KIA kažnjena zbog prevare kupaca - kao da su im prodali auto bez kotača - ne radi KIA Charge, prisiljavali su KIA kupce na servis svakih 15.000 km, a reklamirali su svakih 30.000 km

Državni inspektorat presudio, kaznit će novčano odgovorne, a oštećni vlasnici KIA sad imaju 100 posto šansu na sudu da potraže zadovoljštvinu.

Oštećeno je nekoliko stotina kupaca kojima je KMAG rekao da im je servisni interval svakih 15.000 km, a ne kako to u servisnim knjižicama piše; svakih 30.000 km te nekoliko desetaka kupava KIA EV 6 elektro automobila koja u HR ne može koristiti uslugu KIA Charge.

KIA kažnjena zbog prevare kupaca - kao da su im prodali auto bez kotača - ne radi KIA Charge, prisiljavali su KIA kupce na servis svakih 15.000 km, a reklamirali su svakih 30.000 km Igor Stažić
23. 9. 2024

Nedavno je Škoda zbog sličnog problema u Njemačkoj morala vratiti novac svim onim kupcima kojima je dokusurilo da voze auto s navigacijom koja ne radi i koju ne mogu popraviti!

Josipa Borić Novosel još pred godinu dana pokrenula je postupak protiv KMAG-a, ovlaštenog uvoznika i sad napokon ima satisfakciju:

- Ako se ne dogovorimo s KMAG-om sigurno ćemo ih tužiti.


KMAG, zastupnik KIA za Hrvatsku, Sloveniju, Srbiju, BiH..., ne nudi KIA Connect, a ni KIA Charge, upitni su im i servisni intervali od 15.000 km, a posvuda u EU su 30.000 km! Europska komisija ne dozvoljava proizvode prvog reda za velike, a drugog reda za nerazvijene države.

Sve to je u dobroj mjeri zasmetalo ne samo kupce spornih KIA vozila u Hrvatskoj, a i u Sloveniji, već svoj je sud napokon dao i Državni inspektorat. Iako su se iz KMAG-a uporno odupirali prihvaćanju odgovornosti da su kupcima prodali nešto što su reklamirali i što njihovi automobili uopće nemaju dostiže ih ruka pravde.

Za sada će biti kažnjeni kaznom koja ne može za pravnu osobu premašivati 15.000 eura, no od kazne je važnija spoznaja kako su kupcima KIA vozila sada posve otvorena vrata da potraže, i to uspješno, zadovoljštinu na hrvatskim sudovima.

- Ako je Državni inspektorat rekao da su varali kupce i dovodili ih u zabludu prodajući im nešto što su reklamirali, a nisu isporučili sve je jasno. Jedan kroz jedan, kazala nam je Josipa Borić Novosel koja već više godina vozi KIA EV 6, Europskim auto godine, i koja ne nije dobila s autom sve ono što je platila.

Za nju, kao i za njih još najmanje desetak sve je jasno i trenutno puno lakše. Naime, pokušali su sve da se dogovore s KIA-om i onom hrvatskom, bap kao i europskom i korejskom, no za sada lijeka nije bilo. Eto, sad postoji.

Državni inspektorat u svom je rješenju istaknuo kako KMAG nije obavijestio Josipu Borić Novosel o tri servisna opoziva za električno vozilo KIA EV6, godina proizvodnje 2023. te da trgovac provodi nepoštenu poslovnu praksu u odnosu na potrošače, jer u uputama za predmetno vozilo ne navodi jasno da za tu vrstu vozila tvornički propisan dulji servisni interval nego za druga vozila. Jednako tako na svojim su internetskim stranicama, naglašava Državni inspektorat, oglašavali uslugu KIA Charge - punjenje električnih vozila po povoljnijoj cijeni, koja nije dostupna u Hrvatskoj. Slijedom navedenog Državni će inspektorat  poduzeti zakonom propisane mjere.

A one nisu nimalo drastične po sve one koji varaju, dovode u zabludu kupce. Trgovac može biti kažnjen novčanom kaznom od 1400 eura do maksimalno 26.500 eura.

Puno više od ove kazne oštećenim kupcima KIA vozila znači mogućnost gotovo sigurnog dobivanja sudskog spora. Kako je dobro znano u kojem je stanju hrvatsko pravosuđe sasvim je izvjesno kako se ovaj problem još dugo neće riješiti na zadovoljstvo prevarenih kupaca.

KIA vozila koja dolaze u Hrvatsku nisu ista kao i vozila za ostatak EU. Nudili su lažno aplikaciju Kia Connect istražili su u Državnom inspektoratu i napisali kako je KMAG, ovlašteni zastupnik za Hrvatsku, Sloveniju, BiH, Srbiju... teško povrijedio pravila poštene tržišne utakmice te je doveo u zabludu brojne kupce koji su naivno povjerovali da kupuju isti onaj proizvod koji je trgovac reklamirao.

Državni inspektorat time ja dao za pravo Josipi Borić - Novosel koja je iznervirana neprofesionalnim ponašanjem ovlaštenog zastupnika zakucala i na vrata onih koji po službenoj dužnosti presuđuju u ovakvim nesporazumima. Vlasnica super moderne KIA EV 6 pokušala je mirnim putem sve riješiti sa ovlaštenim osobama KMAG-a, no "muk birokracije" bio je dominantan s njihove strane. Rijetko bi se i udostojali javiti, a kad bi to i učinili, bilo je to ispod svakog nivoa.

- Ne bih kupila ovaj auto da sam znala da neću moći koristit KIA Connect, KIA Charge, a i neke druge Europljanima dostupne usluge, kazala nam je vidno zadovoljna odlukom Državnog inspektorata Josipa Borić - Novosel.

Ona je jedna od posve drukčijih staromodnih kupaca automobila koji su prioritet davali snazi motora, performansama, izgledu. Josipa voli gadgete, modernu tehnologiju, infotaniment, aplikacije... i sve one finese koje su danas toliko popularne među novom generacijom kupaca.

Car of The Year 2022. a nema funkciju koju je imao ZOE još 2017.
Nije da su joj prodali auto auto bez kotača, ali za njeno poimanje e-mobilnosti to je naprosto nešto bez čega takav automobil nije potpun. Ljuta je na sve to, jer osjeća se i kao građanin drugog reda. Pita se pa kako je moguće da taj isti auto funkcionira u potpunosti u svim državama Europske unije, no ne i u Sloveniji, Hrvatskoj i Bugarskoj. Namagarčena je tvrdi, jer u propagandnim materijalima, brošurama, na web stranicama KMAG-a pisalo je u hvalospjevima o svim tehnološkim mogućnostima ovog automobila koji je s puno razloga 2022. proglašen i "Car of The Year". K tome posljednjih se godina vodila i burna rasprava u Eurospkom parlamentu koji je naprosto naredio svim proizvođačima jednaku kvalitetu proizvoda na svim tržištima država Europske unije. Upravo na Nuteli naša je eurozastupnica Biljana Borzan stekla veliki autoritet i polpularnost. Upravo na ovom slatkišu Europska unije primijenila je strogoću na sve one koji su prvorazrednu robu lifrali na razvijena tržišta država EU, te na bofl koji je nerijetko završavao i u Hrvatskoj. Znajući za ovu regulativu Josipa Borić - Novosel tim je motiviranija da pravdu istjera na sunce.

 

- Skenirala sam i sačuvala sve screen shotove njihova lažna reklamiranja i to sam kao dokazni materijal priložila Državnom inspektoratu. Ne čudi me njihova odluka, jer ovo je toliko evidentno dovođenje u zabludu da jednostavno tu ne bi trebalo biti spora. Sad skidaju s intereneta svoje sporne objave i misle da će tako ispraviti sve tragove koji govore kako su nam nudili jedno, a prodali nešto posve drugo  rekla nam je Josipa Borić - Novosel.

Što odluka Državnog inspektorata znači za kupce KIA
Rješenje Državnog inspektorata širom otvara vrata svima onima koji se osjećaju prevarenima da zaštitu potraže i na mjesno nadležnim sudovima. Ako ne pronađu zajednički jezik s KMAG-om, ako uskoro ne osposobe KIA Connect, KIA Charge i sve ono za što smatraju da nemaju, a obećano im je i to imaju svi drugi vlasnici KIA u EU posegnut će i za sudskim tužbama. Razočarani kupci KIA vozila koji razmjenjuju svoja iskustva na društvenim mrežama ujedinjuju se i žele samo da ih se tretira u EU kao ravnopravne kupce. Osim pritiska koje pruža rješenje Državnog inspektorata i kazni za opetovano lažno reklamiranje koje može iznositi za pravnu osobu i 20.000 eura potrošačima stoji na raspolaganju i tužba u kojoj mogu tražiti čak i povrat novca za robu koja im je krivo deklarirana.

Iz nekog razloga ne može se u "Adria državama" koristiti ni Kia Charge, a KMAG, ovlašteni zastupnik, je sve to oglašavao na svojim stranicama da je dostupno i to su kupci platili. Nadalje, servisni interval za KIA EV 6 pa i onih dizelskih, benzinski, hibridnih C'eed-ova u EU je 30.000 km ili 24 mjeseca, u Adriatic regiji je 15.000 ili 12 mjeseci. Tko zna koliko je tako KIA vozila u jamstvenom roku pogođeno je ovakvom diskriminacijom. Ako ne odrade redovne servise vlasnici gube jamstvo. No neki su tome doskočili. Nemali broj vlasnika KIA vozila servisira u Austriji, Slovačkoj, Njemačkoj svakih 30.000 km i gle začudo, KMAG im tad mora priznati jamstvo!

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.