Hrvati se najgore nose s Covid-19 u prodaji auta u EU, pali smo 47,4%, Slovenci svega 25,5 %, a Šveđani samo 21,3 %
Tržište automobila jedan je od najboljih pokazatelja jačine krize. Podaci za prvih osam mjeseci su zastrašujući, kod nas katastrofalni. U 27 zemalja Europske unije zabilježen je pad od 32 posto!Prodano je 2,9 milijuna manje auta nego u prvih osam mjeseci prošle godine. U nas kupljeno 25.151, a u 2 x manjoj Deželi 38.791 novih auta. U prvih osam mjeseci tek je svaki 0,006. žitelj Hrvatske kupio novi auto! U Sloveniji bitno bolje 0,019. Skandinavija je najmanje pala. (rezultati po državama na linku:
https://www.acea.be/press-releases/article/passenger-car-registrations-32.0-eight-months-into-2020-5.7-in-july-and-18
Napisao: Sven Stažić
Foto: Bojan Haron Markičević
Podaci: ACEA
Foto
Najgore se s krizom nosi Hrvatska koja bilježi pad od 47,4 posto, a najbolje rezultate bilježe skandinavske zemlje. Tako je Švedska, koja nije imala lockdown, u prvih osam mjeseci „zaronila“ samo 21,3 posto, a najmanji pad od 20,7 posto bilježi Danska. Po nas je i poražavajući podatak kako je susjedna Slovenije zabilježila dvostruko bolji rezultat (25,5 %)kad je o postocima riječ, od Hrvatske. Još je porazniji podatak o ukupnom broju prodanih novih automobila u Hrvatskoj u odnosu na Deželu. U nas je prodano svega 25.151 novo vozilo, a u Sloveniji 38.791! Nevjerojatno, Slovenaca je dvostruko manje od Hrvata, a platežna im je moć, kad je riječ o kupovini novih auta, 38 posto bolje. Kad to prevedete po glavi stanovnika, rezultat je zastrašujući. Tek svaki 0,006. žitelj Hrvatske kupio je ove godine novi auto! U Sloveniji pak 0,019.! Nama društvo po lošim rezultatima čine Portugal (- 42 %), (Španjolska 40.6 %), Grčka (39,1 %)... Tijekom prvih osam mjeseci 2020. potražnja EU-a za osobnim automobilima smanjila se za 32,0%. Ukupno je u Europskoj uniji od siječnja do kolovoza registrirano 6.123.852 novih automobila, gotovo 2,9 milijuna manje nego u istom razdoblju prošle godine. Tijekom mjeseca kolovoza tržište automobila u EU ponovno je zabilježilo snažniji pad (-18,9%), iako manje dramatično nego ranije u godini. Izuzev Cipra (+ 14,1%), sve su zemlje u regiji zabilježile gubitke u odnosu na kolovoz 2019. Gledajući četiri glavna tržišta EU-a, Italija se najbolje pokazala, s blagim padom od 0,4%, dok su najjači pad u najtoplijem ljetnom mjesecu zabilježili Njemačka (-20,0%) i Francuska (-19,8%), dva najveća EU tržišta.
Tijekom prvih osam mjeseci 2020. potražnja EU-a za osobnim automobilima smanjila se za 32,0%. Ukupno je u Europskoj uniji od siječnja do kolovoza registrirano 6.123.852 novih automobila, gotovo 2,9 milijuna manje nego u istom razdoblju prošle godine. Među najvećim tržištima EU, Španjolska je ove godine zabilježila najveći pad (-40,6%) do sada, slijede Italija (-38,9%), Francuska (-32,0%) i Njemačka (-28,8%.