Talijani Fiatu više ne vjeruju! S prijestolja je grmio talijanski ponos. Prestigla ga je ne samo jedna, nego dvije strane marke na domaćem terenu

Fiat je gotovo simbol Italije, ali po svemu se vidi da mu Talijani okreću leđa. Već treći mjesec zaredom više nije omiljena marka talijanskih vozača.

Prošli mjesec registrirano je u Italiji 10.928 Volkswagena, 10.630 Toyota i 9.194 Fiata. 

Talijani Fiatu više ne vjeruju! S prijestolja je grmio talijanski ponos. Prestigla ga je ne samo jedna, nego dvije strane marke na domaćem terenu Fiat
9. 11. 2024

Svatko tko je ikad putovao Italijom zna da su Fiati vrvjeli po Apeninskom poluotoku. Marka je bila ponos Italije i nacionalno blago, Talijani su prema njoj imali sličan odnos kao Nijemci prema Volkswagenu. Ovo ljeto ipak se dogodila prekretnica jer su naši zapadni susjedi počeli sve više koketirati s drugim brendovima.

Pad popularnosti Fiata počeo je u kolovozu i još nije stao. Prema podacima o novim registracijama u Italiji u listopadu, Fiat je na trećem mjestu, iza Volkswagena i Toyote. Prošli mjesec registrirano je 10.928 Volkswagena, 10.630 Toyota i 9.194 Fiata. Usporedbe radi, u istom mjesecu prošle godine Fiat je prodao gotovo dvostruko više vozila od druge dvije marke.

 
U ukupnom broju od početka ove godine i dalje prednjači Fiat koji je zabilježio 128.875 automobila, dok je Toyota prodala 102.480 vozila, a Volkswagen 100.307. Za Fiat to znači pad od 13,9% u prvih devet mjeseci 2024. Promjena na vrhu vjerojatno se neće dogoditi do kraja godine, ali razlika između Fiata i drugoplasirane Toyote vjerojatno će se smanjiti.

Više je razloga za ovu povijesnu promjenu, a prvi je prijelazna faza kroz koju Fiat prolazi. Marka je ukinula neke od svojih važnih modela, ali još uvijek nije počela plasirati nove. U Poljskoj je tijekom ljeta prestala proizvodnja Fiata 500, no na tržište postupno dolazi Fiat 600 s blagim hibridnim motorima. Novi blagi hibrid Fiat 500 stiže najranije krajem sljedeće godine, no za električni nema interesa. Jako je pala i prodaja modela 500X i Tipo koji su danas stari gotovo deset godina. Fiat polaže velike nade u svoj novi model Grande Panda, koji još nije dostupan u Italiji.  

S druge strane, dobri prodajni rezultati Toyote u Italiji rezultat su hibridne ponude koja je vrlo popularna kod domaćih vozača, koji biraju modele Yaris Cross, Yaris, Aygo X, C-HR i plug-in hibrid RAV4. Volkswagen se, pak, oslanja na uspjeh svojih crossovera i SUV-ova, posebice T-Roca, T-Crossa i Tiguana, no Polo, Golf i Taigo i dalje nalaze brojne kupce.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.