FOTO GALERIJA: Clio glavna zvijezda Ženeve, u uz bok mu i novi Peugeot 208 te Rimac s Pininfarinom Battista
Bojan Haron Markičević, Kristian Sikavićev i Igor Stažić na rijetko ugodnom zadatku u Ženevi najviše su vremena proveli “družeći” se modernim tehnologijama, no nisu zaobišli ni jedina tri prava konvnecionalna noviteta, Škodu Kamiq, Renault Clio i Peugeot 208.
I 89. po redu svetkovina automobilizma u znaku je elektrifikacije, obnovljivih izvora energije, gadgeta, infotainmenta… a glavne su zvijezde Seat el-Born, Jaguar XE, VW ID. Buggy, Ferrari F8 od 710 KS, Bugatti koji slavi 110 godina sa Chironom od 1500 konja, i Battista od 1914 Matinih konja.
U Ženevi nema Volva, Forda, Hyundaija, Land Rovera, Jaguara, ali bez obzira što nema novitet Mate Rimac ponovo je izložio.
C_Two s malim sitnim “dodacima” tek da se zna tko još uvijek radi najbrži i najpametniji auto na svijetu, a oduševljenje je na Pinifarininom štandu gdje se ne krije savez vodećeg svjetskog korojača lima te najboljeg majstora spremanja “baterijskog juicea”
PN:
Osim čokolade, sira, satova i pranja novca, Švicarska je poznata i po najutjecajnijoj priredbi koja jednom godišnje okuplja svjetski plehnati glamur . Ovo naprosto morate vidjeti, a cijene ulaznica ne premašuju 15 eura
Ovogodišnju priredbu očekivano ponovno obilježavaju ‘zeleni’ auti i tehnologija koja bi u bližoj budućnosti trebala dodatno smanjiti emisiju štetnih plinova i potrošnju goriva. Naglasak je na uvođenju te napredne tehnologije u modele namijenjene širokim masama, odnosno automobile manjih, jeftinijih klasa ne bi li se masovnošću proizvodnje smanjila cijena danas iznimno skupih komponenti.
Ono što ovaj salon čini toliko značajnim je činjenica kako se održava na neutralnom terenu, u zemlji koja, izuzev nekolicine manufakturnih proizvođača poput Rinspeeda, nema vlastite auto industrije. Za razliku od prije spomenuta tri velika salona ovdje se ne zamjećuje (pre)veliki trud domaćih proizvođača da ostave što upečatljiviji dojam prema posjetiteljima. Francuski proizvođači u Parizu, njemački u Frankfurtu i američki u Detroitu ponašaju se bahato, namjerno uz pomoć lokalnih medija, ali i samih organizatora potiskujući u drugi plan sve ostale sudionike priredbe. U Ženevi osim neutralnosti do izražaja dolazi ograničena ponuda prostora u paviljonima PALExpo-a i to u potpuno pozitivnom smislu. Za razliku od primjerice Frankfurtskog salona, u kojem njemački proizvođači zakupljuju cijele paviljone i prikazuju sve modele u svim izvedbama, pa čak i bojama, u Ženevi se izlaže samo ono uistinu važno. Nije bitno da li ste VW, Mercedes ili GM, vaš prostor je ograničen i na vama je da ga iskoristite na najbolji mogući način. U samo dvije, doduše, ogromne hale smješteno je tako ono najbolje i najnovije što svjetska auto industrija trenutno može i želi ponuditi tržištu. Takav format, uz činjenicu kako je svojim geografskim položajem relativno lako dostupan posjetiteljima iz čitave zapadne i srednje Europe, učinili su salon iznimno popularnim za posjetitelje, ali možda još i važnije, za medije. Niti jedna priredba ovakve vrste nema tako široku pokrivenost u svjetskim medijima. Medijski pokrivati Ženevu ugodno je i relativno opušteno iskustvo jer, za razliku od doslovno nekoliko desetaka kilometara koje s ruksakom napunjenim foto opremom, prijenosnim računalom te press mapama i ostalim promo materijalom pripadnici sedme sile moraju napraviti ne bi li obišli Pariški ili Frankfurtski salon, ovdje je sve nadohvat ruke.
Ženeva zbog svega toga predstavlja iznimno važan izlog, kako za proizvođače, tako i za posjetitelje i medije. Švicarska je naprosto mjesto na kojem se trasira tehnološka budućnosti.Iako je prikaz trendova jedna od osnovnih karakteristika svakog ženevskog salona, možda je zanimljivije ono što je konstantno i nepromijenjeno od samih začetaka ove priredbe. Ženeva se od pamtivijeka diči iznimno velikim brojem najekskluzivnijih i najskupljih modela. Švicarska je zemlja iznimnih bogatstava, ne samo Alpa, jezera, šuma…, već i zlata, dragog kamenja, vrijednosnih papira i šarenih novčanica. Bogataši iz cijeloga svijeta Švicarsku smatraju drugim domom. Mnogi od njih ovdje i žive, tako da se proizvođači koji ciljaju na tu populaciju svake godine trude izvući pokoji milijun iz njihovih džepova. Koliko je ovaj salon upravo u tom segmentu važan dovoljno govori podatak da su svoju svjetsku premijeru ovdje doživjeli, između ostaloga, Bugatti Veyron, Porsche Carrera GT, Ferrari F50… Nažalost, ove godine u Ženevi nema Volva, Forda, Hyundaija, Land Rovera, Jaguara, a ni Mate Rimca koji je prošle godine bio jedna od najvećih zvijezda, predstavivši Concept Two, najbrži i najpametniji auto na svijetu.
Bez obzira zanimali vas ‘mali zeleni’, superluksuzni ili supersportski automobili ili možda samo lijepe hostese koje stoje kraj njih, Ženevski salon prava je adresa za sve to vidjeti na jednom mjestu.
N
Rimac i Pininfarina ruku pod ruku, a i C_Two i Battista s Matinih 1914 konja
C_Two ponovo pokazujemo po snažnim reflektorima Geneve Motor Showa 2019.. Stoga smo iznimno uzbuđeni što smo opet prisutni. Važno je biti tu, uhvatiti korak s prijateljima, “fanovima”, partnerima iz autoindustrije i svima onima koji Ženevu vole.
Pokazali su i bojanje Pinifarinih difuzora sasdanih od karbona. Bit će to i prvo javno predstavljanje alijanse Rimac – Pininafarina. Iz Svete Nedelje tako će se ubuduće “izvoziti” EV tehnologija Automobilima Pininfarina. U Ženevi je potvrđena i velika akvizicija u Rimac Automobilima. Tim Richardson koji je 12 godina bio u Britanskoj vojsci, koji je u BorgWarneru bio odgovoran za biznis, koji je karijeru gradio i u jednoj od najvećih svjetskih multinacionalki General Electricu od veljače je na čelnom operativnom mjestu u Rimac Automobilima.
Iz Pininfarine su odaslali i službenu informaciju kako će svoj cestovni bolid kojeg su izložili biti snabdjevan svim onim elektronskim komponentama koje se ugrađuju i u Rimčev C_Two. Govore to i same brojke koje su istakli u Pininfarini za svoj model Battista kojeg će početi isporučivati kupcima 2020. Godine i kojih neće proizvesti više od 150 komada. Performanse su gotovo u vlas iste keo i one Rimčeva bolide. Battista proizvodi nešto više od 1900 KS (C_Two 1914 KS), uz okretni moment od 2300 Nm. Od nula do sto kilometara na sat stizati će za manje od dvije sekunde, a cijena će mu se kretati između 1,5 i dva milijuna eura.
POVIJEST ŽENEVE
ČINJENICE
88. izdanje u 111-godišnjoj povijesti
najviše posjetitelja 2005. - 747.700
najveća površina 2011. – 80.774 m2
najviše izlagača 1985. - 1573
prva priredba 1905. godine
1905. - 59 izlagača 13.000 posjetitelja
2012. - 890 izlagača 702.014 posjetitelja
2012. - 11.680 akreditiranih novinara
Povijest salona u Ženevi seže u davnu 1905., u period u kojemu je auto industrija bila daleki san nekolicine zaljubljenika u te egzotične i za svoje vrijeme iznimno komplicirane strojeve. Malo je tko od 13.000 posjetitelja, koji su prve godine pohodili tu priredbu, mogao očekivati kako će jednoga dana ona izrasti u najutjecajniji događaj takve vrste na svijetu. Ženevski salon to sigurno jest, bez obzira na činjenicu kako svojim dimenzijama, u usporedbi sa sličnim priredbama u Detroitu, Parizu ili Frankfurtu, djeluje kao malo veća seoska zabava. Šalu na stranu, no Ženevski salon površinom je usporediv onom u Zagrebu, barem dok se taj još održavao. Značaj ovog salona ne proizlazi iz dimenzija izložbenih prostora! Jednako tako na njegovu važnost nema utjecaj ni godišnja prodaja od svega 320.000 automobila u Švicarskoj. Toliko ih se mjesečno proda u Njemačkoj!
Ulaznice od 9 do 16 franaka
Ženevski auto salon otvara svoja vrata prvo novinarima 1. ožujka, a dva dana kasnije i širokoj publici. Sve do 13. ožujka moći će se pogledati najmanje 50 svietskih i europskih premijera, a posebno će zanimljivo biti i na štadnovima s konceptualnim i alternativnim vozilima. Cijene ulaznica iznose za odrasle 16, za djecu 9, a za grupne posjete iznad 20-ero po pojedincu iznosi 11 švicarskih franaka. Zanimljivo je što postoji i mogućnost posjete iza 16 sati i to uz popust od 50 posto!