Nije bitno što kupuješ, nego od koga kupuješ polovnjaka – nema više „mačka u vreći“, jer svakom se zna „krvna slika“, do najsitnijeg detalja
Digital Takeover na tržištu rabljenih donosi „Neostar“ start up kompanija koja je razvila brzo rastuću aplikaciju za prodaju rabljenih automobila koja kupcima jamči transparentnost i sigurnosti. U samo 6 mjeseci napravili su strelovit rast, a potencijala ima, jer samo u Hrvatskoj godišnje gotovo pola milijuna auta promijeni vlasnika.
Napisao: Igor Stažić
Meteorski uspjeh polučila je start up kompanija „Neostar“. U samo šest mjeseci razvili su digitalnu platformu za prodaju rabljenih automobila i naprosto uspjeli. Gotovo pola milijuna vozila u Hrvatskoj godišnje promijeni vlasnika, a u najvećem broju slučajeva nitko se ovim poslom nije bavio sustavno i organizirano. Prema riječima Dimitrija Trbovića, predsjednika Uprave „Neostara“ neshvatljivo je da tako krupan biznis prolazi ispod radara ozbiljnih kompanija. – Mi smo odlučili uloviti se u koštac s ovim biznisom i učiniti ga posve jednostavnim, prepoznatljivim, sigurnim i transparentnim. Digitalno je vrijeme, a svijet elektronike ne poznaje propuste, prevare, manipulacije i neželjene situacije. Ako želite da vam prođe digitalna aplikacija, da bude korištene i učinkovita, morate zadovoljiti navedene ključne uvjete, kazao je Dimitrije Trbović na prigodno održanoj press konferenciji nakon samo pola godine rada.
U ovoj novoj kompaniji imaju razloga za slavlja, jer početna međuvremena daju im za pravo da se vesele i da obznane kako su uspjeli sa svojom posve novom aplikacijom koju su razvijali dulje vrijeme. Uspjeli su u onome što je svim znalcima tržišta polovnjaka najvažnije i najbitnije. Biti siguran u to što kupujete zakon je ovog biznisa koji je rijetko kad bio ispunjen. Stoga je vrijedilo nepisano pravilo kod kupnje rabljenih automobila da je važnije od samog vozila dobro znati njegova vlasnika. Nerijetko je nabavka rabljenog preko oglasnika, na sajmovima automobila, od posrednika… kupovina „mačka u vreći“. Koliko se samo prevarantskih priča da ispričati, od skidanja kilometara, preko lažiranja servisnih podataka, stanja vozila, limarskih radova koji su nerijetko uključivali i korištenje debelih naslaga kita, čak i novina. No to je jedna dobro znana priča kojoj su u Neostaru odlučili doskočiti i zapravo se ponašati poput dobrog vlasnika, onog prvog, brižnog. Onog kojeg zna kupac i ne samo njega, već i vozilo koje je vozio godinama. Upravo na takvom konceptu, samo bitno proširenom gdje cijela jedna kompanija jamči za stanje automobila, gdje se točno zna anamneza vozila, svaki servis, svaki veći popravak na njemu, gdje vam nude jamstvo i zaštitu od eventualnih nepravilnosti. Ukratko, „Neostar“ ne želi biti ništa drugo nego poznati prodavatelj, „vlasnik“ koji ne skriva ni jedan jedini detalj o vozilu kojeg imaju na svojoj prodajnoj listi. Trenutno takvih u opticaju imaju približno 3000, a do sada su sklopili nešto malo više od 1000 kupoprodajnih ugovora.
Zvuči pomalo nevjerojatno, Neostarova aplikacija se u samo pola godine ostvarila sedam milijuna pregleda, 10.000 imaju aktivnih i korisnika aplikacije, a njih 8800 je i registrirano. Ako ste mislili da su njihovi korisnici mladi ljudi, prevarili ste se. Nevjerojatna je moć digitalnih komunikacija koje se na ovom segmentu ravnopravno prate među svim generacijama. Po starosnim skupina to izgleda ovako: oni od 25 do 34 godine čine 26 posto ukupne publike, oni od 35 do 44 dvadeset posto, a od 45 do 54 čine osamnaest posto. Sve to daje krila nevjerojatno ambicioznom timu iz „Neostara“ koji svakodnevno obilazi sve više i više zainteresiranih suradnika i prodavatelja koji žele da svi oni zajedno ostanu kupcu u dobrom sjećanju i da rizik kupovine starih automobila učine čim manjim. Slične aplikacije na mala se vrata javljaju i u manjem broju razvijenih zemalja, s trendom širenja, a najpoznatija je ona britanska „Cinch“ koja u ponudi ima svega 2894 rabljena, ali sjajno odabrana i pripremljena za prodaju. Upravo iskustva ove engleske tvrtke koja u dušu zna svaki automobil koji prodaje predstavljaju i putokaz za ekipu koja sjedište ima u Velikoj Gorici. „Cinch“ fascinira relativno skromnom brojku polovnjaka koje imaju u trenutnoj prodaji, no to nije nimalo neobično. Kako nam govori Dimitrije Trbović, svaki auto koji se nađe na njihovoj prodajnoj listi prošao je sito i rešeto i ne može se tek tako doći na listu koju kontroliraju i nude u „Neostaru“. – Bit našeg biznisa je biti pošten. Ne samo da nas na to tjera tradicionalna poslovna etika, već i digitalni model koji naprosto je superioran, koji je svemoćan, koji je kristalno jasan i gdje nema muljanja, skrivanja nedostataka i tko zna kakvih sve ne nepodopština. Samo aplikacija koja je fer, koja je brza, jasna i pregledna ima šanse za uspjeh. Mi smo prezadovoljni našim početnim rezultatima i već razmišljamo da internacionaliziramo aplikaciju. Vjerojatno ćemo prvo krenuti prema razvijenom nizozemskom tržištu. Ako se dan prema jutru poznaje, moglo bi biti jako dobro s ovim poslom.
Za društvo iz „Neostara“, uglavnom nevjerojatno entuzijastičnih, radišnih i mladih samo nebo je granica. Odlični rezultati koji postižu daju im energiju i iz dana u dan ovaj biznis poprima sve ozbiljnije konture. Kako ga najjednostavnije opisati? Kako uopće doći u priliku da „Neostar“ prodaje vaš rabljeni auto? Kako biti na kraju zadovoljan, a pri tome ne gubiti pretjerano puno vremena, živaca i energije?
„Leteća ekipa“ procjenitelja i pregledavača vozila odazvat će se na iole ozbiljniju ponudu prodavatelja rabljenih. To naravno možete učiniti putem aplikacije koja sadrži i svojevrsni mali oglasnik. Ako vaš rabljeni zadovolji navedene ključne kriterije sklapaju se ugovori, a cijela povijest, stanje, podaci…, završavaju u ponudi koja je dostupna svim korisnicima aplikacije. A na njoj možete virtualno vidjeti ama baš sve, od općeg stanja pa sve do najsitnijih i teško uočljivih oštećenja. Uz to nude se i kreditne i lizing usluge, a i one servisne s točno izračunatim eventualnim troškovima servisa, baš kao i samih servisera u vašoj bližoj ili daljoj okolici.