Nije ih bilo dugo na 220 V sceni, ali kad su se pojavili "munja" je obasjala ama baš sve modele, od Corse preko Mokke i Astre, pa sve do Comba i Vivara
Ekipa iz Russelsheima dugo je čekala u redu za 220 V, a kad je došlo vrijeme sjevnuli su poput munje. Na simboličan način, baš onako kako to već više od stoljeće progovara njihov simbol koji krasi sve automobile "sazdane u Saveznoj zemlji Hessen. Dobro je znano iz kojih je razloga tako, jer čekao se novi gazda. A on je došao iz susjedstva iz Francuske. Lavlji je to bio zalogaj Peugeota koji je u samo nekoliko godina okrenuo pilu naopaku, istrgnuo je iz dominantno američko-britanskog radnog okružja. Nametnuli su Franzuzi svoja pravila, svoj ritam, platforme, benzinske, dizelske motore, pa elektromotore, baterije i naposljetku onu dugoročnu viziju - prelazak na e-mobilnost, na nultu emisiju štetnih plinova. I nije im previše vremena da konsolidiraju stanje.
Karizmatični lider PSA, Carlos Tavarez čvrstom je rukom prekinuo konce njemačke tvrtke koja je od 1929. bila u sastavu američkog General Motorsa. Ovaj rođeni Portugalac u Lisabonu danas je jedan od najutjecajnjih svjetskih managera.
Na čelu je 6. po veličini kompanije koja proizvodi automobila, a prve značajnije korake odradio je kao šef konkurentskog Renaulta. Postao je glavni izvršni direktor "Stellantisa", nastalog spajanjem PSA Grupe i Fiat Chrysler Automobiles, a kad je 2017. i sa dozvolom Angele Merkel i uz negodovanje njemačke javnosti koja se teško rješavala nacionalnog ponosa... vinuo se u najviše poslovne orbite. I rezultati su tu.
Napisao: Igor Stažić
Foto: Igor Stažić i Opel
Opel je munjevito obasjao automobilističko tržište brojnim modelima, a naglasak je dakako na što bržoj elektrizaciji. I to apsolutno svega što se proizvodi na četiri kotača u njihovim tvornicama. Od omalene Corse, preko urbanog crossovera Mokke, obiteljskog monovolumena Zafire i kompaktne Astre - e, pa sve do gospodarskih vozila. Posljednji u nizu "radni električar" koji su "ispalili" je Opel Combo, a samo malo ranije predstavili su i Movano i Vivaro. I kao laka komercijalna vozila, ali i u luksuznijm putničkim verzijama, za one koji traže više luksuza i prilagodljivosti, za one koji vole uživati i putovati i u tako velikim vozilima. I naravno, zajedničko im je što ih sve povezuje pogonska električna energija. Sve njih imali smo prigodu pobliže upoznati, a i voziti pred koji dan, sa startom u "Šumici", prestižnom ladanju na samoj granici zagrebačkih općina Dubrave i Sesveta.
Opel Mokka-e
Nova potpuno električna Opel Mokka od 134 KS i s domet od 330 km zasigurno je vruća roba i trenutno najzanimljiviji model iz Russelsheima, no jednako tako pažnju izazivaju i prva njihova "električarka", Corsa-e, baš kao još i Zafira iz putničkog programa. Pravi bum u Opelu su napravili s takozvanim lako kmercijalnim dostavnim vozilima. Movano i Vivaro već imaju nešto malo staža, a Combo je pred desetak dana doživio svjetsku premijeru. Zanimljivo, svi oni osmišljeni se ne samo kako nosači tereta, već i za sve one koje vole luksuzne, putničke izvedenice.
Opel Mokka-e razvija iz 50 kWh Peugeotovih baterija 136 konjskih snaga, a da se nabaviti po cijeni već od 246.478 kn pa na više. Ima tri moda vožnje, eco, normal i sport, a u ovom trećom je iznimno eksplozivna. Iako ne ubrzava tako strelovito, kao recimo konkurentska Hyundai Kona (60 kWh), do stotke joj treba svega 8,7 sekundi, a maksimalna joj je i to ograničena brzina na 150 km/h.
Srce Mokke-e je snažna litij-ionska baterija od 50 kWh. Ista ona koja se ugrađuje i u bratske Citroene, Peugeote, Fiate... Sa 216 ćelija s visokom gustoćom energije i naprednim upravljanjem omogućuje dug životni vijek i velik doseg. Tu je i poboljšano regenerativnno kočenje. Tijekom vožnje, čim maknete nogu s papučice gasa, sustav regenerativnog kočenja koristi kinetičku energiju kočenja i pretvara je u još veći doseg. Najviša postavka (B-način) omogućuje većinu vožnje bez korištenja kočnica, smanjujući trošenje i s time povezane troškove održavanja.