Kineska vlada ljubazno zatražila da se smanji doživljaj kineske invazije novim autima na Europu, čak stopiraju i gradnju tvornice u Italiji...

Ni Kinezima nije svejedno kako će se EU tržište autima razvijati! Ovo su preporuke, ali nisu obvezne. Kako će reagirati pojedini brendovi?

Državni proizvođač Dongfeng Motor Group Co. stoga je, u skladu s tim preporukama, već obustavio planove za moguću proizvodnju u Italiji.

BYD Atto 3 Carmagazine
29. 10. 2024

Napisao: Gregor Žvab

Kineska vlada vrši pritisak na svoje proizvođače automobila da privremeno zaustave širenje na tržišta Europske unije zbog eskalacije trgovinskog spora oko električnih vozila, prema izvorima upoznatim sa situacijom.

Rečeno je da je Peking naredio proizvođačima da zaustave potragu za proizvodnim mjestima u regiji i novim poslovima te da ostanu suzdržaniji tijekom pregovora o carinama na kineska električna vozila. Državni proizvođač Dongfeng Motor Group Co. stoga je, u skladu s tim preporukama, već obustavio planove za moguću proizvodnju u Italiji, javlja Automotive News Europe.

Ovaj kineski poziv – koji nije obvezujući – mogao bi dodatno povećati napetosti između Kine i EU dok se dvije strane natječu za prevlast na tržištu automobila. Ranije ovog mjeseca, EU je izglasala povećanje carina na kineska električna vozila, tvrdeći da Peking nudi nepravedne subvencije proizvođačima. Kina to opovrgava i prijeti carinama na europske proizvode poput mliječnih proizvoda, konjaka, svinjetine i automobila.

U Italiji, gdje premijer Giorgio Meloni pokušava privući više proizvođača automobila, to je korak unazad. Dongfeng Motor je već objasnio talijanskim vlastima da je podrška Rima EU carinama razlog zaustavljanja planova. Osim toga, kineski proizvođač Chongqing Changan Automobile Co. izbjegava velika događanja, jer je otkazao predstavljanje svog brenda u Europi. Trebao bi biti predstavljen u Milanu.

Između ostalog, brend Chery razmatra mogućnost odgode početka proizvodnje električnih vozila u španjolskoj tvornici za listopad 2025. godine, zbog složenosti prilagodbi nakon uvođenja EU carina.


Unatoč tome, Europa ostaje privlačno tržište za kineske proizvođače, jer ondje mogu prodavati vozila po višim cijenama nego kod kuće, gdje se vodi žestoka borba za cijene električnih vozila. BYD, koji proizvodi modele Seal i Atto 3, nastavlja sa svojim planovima za postavljanje tvornice u Mađarskoj, što bi omogućilo tvrtki da zaobiđe europske carine. Osim toga, u Turskoj planiraju tvornicu vrijednu milijardu dolara, što bi im također omogućilo pristup EU bez dodatnih carina zbog carinske unije s Turskom.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.