Kanađani uvode novi porez na električna vozila, a razlog bi vas mogao iznenaditi! Oporezivanje bi moglo smanjiti prodaju
Došlo doba da se s porezima i na elektro aute proba! Električni automobili puno su teži od onih s klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem, a Kanađani to ne žele zanemariti...
Napisala: Nika Arsovska
U kanadskoj pokrajini Alberta odlučili su dodatno oporezovati vlasnike električnih automobila. Iako je to samo simbolično, očito je dobar pokazatelj da vlasnici električnih vozila ubuduće neće dobivati samo subvencije. Do sada su mnoge zemlje različitim državnim subvencijama poticale kupnju električnih vozila, a njihovi su vozači mogli računati i na besplatan parking i najbolja parkirna mjesta. Subvencije su sve manje, a vlasnici električnih vozila u budućnosti će imati manje beneficija.
U kanadskoj pokrajini Alberta odlučili su uvesti porez na težinu koji je uglavnom namijenjen vozačima električnih vozila. Prema lokalnim vlastima, velika težina električnih automobila "uzrokuje veće trošenje i habanje na cestama nego težina konvencionalnih automobila". Također, u Norveškoj je u siječnju prošle godine uveden porez na težinu vozila - vozila iznad 500 kg bit će oporezovano 12,5 NOK (1,2 eura) po kilogramu. Slična praksa također se primjenjuje u Danskoj. Francuzi su dodatno oporezovali vozila iznad 1,6 tona, odnosno vozila 4x4 i SUV vozila.
Porez u iznosu od 200 kanadskih dolara
Porez se u Kanadi uvodi od sljedeće godine i trebao bi biti svojevrsni kompromis za porez na gorivo koji su prisiljeni plaćati vlasnici vozila s benzinskim i dizelskim pogonom. Porez od 200 kanadskih dolara (op. 135 eura) tako je u skladu s procijenjenim porezom na gorivo koji godišnje plaćaju vozači automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem. Novi porez na električna vozila u Alberti bit će dodan postojećim naknadama za registraciju vozila, a očekuje se da će iduće godine donijeti milijun dolara u državnu blagajnu, a uskoro će doći i mnogo više. Naime, očekuje se da će porasti i broj električnih vozila na kanadskim cestama, pa za razdoblje od 2026. do 2027. godine očekuju više od 8 milijuna prihoda od navedenog poreza. To je još uvijek znatno manje od očekivanih prihoda od poreza na gorivo - za razdoblje između 2026. i 2017. s tog se računa očekuje čak 1,46 milijardi dolara (1,33 milijarde eura).
Oporezivanje bi moglo smanjiti prodaju
Brain Kingston, šef Kanadske udruge proizvođača vozila, koja zastupa interese takozvane detroitske trojke u Kanadi (Ford, GM, Stellantis), ne podržava porez. To je, rekao je, samo još jedna prepreka saveznoj vladi da prodaje automobile s nultom emisijom. “Oporezivanjem električnih vozila dodatno će se otežati postizanje ambicioznih ciljeva Kanade u pogledu prodaje električnih vozila”, uvjeren je.