Trumpova ruka obrušava se i na EU! Teška vremena posebice za Njemačku. I ne samo na Starom kontinentu

Cijene plina su 3 x, više nego u Kini i čak pet puta nego u SAD-u. Cijena električne energije u Njemačkoj trenutno je i do tri puta viša nego u SAD-u ili Kini.

Njemačka automobilska industrija više nije međunarodno konkurentna, osim visokih troškova sada joj prijete i američke carine.

Trumpova ruka obrušava se i na EU! Teška vremena posebice za Njemačku. I ne samo na Starom kontinentu MB, VW, BMW
1. 2. 2025

Napisao: Matjaž Gregorič

Na godišnjoj konferenciji za novinare Udruženja automobilske industrije (VDA) predsjednica Hildegard Müller ukazala je na nekonkurentnost i slabu perspektivu. Glavni razlozi su cijene energije, birokracija i porezi koji tjeraju njemačke proizvođače automobila iz zemlje.

 

Cijene plina su tri puta više nego u Kini i čak pet puta više nego u SAD-u. Cijena električne energije u Njemačkoj trenutno je i do tri puta viša nego u SAD-u ili Kini. S inauguracijom novog američkog predsjednika Donalda Trumpa ta će se situacija vjerojatno zaoštriti, jer je on najavio značajno snižavanje cijena energije.

"Kada je riječ o birokraciji i porezima, Njemačka je na vrhu u međunarodnoj usporedbi", kaže Müller. Citira istraživanje instituta Ifo prema kojem se 22 posto radnog vremena u njemačkim tvrtkama troši na potrebe državne birokracije. Njemački proizvođači i dobavljači automobila sada uglavnom ulažu u inozemstvo: od otprilike 320 milijardi eura koliko će industrija uložiti u istraživanje i razvoj do 2029., većina će otići u inozemstvo.

To se odnosi i na 220 milijardi eura kapitalnih ulaganja u nova postrojenja. situacija će se vjerojatno pogoršati s Trumpovom administracijom, koja želi prisiliti njemačke proizvođače automobila da prošire proizvodnju u SAD-u, jer Trump želi nametnuti carine na uvezena vozila.

Potencijalni trgovinski rat koji bi iz toga mogao proizaći teško bi pogodio njemačke proizvođače automobila. Ali tvornice njemačkih proizvođača u SAD-u proizvode i za izvoz: od 900.000 automobila proizvedenih u američkim tvornicama BMW-a, Mercedesa i VW-a, lani je izvezeno njih 450.000. Istovremeno je iz Njemačke u SAD isporučeno 400.000 auta.

Trump također prijeti carinama na automobile proizvedene u SAD iz Kanade i Meksika. Ondje tvornice imaju i njemački proizvođači automobila, na koje bi ukidanje Sjevernoameričke zone slobodne trgovine jako pogodilo. Međutim, upitno je hoće li Trump ispuniti ovu prijetnju. Jer preseljenje ove proizvodnje u SAD je gotovo nemoguće. Čak ni za Ford i General Motors koji također proizvode u Meksiku i Kanadi. Osim toga, carine bi potaknule inflaciju u SAD-u.

Općenito, izgledi za njemačku industriju nisu ružičasti: ne samo zbog brojnih problema i nedostatka potražnje u ovoj zemlji, očekuje se da će se proizvodnja automobila u Njemačkoj ove godine povećati za samo jedan posto na 2,8 milijuna vozila. što je za oko četvrtinu manje nego u pretkriznoj 2019.

VDA očekuje značajan porast proizvodnje električnih automobila. Zbog zahtjeva EU-a u pogledu emisije CO2, proizvođači moraju znatno povećati prodaju električnih automobila i plug-in hibrida: ove će godine, prema VDA, u Njemačkoj biti novoregistrirano 873.000 električnih automobila, što je 53 posto više nego 2024.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.