Gotovo polovica vlasnika električnih vozila razmišlja o prelasku na automobile s klasičnim motorom, koji je glavni razlog?
JE LI OVO KRAJ NASILNE ELEKTRIFIKACIJE? Gotovo trećina vlasnika električnih auta (u globalnom prosjeku ili čak polovica u SAD-u) razmišlja o povratku vozilima s motorom s unutarnjim izgaranjem.
Napisla: Nika Arsovska
Foto: Andreas Volz from Pixabay
Iako je prodaja električnih vozila u posljednjem desetljeću u porastu, nisu svi vlasnici toliko oduševljeni novom tehnologijom koju su s vremenom osmislili. Globalno istraživanje potrošača koje je proveo McKinsey & Co otkrilo je da više od 4 od 10 vlasnika električnih vozila u SAD-u (oko 46%) planira kupiti vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem za svoj sljedeći automobil.
U svjetskim razmjerima postotak je nešto niži, ali još uvijek prilično visok - 29 % kao glavnu prepreku posjedovanju električnog automobila ispitanici navode samo punjenje, odnosno lošu razgranatu mrežu za punjenje i značajan gubitak vremena. Općenito, nedostatak javne infrastrukture za punjenje je problem za ispitanike diljem svijeta. Ali također su zabrinuti zbog visokih troškova povezanih s vlasništvom i dugom vožnjom.
Očekivanja rastu brže od samog razvoja
Istraživanje je također došlo do drugih zanimljivih otkrića. Čak 21% ispitanika tvrdi da nikada neće kupiti električni automobil. I kod njih je glavni razlog samo punjenje i slabo razgranata infrastruktura za punjenje. Osim toga, očekivanja ispitanika u pogledu dometa električnih automobila rastu brže od stvarnog dometa električnih automobila. Naime, ispitanici su u anketi naveli da je očekivani minimalni domet od najmanje 470 km, dok su prije dvije godine (u istraživanju 2022.) bili zadovoljni dometom od 430 km. Među onima koji trenutno nemaju električni automobil, 38% spremno je razmotriti kupnju samo ovoga prilikom promjene automobila. Prije dvije godine rezultati su bili prilično slični, kada se tako izjasnilo 37 posto. Tvrtka je provela istraživanje među više od 30.000 potrošača u 15 zemalja, koje zajedno predstavljaju više od 80 posto globalne prodaje električnih automobila.