Fiat na koljenima, Mirafiori proizveo 2024. 70 % manje auta, cijeli Fiat bilježi pad od 37 % u odnosu na 2023. godinu
To se u Italiji nije dogodilo od 1956. godine! Ovakvu krizu na Apeninskom poluotoku ne pamte.
Proizvodnja u povijesnoj i legendarnoj tvornici Mirafiori u Torinu bit će obustavljena do 21. siječnja.
Proizvodnja Stellantisa u Italiji prošle je godine dosegla najnižu razinu u desetljećima, ukazujući na duboku krizu u prodaji i profitabilnosti s kojom se automobilski div suočava. Prema podacima sindikata FIM-CISL, Stellantis je 2024. u Italiji sklopio 475.090 vozila, što je 37 posto manje nego 2023., kada su proizveli 751.384 automobila.
Posebno zabrinjava pad od 46 posto u proizvodnji osobnih vozila, najniža razina od 1956. godine, dok je proizvodnja lakih gospodarskih vozila pala za 17 posto.
Kako bi se nosio s viškom kapaciteta u Italiji, Stellantis intenzivno koristi državne programe otpuštanja. U prosincu je tvrtka predstavila plan povećanja proizvodnje, no očekuje se da će rast biti vidljiv tek od 2026. godine, kada počnu proizvoditi novi modeli. Proizvodnja u povijesnoj tvornici Mirafiori u Torinu bit će obustavljena do trećeg tjedna siječnja.
Stellantis, četvrti po veličini svjetski proizvođač automobila, suočava se sa sličnim problemima kao i drugi europski automobilski divovi. Među glavnim izazovima su slaba potražnja, posebno za potpuno električnim vozilima, regulatorna nesigurnost i jaka konkurencija iz Kine.
Ferdinando Uliano, voditelj FIM-CISL-a, naglasio je važnost revizije ciljeva EU-a za smanjenje CO₂ za vozila, koji će stupiti na snagu 2025. "Ovo je bitka za Europu", rekao je Uliano. "Pojedinačne zemlje same ne mogu pobijediti."
Stellantis upravlja s pet tvornica za proizvodnju automobila i jednom za gospodarska vozila u Italiji.
U tvornici Mirafiori u Torinu lani je proizvodnja pala za 70 posto. Još gore je prošla tvornica Maserati u Modeni, središtu talijanske "motorne doline", gdje je proizvodnja pala za čak 79 posto.
Stellantis je u prosincu najavio da će do 2025. u Italiji uložiti 2 milijarde eura za proizvodnju novih modela u svojim tvornicama.
Tvrtka jamči da će održati sve talijanske pogone i povećati proizvodnju uvođenjem novih modela od 2026. nadalje. Svi pogoni imat će specifične proizvodne zadatke do 2032. godine, a tvrtki neće biti potrebna javna sredstva za provedbu planiranih investicija.