Vozili smo potomke Ford Transita i Raptora – ali čiji geni prevladavaju?

Kratki test: Ford Transit Custom Trail 2.0 TDCi  (185 KM)

Spajanje kombija s pravim SUV vozilom. Kombinacija koja je jednako zanimljiva koliko i neobična. Ali sila je korisna.

Tudi na neutrjenem terenu se dobro znajde, zlasti zaradi Quaifove mehanske zapore, ki vedno deluje zelo prijazno in predvsem progresivno. Uroš Modlic
19. 9. 2022

Napisao: Jure Šuica

Foto: Uroš Modic

Ford Raptor je u Fordu postao sinonim za moćna terenska vozila. A budući da je robustan izgled koji nudi Raptor iznimno popularan kod većine današnjih proizvođača i kupaca automobila, također se koristi za automobile koje uopće ne biste ni zamislili na cesti. A među njima je i već etablirani Ford Transit Custom kojemu je Ford u Trail izvedbi dao terenski izgled. Ovaj potpuno u stilu Raptora odbio je gostoprimstvo elegancije i kroma, a umjesto njega je crna plastična rešetka od šesterokuta i crni natpis FORD. Iako se radi o plastičnoj maski, čini se da će se nositi sa svim kamenjem i drugim preprekama koje joj se nađu na putu.

Isto se odnosi i na donji dio branika, rubove blatobrana i stepenice koje uvelike olakšavaju ulazak u kabinu. U crno su presvučene i felge automobila na koje su postavljene cjelogodišnje gume, a sve to na prvi pogled doista djeluje kao da je Trail doista namijenjen svladavanju terena kojih bi se mekši urbani crossover brzo bojao. nije za očekivati. Trail ne nudi veći odmak od tla, jer šasija nije pretrpjela nikakve promjene, niti je opremljen pogonom na sva četiri kotača. No u terenskoj vožnji vozaču će pomoći mehanika samoblokirajućeg prednjeg diferencijala koja je zapravo ista kao u Fiesti i Focusu ST. Ovo pomaže na terenu s ograničenim prianjanjem kotača jer uvijek šalje dio okretnog momenta na kotač koji ima bolje prianjanje.

No, ovaj tehnički dodatak za ljubitelje vožnje u sportskim modelima naravno pomaže iu vožnji na cestama, gdje pridonosi stabilnosti vozila. No, testirao sam tester na makadamu i vrlo brzo primijetio da je, uz nešto slabije držanje pri spustu, njegova pozicija stabilnija. Vožnja doista zna biti prilično agresivna - relativno gledano, budući da je ipak riječ o kombiniranom vozilu. Istodobno me iznenadio položaj na zavojitim seoskim cestama, gdje smo se nakon kratkog upoznavanja brzo upoznali i nije odoljela ni malo agresivnijoj vožnji kroz zavoje do veće stabilnosti vozila, posebice tijekom odlučna ubrzanja kroz zavoj. Tamo gdje bi bez blokade vanjski kotač već izgubio prianjanje i samo ubrzao karakteristično podupravljanje, Trail dugo ostaje u zamišljenoj liniji, čak i uz minimalnu tendenciju zanošenja prema unutrašnjosti zavoja pri ubrzavanju. Očekivano za sportaše, pomalo neobično, ali zato zabavno i zanimljivo za ovako velike i visoke kombije.

Najbolji je i najučinkovitiji na cesti, baš tamo gdje treba

Ispod haube krije se najjači dizelski agregat (koji radi po principu blagog hibrida) spojen na ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Prilično idealna kombinacija, jer sam i dalje mišljenja da automatski mjenjači nisu najbolji za ovaj tip automobila (i usput - blokada diferencijala je dostupna samo s ovim mjenjačem).

Oko 180 konjskih snaga, s druge strane, automobil lako vozi i prekoračuje ograničenje brzine. Nešto lošiju stabilnost smjera pri većim brzinama svakako bih mogao zahvaliti činjenici da su na Transit Custom Trailu stavljene gume nešto naglašenijeg profila. Na autocesti mi je, pak, nedostajao sustav pomoći više od osnovnog tempomata, no u kabini ovog modela nema ozbiljnog luksuza - bokovi otkrivaju goli metal, pod je prekriven guma, samo (umjetna) sjedala pružaju ugodan osjećaj.koža. Ali razlog je jednostavan - ti se materijali lakše čiste i održavaju, što je zgodno s obzirom na ležerni stav Traila. Ako želite prestižan izgled kabine, ovaj Transit neće biti za vas, stoga se okrenite modelu Tourneo. Štoviše – i sam bih radije izabrao jedno podesivo suvozačevo sjedalo u prvom redu umjesto dva spojena u nepodesivu klupu.

Radno okruženje vozača inače je transparentno i uredno. Zapravo je poput običnog Transita s devet sjedala (verzija s osam nudi veliki i vrlo koristan pretinac pored ručice mjenjača), što znači da je prepun mjesta za odlaganje pića i USB utora za punjenje telefona ili spajanje na infotainment sustav. Zaslon potonjeg me je jako zasmetao, jer je postavljen previše prema sredini, zbog čega sam morao skidati pogled s ceste svaki put kad bih ga pogledao. Kad biste ga mogli barem malo okrenuti prema cesti... Testni Transit Custom Trail vrlo je zanimljiv kombi za pogledati i brzo sam vidio dosta prednosti koje bi mogle impresionirati aktivne obitelji, pojedince ili poduzetnike koji nude razne (adrenalin) aktivnosti na otvorenom . Među njima je i cijena. Ipak, za osobne potrebe više bih volio malo dorađeniji interijer.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.