Lista 15 galopira prema najvećem iznenađenju EU izbora. Sve je izvjesniji i drugi mandat Mislava Kolakušića u istraživanju Startmetar demoskopa
Mislav Kolakušić na Facebooku ima 5x bolji rezultat od Sinčića, 7,7x od Plenkovića i "tempirana je bomba" za nedjeljne izbore, kaže STARTMETAR DEMOSKOP . Nikad neizvjesniji izbori u Hrvatskoj. Još do jučer Listi 15 Mislava Kolakušića ni jedna anketa s nacionalnih televizija, vodećih novina i portala, nije davala nikakve šanse ni za jedan mandat, a sada ima možda i dva
Napisao: Borut Černelić
Infografika: Branimir Klarić
HRejting je od jučer i bivšem sucu Trgovačkog suda u Zagrebu predvidio jedan (ne)izvjesni mandat. No zato istraživanje Startmetar demoskop već više od godinu dana prikazuje sve veći uzlet Mislava Kolakušića koji je apsolutni hit i pobjednik na društvenoj mreži Facebook koja prati aktivnosti domaćih političara. Posljednje mini istraživanje Startmetar demoskopa, koje je pod lupu stavilo po 35 posljednje objavljenih postova čelnika "stranaka", pokazalo je ogromnu dominaciju Mislava Kolakušića ispred Ivana Sinčića, Andreja Plenkovića, Bože Petrova i Davora Bernardića. Metodološki pratili smo rezultate koje su navedeni političari ostvarivali u pet kategorija. Najmanje bodova dobiva se za ukupan broj pratitelja, a najviše za dijeljenje objava. Uz te dvije kategorije ocjenjivan je i broj "lajkova", komentiranje i ukupnog broja reakcija. Za potrebe ovog istraživanja sučelili smo ukupni broj svih reakcija na Facebooku s rezultatima koje je donio HRejting. Na Facebooku nema ni najmanje dileme, jer tu su podaci egzaktni. Mislav Kolakušić priskrbio je 164.207 reakcija, Ivan Sinčić 31.825, Andrej Plenković 21.274, Božo Petrov 16.013, a najslabiji rezultat ima Davor Bernardić, koji je u svih pet kategorija prikupio jedva 6330 "klikova".
Posljednje istraživanje popularnosti na Facebooku u kombinaciji s najpopularnijim s HRejting liste. U prilogu i detaljna tablica prikaza učinkovitosti 5 protagonista izbora.
Detaljnije o svemu u sljedećem broju Startu koji izlazi nakon izbora. Tradicionalno donosimo u magazinu i klasično sveobuhvatno istraživanje koje uključuje standardnih 15 političara na društvenim mrežama. Samo za web i predstojeće izbor, a Startmetar napravio je istraživanje u kojem je sučelio isključivo Mislava Kolakušića s čelnicima onih stranaka koji su najbliži osvajanju EU mandata. I dok je HRejting istraživao na uzorku od 1400 ispitanika na Facebooku je aktivno preko 1.500.000 hrvatskih građana. Rezultati ostvareni na Facebooku sve su realniji pokazatelj popularnosti kandidata. No i u ovom istraživanju puno je ograničenja i nije pokriveno cijelo biračko tijelo od 3,8 milijuna glasača, no u svakom slučaju je reprezentativno i nadmoćno u odnosu na istraživanja koja ispituju ne više od 1900 ispitanika i to putem telefona ili pisama. Ovo su "kompromisni" rezultati koji su uvažavali klasične i posve nove pristupe na društvenim mrežama.