Nevera za snijeg i led spremna! Hladnoća i glatka podloga joj ne smetaju. Kako se najbrži automobil na svijetu pokazao na snijegu i ledu? Hladno u zraku, vruće pri srcu
VIDEO: Rimac Nevera po snijegu i ledu, kod Arktičkog kruga u Švedskoj. KAKVE SAMO FOTKE! Ovako što se viđa jedino na filmu. Tijekom zimskog testiranja najbržeg električnog automobila na svijetu s gotovo 2000 konja snažnim i dva milijuna vrijednim cestovnim bolidom "sve se odvijalo kao po špagi"!
Mate Rimac: - Sad znamo da svi sustavi mogu pouzdano raditi čak i u ekstremnim uvjetima
Puna dva tjedna odvijala su se zahtjevna testiranja u Pirelli Centru Sottozero na vrhu Skandinavije. Serijski model bit će dostupan samo u ograničenoj količini od 150 primjeraka.
Dostiže maksimalnu brzinu od 412 km/h i potrebno mu je samo 1,85 s za ubrzanje s mjesta do 100 km/h.
Kako su dnevne temperature bile neuobičajeno visoke ove godine u blizini Arktičkog kruga, Rimčev testni tim je proveo testove noću kada je "udarila" ekstremna hladnoća. Puno toga se ispitivalo na temperaturama nižim i od 30 stupnjeva Celzijusa. Testirao se tako protublokirajući sustav kočenja, elektronička kontrola stabilnosti i vektoriranje zakretnog momenta na prototipu automobila. Test u zahtjevnim uvjetima također je potvrdio rezultate dobivene tijekom vožnje na normalnim temperaturama i testovima u komori.
Svi sustavi i kod najvećih hladnoća funkcioniraju besprijekorno
Testni vozači Neveru su "jurili" po snijegu i ledu na preporučenim zimskim gumama - Pirelli P Zero Winter, s posebnom oznakom na bočnoj strani, koja označava zajednički razvojni rad Pirellija i Rimca. Miroslav Zrnčević, glavni pokretač ispitivanja i razvoja, rekao je: - „Ispitivanje na podlozi niske adhezije omogućuje nam dosljedno i točno promatranje rada sustava na niskim temperaturama. Stvari se odvijaju posve drukčije nego na asfaltu. Nakon ova dva tjedna testiranja, sretni smo rezultatima koje smo postigli. Ovo je bilo tako izazovno. Vožnja tijekom noći, ugađanje različitih sustava dok pokušavate ostati usredotočeni na sve ono što je valjalo provjeriti. Bilo je vrijedno truda! Može bočno, zanosi se, postiže velike brzine, upravljivost mu je kao u reli automobila, a može biti 100 posto siguran i miran. I sve to u rukama nekoga tko je možda i vrlo ograničen iskustvom. Naša ekipa odradila je sjajan posao! Nevera je spremna i za snijeg i led!"
Brzina i ubrzanja: bez komentara
Mate Rimac, izvršni direktor Rimac grupe bio je oduševljen:
- „Za nas je ovaj proces testiranja na hladnom vremenu bio prilika da razvijemo Neveru do savršenstva prije nego što je kupci upoznaju za nekoliko mjeseci. Čak i nakon dva tjedna provedena na temperaturama i ispod -15 °C i prilično zahtjevnog režima testiranja, naš prototip je radio 100 posto tijekom cijelog procesa evaluacije. Sad znamo da svi sustavi mogu pouzdano raditi čak i u ekstremnim uvjetima."
Rimac je dodao kako su željeli razviti automobil koji se može voziti i u kojem jednako mogu uživati obični vozači, a i najiskusniji trkači.
- „Pronalaženje ravnoteže između osiguravanja sigurne vožnje u automobilu s 1408 kilovata koje osiguravaju četiri neovisna elektromotora, uz podešavanje šasije kako bi se osigurala osjetljiva fleksibilnost na rubu, bio je naš cilj od prvog dana. Nakon završne faze testiranja, mogu reći da smo s Nevera postigli baš to.”
Nevera će biti dostupna u "butik" količini sa samo 150 primjeraka. Motore, koji zajedno dosežu 2360 Nm okretnog momenta, pokreće baterija od 6960 ćelija kapaciteta 120 kilovat sati. Prema neovisnim mjerenjima, hrvatski hipersportaš bit će najbrži serijski automobil na svijetu. Dostiže maksimalnu brzinu od 412 kilometara na sat i potrebno mu je samo 1,85 sekundi za ubrzanje s mjesta do 100 kilometara na sat. Ima li još što za dodati?