Mrtva trka 4 favorita - STARTMETAR ZIMA 2019 Kolindi i Kolakušiću i na «fejsu» ozbiljno prijete Milanović i Škoro koji su pošteno navalili, jedino egzaktno istraživanje

STARTmetar Demoskop - Tko je tko na društvenim mrežama, odlučuje njih 2 milijuna, a ne samo 945 ili 1400 u nametnutnim anketama!!! 4 najozbiljnija predsjednička kandidata ozbiljno su shvatili ulogu društvenih mreža i apsolutni su lideri među političarima na Facebooku. Zahvaljujući «minulom radu» bivši sudac troši 0 kuna, Predsjednica nešto malo više, a Zoki i Miroslav jako puno. Facebook je sve manje oružje na koje se može računati.

Samo oni koji imaju velik broj fanova mogu računati na koliko-toliku vidljivost, Amerikanci odlučili rebnuti hrvatske političare koji sad za isti doseg plaćaju i 10 puta više nego u vrijeme Europarlamentarnih izbora proljetos

Mrtva trka 4 favorita - STARTMETAR ZIMA 2019 Kolindi i Kolakušiću i na «fejsu» ozbiljno prijete Milanović i Škoro koji su pošteno navalili, jedino egzaktno istraživanje Branimir Klarić/Start
10. 11. 2019

Napisao: Borut Černelić

Ilustracije: Branimir Klarić

Izvori: Facebook i www.socialbakers.com

Za razliku od ljetnog istraživanja, ovaj put zamijenili su mjesta Kolinda Grabar Kitarović i Mislav Kolakušić. Predsjednica države ima najviše fanova, najviše joj lajkaju i komentiraju njene postove dok Kolakušić ima daleko najviše dijeljenje. Gotovo pune dvije godine ovaj je dvojac bio neprikosnoven na vrhu top liste popularnosti na Facebooku i konkurenti im nisu bili ni do koljena, no ovaj se put situacija bitno promijenila. Razlog tome su Miroslav Škoro i Zoran Milanović koji su očigledno ozbiljno shvatili ulogu društvenih mreža. I dok je vodeći dvojac do sada bježao Pernaru, Sinčiću i Petrovu i za više od 60 posto, Škoro i Milanović doslovce im pušu za vratom. Od onih koji nešto vrijede tu je sad već po drugi put i Ruža Tomašić. Donekle je pozitivno iznenađenje i šestoplasirani Andrej Plenković, a pošteno su zaronili nekad jaki «fejsbukovci», Sinčić i Pernar. Naše infografike na najbolji način otkrivaju tko je tko jesenas bio na društvenim mrežama u Hrvatskoj. Bolji poznavatelji prilika upozoravaju i na bitne promjene koje je unio Facebook nakon Europarlamentarnih izbora. Tadašnju situaciju odlično je koristio Mislav Kolakušić koji je za relativno malo novaca došao do ogromne popularnosti, do velikog broja fanova... Slično je radila i Kolinda Grabar Kitarović. Sada je to bitno skuplje. Prema nekim slobodnim procjenama vidljivost na Facebooku sad stoji i deset puta više. Imajući to u vidu te znajući kako Mislav Kolakušić, dosadašnji «Kralj društvenih mreža» nije potrošio ni jednu jedinu lipu na «bustanje», razumljivo je i primicanja njegovih predsjedničkih konkurenata koji ne štede.

Milanović i Škoro naprosto su prisiljeni «kupovati» fanove i podršku na fejsu pa ma kakva cijena bila. Za razliku od Mislava i Kolinde koji u velikoj mjeri danas koriste plodove razgranate mreže odličnih aktivnosti na društvenim mrežama. Predsjednica je i dalje neprikosnovena po broju pratitelja, kojih ima točno 742.214. Tek kad pomnije zagledate u rang listu najpopularnijih Hrvata na Facebook listi lako ćete uočiti kako su političari u odnosu na planetarno popularne naše sportaše i umjetnike posve inferiorni na društvenim mrežama. Naš najpopularniji čovjek na Facebooku je Luka Modrić, prošle godine najbolji nogometaš svijeta, veznjak Real Madrida i kapetan nogometne reprezentacije. On je s 7.970.629 fanova na mreži točno 9,3 puta popularniji od Kolinde Grabar Kitarović, koja se hvali s 742.214 poklonika. S tolikim brojem pristaša na Facebooku Kolinda je u rangu Jelene Rozge i gotovo je tri puta slabija od Stjepana Hausera. No kad je o poklonicima riječ, valja ustvrditi da je u svojoj „klasi“ za 62,4 posto bolja od Ivana Pernara, za 78,2 posto od trećeplasiranog Mislava Kolakušića. Dakako da ovaj rezultat valja shvatiti uvjetno i uzeti s rezervom. Broj fanova na Facebooku iznimno malo rezultira i učinkovitošću. Najbolji primjer tome je upravo Mislav Kolakušić koji je posljednje dvije godine bio apsolutno najučinkovitiji političar na Facebooku. Njegovi su postovi nailazili na najviše reakcija. Korisnici su ih najviše i masovno dijelili i komentirali. Bez obzira na to što Kolinda Grabar Kitarović ima i 6,5 puta više „društvenih sljedbenika“ teško je pratila ritam bivšeg sudca i sadašnjeg predsjedničkog kandidata, no bila mu je uvijek sasvim blizu, nerijetko i bolja. Najbolji primjer kako ukupan broj fanova na Facebooku znači malo ili gotovo ništa, je onaj skladatelja lakih nota Marka Tomasovića, koji ih ima 1,84 milijuna. Usprkos tako ogromnom broju, reakcije na to što objavljuje su ravne onima mjesnog odbora Mrduše Donje. U prosjeku jedva da ulovi 50 lajkova, deset dijeljenja i dva tri komentara. Kod Mislava Kolakušića, a i kod Stjepana Hausera reakcija je fascinantna i komentiranja i dijeljenja katkad prelaze i četveroznamenkastu brojku. To su činjenice koje same po sebi progovaraju o tome tko je tko na društvenim mrežama. Zasigurno da rezultati uvelike ovise ne samo o broju fanova, već i o tome koliko ste spremni platiti takozvano „bustanje“. Posljednjih mjeseci uvjeti Facebooka su se bitno promijenili i svoju su uslugu odlučili višestruko poskupjeti. Prema nekim analizama danas se za deset uloženih eura po postu dobiva i deset puta manja vidljivost. To je zapravo i najvažniji razlog što uloga ove društvene mreže i nema više onu težinu koju je imala pred samo pola godine. Stoga ne treba čuditi ni odluka Mislava Kolakušića koji je otvoreno kazao da u kampanju više neće uložiti ni jednu jedinu kunu. Odista, on više ne „busta“ postove, no zahvaljujući velikom broju fanova (157.218) ipak njegova poruka u prosjeku dopire do njih 50.000. U sličnom su položaju i Pernar i Kolinda. Svi ostali s političkog spektra danas se susreću s enormno visokom cijenom oglašavanja na ovoj društvenoj mreži koja je sad i deset puta skuplja nego što je to bilo pred prethodne Europarlamentarne izbore. Sve to govori kako će se prava bitka za glasače ponovo vratiti na konvencionalne oblike

 

 

 

 

 

FACEBOOK JE IZVRSTAN ALAT ZA RAZUMIJEVANJE PULSA JAVNOSTI

Ako si pravi i poznat u profesiji popularan si i na mreži. U Hrvatskoj postoji registrirano nešto više od dva milijuna korisnika Facebook i upravo je većina od njih generirala i rezultat ovog istraživanja.

Ako Vam trebaju možda i detaljnija objašnjenja slobodno kontaktirajte istraživalački tim

 

 

 

 

OKVIR – GRAFIKA

 

 

Tko ima najviše fanova i tko ih ima najviše kod kuće

 

POLITIČARI

 

Pernar i Kitarović imaju više „prijatelja“ van granice Hrvatske, a u postotku najveći broj lokalnih fanova imaju Kolakušić, Milanović i Škoro

 

U HR Kolinda 26 % pratitelja, Pernar 46 %, Škoro 85,7 %, Kolakušić 90 %

 

1.    Kolinda Grabar Kitarović

UKUPNO FANOVA: 742.214

U HRVATSKOJ:  205.514

U INOZEMSTVU: 536.700

POSTOTAK U HR: 27,69

 

2.    IVAN PERNAR

UKUPNO FANOVA: 278.966

U HRVATSKOJ:  128.596

U INOZEMSTVU: 150.370

POSTOTAK U HR: 46,09

 

3.    MISLAV KOLAKUŠIĆ

UKUPNO FANOVA: 157.218

U HRVATSKOJ:  142.064

U INOZEMSTVU: 15.154

POSTOTAK U HR: 90,36

 

4.    IVAN VILIBOR SINČIĆ

UKUPNO FANOVA: 89.641

U HRVATSKOJ:  58.248

U INOZEMSTVU: 31.393

POSTOTAK U HR: 64,98

 

 

5.    ANDREJ PLENKOVIĆ

UKUPNO FANOVA: 65.133

U HRVATSKOJ:  52.656

U INOZEMSTVU: 12.477

POSTOTAK U HR: 80,79

 

 

6.    BOŽO PETROV

UKUPNO FANOVA: 48.522

U HRVATSKOJ:  35.168

U INOZEMSTVU: 13.354

POSTOTAK U HR: 72,40

 

 

7.    ZORAN MILANOVIĆ

UKUPNO FANOVA: 57.848

U HRVATSKOJ:  48.168

U INOZEMSTVU: 9680

POSTOTAK U HR: 83,27

 

8.    MIROSLAV ŠKORO

UKUPNO FANOVA: 97.054

U HRVATSKOJ:  83.168

U INOZEMSTVU: 13.886

POSTOTAK U HR: 85,7

 

 

 

 

CELEBRETIES

 

U HR Modrić ima 2,09 % pratitelja, Severina 19,7 %, Rozga 27,4 %, Andrassy 77,6 %

 

TKO OD HRVATA IMA NAJVIŠE FANOVA

 

1.    LUKA MODRIĆ

UKUPNO FANOVA: 7.970.629

U HRVATSKOJ:  153.626

U INOZEMSTVU: 7.817.023

POSTOTAK U HR: 2,09

 

2.    IVAN RAKITIĆ

UKUPNO FANOVA: 3.994.457

 

3.    STJEPAN HAUSER

UKUPNO FANOVA: 2.118.573

 

4.    MARKO TOMASOVIĆ

UKUPNO FANOVA: 1.854.413

 

5.    2CELLOS

UKUPNO FANOVA: 1.571.708

 

6.    ALEN HALILOVIĆ

UKUPNO FANOVA: 1.368.929

 

7.    SEVERINA

UKUPNO FANOVA: 905.252

U HRVATSKOJ:  182.232

U INOZEMSTVU: 727.253

POSTOTAK U HR: 19,7

 

8.    JELENA ROZGA

UKUPNO FANOVA: 688.102

U HRVATSKOJ:  191.152

U INOZEMSTVU: 496.909

POSTOTAK U HR: 28,4

 

9.    LANA JURČEVIĆ

UKUPNO FANOVA: 345.201

U HRVATSKOJ:  171.998

U INOZEMSTVU: 173.496

POSTOTAK U HR: 49,5

 

10.LIDIJA BAČIĆ LILE

UKUPNO FANOVA: 323.548

U HRVATSKOJ:  155.666

U INOZEMSTVU: 167.390

POSTOTAK U HR: 49

 

11.ANDREA ANDRASSY

UKUPNO FANOVA: 175.398

U HRVATSKOJ:  135.580

U INOZEMSTVU: 39.818

POSTOTAK U HR: 77,6

 

Izvor: www.socialbakers.com

 

 

 

NAJBRŽE RASTU NA FACEBOOKU U STUDENOM 2019.

 

POLITIČARI

 

1.    VEDRANA RUDAN        + 1594

2.    MISLAV KOLAKUŠIĆ          + 1359

3.    IVAN PERNAR                            + 1354

4.    ZORAN MILANOVIĆ                 +   709

 

 

 

CELEBRITY

    

1.          STJEPAN HAUSER                + 182.299

2.          SAŠINA KUHINJA          +   34.147

3.          2CELLOS                    +     9359

4.          SEVERINA                      +     8756

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kako mjerimo i bodujemo

 

Istraživalački projekt STARTmetar - Demoskop proveli smo na uzorku od 15 uzastopce odabranih postova ispitanika. Najviše smo bodovali kategoriju "šeranja" postova, potom komentiranja i «lajkanja», a najmanje smo bodova dodjeljivali za ukupan broj pratitelja. Zbrojili smo sva njihova prenošenja, "lajkanja" i komentiranja te ih podijelili s 15. Tako smo dobili prosječne vrijednosti. Najboljeg s najviše dijeljenja nagradili smo s 40 bodova. Onaj tko je imao najviše komentara dobio je u drugoj vrijednosnoj kategoriji 35 maksimalnih bodova, prvoplasirani s najviše "lajkova" mogao je osvojiti najviše 30 poena, a Kolinda Grabar Kitarović je tako za najviše «fanova» nagrađena s maksimalnih 20 bodova. Razmjerno su tako raspoređeni bodovi po svim kategorijama od prvog do 15. Političara.

 

 

N

Facebook je puno bliži istini od lažnih anketa

 

Više od dva milijuna korisnika Facebooka u Hrvatskoj sasvim su solidan uzorak za istraživanje koje je čista suprotnost onim konvencionalnim koja katkada i na uzorku od samo 574, 900, 1500 ili maksimalno 2000 ispitanika bildaju javno mnijenje. Rade to klasičnom metodom anketiranja pozivajući na fiksne telefonske linije, ili se koriste još konzervativnijom i starijom metodom, onom slanjem pismenih upita pute pošte.

Upravo zbog svega navedenog Startmetar je odličan barometar trenutačnog raspoloženja biračkog tijela, a to što su mu rezultati i dijametralno suprotni od agencijskih istraživanje u velikoj se mjeri zahvaljuje metodologiji, načinu prikupljanja podataka, korištenju društvenih mreža od strane elita, baš kao i u prisiljenosti onih političkih opcija koje nemaju adekvatan pristup mainstream medijima da se služe s onim što im je raspoloživo. S društvenim mrežama. Zbog svega navedenoga i ovo istraživanje valja shvatiti s velikom dozom opreza, no ono je u svakom slučaju odraz pravog stanja popularnosti naših političara na društvenim mrežama.

 

 

Facebook je poput nogometa, u njemu i siromašni uspijevaju

 

To što su u vrhu popularnosti do jučer manje poznati političari govori u prilog moći koju generiraju društvene mreže i koje usprkos brojnim ograničenjima lansiraju u orbitu i one kojima mainstream mediji zatvaraju vrata.

Pernar je bio među prvima koji je to shvatio, no odustao je od «jurenja» popularnosti. Svoju je stranicu pretvorio u medij. Ništa više nije kao prije. Facebook je postao poput nogometa. I nepoznati i siromašni mogu tu uspjeti, naravno ako su talentirani i posvećeni poslu koji rade.

 

 

STARTmetar Demoskop koristi egzaktne podatke društvene mreže, a rezultati su provjerljivi

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.