Nakon sudara ravno u servis, osiguranju šaljete samo izvješće, procjena može u radionici, policijski zapisnik traže oni, ne vi, limara i lakirera birate vi, ne oni...
Osiguranja od sada plešu kako im je HANFA naredila! Ruši se praksa kakvu smo godinama poznavali. STIŽU veća prava osiguranika i veće obaveze osiguranja!
Kakve samo tektonske promjene kod obaveznog osiguranja za aute. HANFA donijela pravila igre u kojima nema prostora za vrdanje, gdje se štite osiguranici, sužavaju nagodbe, dovoljno je samo EU izvješće o šteti i vaše ovlaštenje vašem servisu da vam auto vrate u prvobitno stanje..
Osiguranja će morati tražiti policijski izvještaj, a ne vi, nikakve dodatne odštetne izvještaje ne smiju zahtijevati - svitinja je europsko izvješće o šteti, ne smiju vam nametati gdje ćete auto popravljati, u svakom trenutku na internetu moraju pokazivati u kojem je statusu vaša šteta, servisna radionica može odraditi za vas cijeli posao odštetnog zahtjeva i vraćanja u prvobitno stanje - od procjene štete, preko zastupanja do samog popravka karamboliranog auta...
Što ako vam se ubuduće dogodi prometna nezgoda? Nazovite svog servisera i pitajte što Vam je činiti. Prema novom pravilniku dovoljno je da samo na licu mjestu ispunite europsko izvješće o šteti i ako nema spora o tome tko je kriv odvezite i odšlepajte svoj auto u Vašu servisnu radionicu. Od tog trenutka sve što je vezano uz odštetni zahtjev prema osiguranju baš kao i sam popravak automobila može biti povjeren uz vašu suglasnost i servisnoj radionici.
I dok smo do sada nakon sudara bili prisiljeni odlaziti u osiguravajuća društva i dodatno im i pismeno pojašnjavati kako se dogodila prometna nesreća, pribavljati im razno razne dokaze, papire, pa i policijske zapisnike..., ubuduće će to morati. I bit će dovoljno da procjenu štete obavi neovisni procjenitelj i to u servisnoj radionici gdje ste vi, a ne osiguranje, odlučili popraviti svoj auto... Puno se toga mijenja kad je riječ o mijenjanju pravila i zapravio ruši se jedan svijet koji je bio baziran na samovolji osiguranja. Upravo su ona desetljećima gradili sustav koji im je pogodovao i koji je za njih bio jednostavniji, jeftiniji i efikasnij. Ubuduće će biti obrnuto. Hrvatska je tako napokon usaglasila svoju zakonsku regulativu s europskom praksom i nećemo imati zapravo ništa drukčiji sustav obeštećenja nego što je to slučaj u civiliziranim državama Europske unije.
Bitno je auto vrati u stanje kakvo je bilo prije nesreće
HANFA kao da nas je sve željela podsjetiti na značenje termina osiguranje. Ova imenica treba označavati sigurnost i vjeru da ćemo biti pravilno obeštećeni za štetu koja je napravljena, da će nam automobil biti vraćen u prvobitno stanje, da će biti baš onakav kakav je bio prije sudara. Intencija HANF-e je i smanjiti broj nagodbi s kojima se zapravo činila ogromna šteta. Nemali broj tako realiziranih zahtjeva završavao je ne popravljanjem ili nekvalitenim popravljanjem automobila, što je rezultiralo ogromnom neispravnošću vozila, nesigurnošću, pa i brojnim novim sudarima, štetama, ozlijeđenima i stradalima.
Osiguranja će morati tražiti policijski izvještaj, a ne vi...
..., nikakve dodatne odštetne izvješataje ne smiju zahtijevati - svitinja je europsko izvješće o šteti, ne smiju vam nametati gdje ćete auto popravljati, u svakom trenutku na internetu moraju pokazivati u kojem je statusu vaša šteta, servisna radionica... Uglavnom, europsko izvješće je svetinja, osiguranja moraju rješavati Vaš zahtjev po novim pravilima igre, a za Vas većinu stvari mogu otklanjati i vaši opunomoćenici - servisne radionice. Tako više nećete morati svoje razbijene aute voziti u osiguravajuća društva, bit će dovoljno da procjenu obave u servisnim radionicama neovisni vještaci u suradnji s auto servisima... Naravno da i dalje možete razbijene aute procjenjivati kod osiguravatelja, no te će se pokazati kao suvišan posao i guditak vremena, jer ionako auto mora završiti u servisu.
Praksa koju smo poznavali desetljećima već za koji dan tako će postat povijest. Mijenjaju se pravila igre za osiguranja od auto odgovornosti. Kaos koji je vladao u Hrvatskoj napokon se regulira i napokon se znaju svi parametri pod kojima se moraju rješavati odštetni zahtjevi korisnika. Do sada su sve konce upravljanja ovim procesima držala u svojim rukama osiguravajuća društva, no napokon se, zahvaljujući Pravilniku o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva oštećenih osoba u prometu koji je HANFA donijela u petak 28. lipnja mijenja većina onoga na što smo godinama bili navikli kad bi nakon prometne nezgode.
U nastavku vjerno prenosimo 7 stranica novog Pravilnika o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva oštećenih osoba iz kojeg najbolje možete saznati što se to točno mijenja i kakva nas pravile igre čekaju već za koji tjedan. Sve u prilogu s fotkama.
Pravilnik stupa na snagu već ovog ljeta!!!
Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«. Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaju važiti Smjernice i Preporuke Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga za postupanje po članku 12. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu prilikom rješavanja odštetnih zahtjeva za naknadu štete na vozilu od 23. siječnja 2020.