Foto: Uroš Modic
Iako je osmerostruki svjetski prvak otišao u mirovinu – pa barem djelomično, već prije godinu i pol dana, ovaj je put dokazao da je i dalje više nego sposoban držati korak s najboljima: štoviše – svojom taktičkom zrelošću i smirenošću, sposobnost kontroliranja tempa i držanja natjecatelja na distanci, ponovno se pokazala kao vrhunska kombinacija. Ogier je naveo Montea kao razlog zašto je osvojio svih osam naslova. Seb je ostvario isto toliko WRC pobjeda (56) koliko i njegov novi suvozač Vincent Landais u prvenstvu.
Ogier suvereno od štarta
Inače, bivši prvak, rođen u gradu Gapu, dugogodišnjem središtu relija, kontrolirao je tijek relija od starta do cilja i već u četvrtak i petak udario temelje svoje pobjede uvjerljivim vodstvom. , kada je pobijedio u pet testova. Od sada je samo kontrolirao vodstvo, iako je novi prvak i momčadski kolega Kalle Rovanpera odlučno pritiskao i pojeo njegovu vremensku razliku.
U subotu navečer finskog mladića i francuskog veterana dijelilo je 'samo' 16 sekundi. Stoga su mnogi otvoreno pitali serijskog prvaka hoće li to biti dovoljno. Ogier je mirno odgovorio da bi trebalo biti dovoljno... A u nedjelju ujutro uzvratio je žestokim tempom, pobijedivši jutarnji test za gotovo tri sekunde. Poznavajući Ogierovu sposobnost kontrole, to je bilo gotovo dovoljno za devetu pobjedu, koju je potvrdio u pretposljednjem ogledu. Na posljednjoj 'brzoj stazi', na poznatom prijevoju Col de Turini, vozio je kontrolirano, bez rizika, jer je to bila sjećanje na prošlogodišnji Monte, kada mu je Loeb uzeo pobjedu zbog puknute gume, još je živ. Osim toga, nije želio pretjerano ugroziti dodatne bodove dodijeljene u posljednjem ogledu svom suigraču Rovanperi, koji se bori za obranu naslova.
Toyota odlično, Hyundai podpovprečno
Toyota je povsem prevladala (Evans je dosegel še četrto mesto, presrečni Katsuta pa šesto) in le vztrajnost in nepopustljivost Thierryja Neuvilla in nepretnost (in nesrečno predrta penvmatika) Elfyna Evansa gre zahvala za tretje mesto Hyundaija, ki ga je dosegel Neuville pod taktirko novega šefa ekipe Cyrila Abiteboula. Ki pa ni bil pretirano razočaran po koncu - pa bi morda moral biti. Povratnik v ekipo Esapekka Lappi je bil povsem demotiviran in njegovi časi so bili zares podpovprečni, Dani Sordo pa se je vseskozi pritoževal nad delovanjem hibridnega sistema. Sedmo in osmo mesto nista razlog za veselje ...
M-Sport i Tanak i dalje se naganjaju
U M-Sport Fordu znaju gdje im je mjesto. Ali prošlogodišnja prva pobjeda na Monteu za Pumu zahtijevala je iznenađenje i ove godine - posebno s bivšim prvakom Ottom Tanakom za volanom. No, Estonac se previše entuzijastično smirio, a brzo se pokazalo da nije baš blizak s trkaćim automobilom. Ali kad mu je servo upravljač na Puma Rallyju1 počeo smetati, Tanak, koji se nadao trećem mjestu, polako je zaostajao za Evansom. Ni Tanak nije zvučao previše razočarano nakon relija, ali očito još uvijek nije pronašao postavke koje mu odgovaraju. Servo je namučio i mladog Loubeta, koji jedini od "prvoligaša" nije završio reli nakon oštećene stražnje osovine.
V WRC2 je zobe pokazal Gryazin
Jedan od najboljih nastupa na Svjetskom prvenstvu WRC2 bio je ovogodišnji Monte za Rusa Gryazina (koji se natječe pod neutralnom zastavom). Gryazin je vodio od starta do cilja u WRC2 i iako su Rossel i Lefebvre cijelo vrijeme bili blizu, na kraju je Lopey osvojio treće mjesto, mlada češka nada Erik Cais bio je odličan četvrti.