Napisao: Jaka Drozg
U razgovoru za talijanski automobilski medij Quattroruote, Mercedesov direktor tehnologije Markus Schäfer šokirao je i potvrdio da će se u idućoj generaciji ponuda kompaktnih modela smanjiti sa sedam na četiri. U mirovinu planiraju umiroviti klasu A i klasu B, koje su već generacijama među najpopularnijim modelima u Europi, a u Hrvatskoj već dugi niz godina među najpopularnijim Mercedesima.
No, ako u Europi izazivaju veliki interes, to se nažalost ne odnosi na sva svjetska tržišta, posebice na tržišta SAD-a i Kine. U svjetlu optimizacije troškova i fokusiranja na vozila s globalnom privlačnošću, ulazak u ponudu Mercedesa uskoro će predstavljati novi CLA, a kompaktnu ponudu nadopunit će CLA Shooting Brake, GLA i GLB. Svi će se temeljiti na mobilnoj MMA platformi i bit će dostupni (vjerojatno) kao blagi hibridi s 1,5-litrenim turbo benzinskim motorom ili s potpuno električnim pogonskim sklopom. Električne verzije sada će biti uključene u standardnu ponudu, što znači kraj modela s EQ oznakama.
Mercedes također razvija manju verziju legendarne G-klase, koja će biti izgrađena na zasebnoj platformi s većom terenskom sposobnošću i neće biti izravno povezana sa spomenutim kompaktima na MMA platformi. "Pojednostavljivanje portfelja bilo je neophodno. Također su nam potrebni modeli koji imaju globalnu privlačnost. Hatchback je popularan u Europi, ali više nije bio dio plana i također smo morali donijeti teške odluke", rekao je Schäfer.
Odlaskom aktualne generacije u mirovinu dolazi kraj klase A (limuzine i hatchbackovi) i klase B, a to znači i kraj otrcanog i brutalno moćnog malog Mercedesa. Posljednjih godina tu je titulu nosio A45 AMG koji je dugi niz godina nosio titulu najjačeg serijskog 2,0-litrenog četverocilindraša. 310 benzinskih kilovata (421 KS) u malom hatchbacku? Ostat će mu u lijepom sjećanju.