Napisao: Gregor Žvab
Proizvođači automobila iz najvećeg azijskog gospodarstva prošli su mjesec poslali 60.517 električnih vozila u 27 zemalja članica EU-a, što je 61 posto više nego lani, pokazuju podaci carine.
Prethodni vrhunac izvoza bio je u listopadu 2023., kada je Europska komisija najavila pokretanje istrage o kineskim subvencijama za električna vozila.
EU je uveo privremene carine u lipnju i zahtijevao od ciljanih kompanija da daju financijska jamstva, ali dužnosnici su u kolovozu rekli da neće prikupljati ta sredstva retroaktivno. Zemlje članice su 4. listopada glasale za uvođenje novih carina do 35 posto, a među zagovornicima te mjere bile su Francuska, Italija i Poljska. Iako Kina i EU još uvijek traže kompromisno rješenje, očekuje se da će carine stupiti na snagu krajem listopada.
Povećanje isporuka sugerira da kineski proizvođači električnih vozila žele izbjeći prijeteće carine. Ipak, očekuje se da će nove mjere usporiti, ali ne i zaustaviti njihov ulazak na unosno europsko tržište, gdje kineski automobili često mogu postići više cijene nego domaći, generirajući veću dobit za proizvođače.
Kako bi izbjegao najavljene carine, BYD planira postaviti proizvodnju u Mađarskoj i Turskoj, dok proizvođači kao što su Xpeng i Zeekr (premium brand Zhejiang Geely Holding Group) također razmatraju lokalizaciju proizvodnje u Europi.