Novi Golfovi već su počeli izlaziti iz tvornice u Wolfsbungu, središtu kompanije koja je prošle godine proizvela najviše auta na svijetu i iz koje su se slovački "pirati" domogli prvih vjrnih slika.
Riječ je o osmoj generaciji planetarno popularnog auta koji je kroz svoju dugu povijest izazivao daleko najviše zanimanja u svijetu automobila. Otkako se pojavio daleke 1974. proizvedeno ih je u različitim oblicima i više od 32 milijuna i još se jedino Toyota Corolla može mjeriti s njime po uspješnosti.
Kada se pojavio bio je dugačak svega 3,75 m. Danas takve mjere ima najmanji Volkswagen - Up, a punih 26 centimetara duži je današnji Polo. Golf je obilježio automobilsku povijest i zato je svaka informacija vezana uz promjene na njemu iznimno zanimljiva javnosti.
Dvojica važnih Volkswagenovih ljudi tu su informaciju prvo podijelili na "Summitu Golfovih dobavljača". Pred 180 direktora iz 120 kompanija partnera objavili su vijest o novoj bebi s imenom Golf. Planiraju ga isprva raditi samo u Wolfsburgu, gdje i sada postoji kapacitet za proizvodnju 2000 vozila dnevno. Kako su najavili, VW planira uložiti dodatnih 1,8 milijardi eura u prilagodbu tvornice za potrebe novog modela.
Kako će izgledati budući Golf još uvijek je velika tajna. Prvi "tizeri" su ipak procurili u javnost, a jedan od onih koji je na osnovi znanih informacija, detalja i skica, odlučio rekonstruirati činjenice je i naš ilustrator Bojan Perko. Ništa to nije neobično i u velikoj mjeri ilustracije "umjetnika i art novinara" uvijek su na dobrome tragu. Ipak, kada je o Golfu riječ sve je moguće. Ilustracija Bojana Perka nastala je na spoznajama kako u Wolfsburguy rijetko pribjegavaju drastičnim promjena izgleda. Znano je kako su Nijemci pristalice neprimijetnih promjena, a sve pod devizom kako nema razloga mijenjati pobjedničke recepte. Kolike će promjene biti tek ćemo vidjeti no prema prvim ilustracijama koje je izradio Bojan Perko na osnovi povjerljivih izvora lako je zapaziti kako će se tu događati i neke krupnije promjene. Danas se podrazumijeva da će Golf 8 loviti i najviše aktivne i pasivne sigurnosne standarde, da će ponuditi revolucionarni infotainment iz snova te da će svom silinom navaliti i na elektriku. Upravo bi Golf trebao biti predvodnik Volkswagenova take overa - onoga koji označava prešaltavanje s benzina i dizela na struju!
O tome što suštinski donosi osma generacija najuspješnijeg i jednog od najprodavanijih automobila svih vremena pisali smo nešto više pred koji mjesec. Ovo je samo prigoda da se podsjetimo na to.
Osma generacija megapopularnog kompakta i dalje će biti "nasađena" na znanu platformu MQB. Upravo platforma određuje bit automobila i kako stvari stoje ova univerzalna čelična osnova neće se zamijeniti nekom novom. Zašto i bi, kad upravo zahvaljujući platformama i to onima promjenjivih velična, zahvaljuju se hiperprodukcija, smanjivanje troškova, primjena jednih te istih dijelova u različitim modelima... Fleksibilna modularnost koja omogućava rastezanje i stezanje, razvlačenje i umanjivanje, učinila je platformu MQB jednako dobrom za Golf, ali i za Touran, Passat, Tiguan, Kodiaq, Atecu i tko bi ga više znao za koliki sveukupni broj vozila iz grupe kojoj pripadaju, osim Volkswagena i Škoda, i Seat, Audi, Porsche... Nije više daleko ni taj dan koji će upravo platformu MQB približiti i posve novome Polu, automobilu koji jedva prelazi četiri metra, koji pripada klasi za koju se držalo da joj platforma MQB nikada neće biti na rapolaganju. Jer ipak je ona osmišljena za duže aute. Ova platforma je iznimno značajna i zbog toga što otvara prostor i smještaju gotovo svih raspoloživih uzdužnih Volkswagenovih agregata. Uspješnost i mogućnosti takve konstrukcijske osnove je iznimna. Tako je Volkswagen značajno umanjio troškove izrade svojih automobila.
U Golfu VIII se sasvim sigurno, zbog korištenja univerzalne platforme, suštinski ništa značajnije neće mijenjati. Koliko god trust Volkswagenovih mozgova ne dozvoljava dizajnerima da se razmašu, lako bi se moglo dogoditi da nova generacija Golfa bude pravo oblikovno osvježenje. Napokon, utvrdit će oni kojima je do svježine, jer dosadašnji koncepti mijenjanja izgleda u hodu, koji se držao one da ne treba mijenjati ono što je uspješno, počivao je na onoj da ne treba talasati. No stvari se u autoindustriji stubokom mijenjaju. Mercedes se u samo pola desetljeća posve promijenio. I dok je sve donedavno bio simbol konzervativizma, danas je avangarda. Toliko su u Mercedesu izmijenili izgled svojih automobila da su uspjeli napokon skinuti s leđa teret dogme kako njihove aute kupuju jedino oni u dobi iznad pedeset godina. U VW-u su dobro primijetili kako tu aureolu danas sve oni više dobivaju te su ispravno zaključili da će ovaj put izaći s nečim revolucionarnijim.
Tri i četiri cilindra u klasičnim agregatima plus struja i hibridi
O budućim novim motorima još nema previše riječi. Znano je kako Volkswagen uvijek s pojavom nove generacije Golfa iznenadi i nečim revolucionarnim ispod haube. Zasada je teško otkriti što nam spremaju, osim što se možemo uloviti za njihovu strategiju koja je i danas na dnevnome redu i koja gura u prvi plan benzinske trocilindraše potpomognute turbopuhalima. Zapravo je za očekivati kako će Golf 8 u samom startu ponuditi sve što već znamo iz Golfa 7,5 koji je nedavno predstavljen. Osnovu će ponovo činiti turbobenzinski trocilindraš s obujmom jedne litre. Uz njega bit će tu 1,4-litreni četverocilindraš s mnogo više snage i učinkovitosti... Za najmoćnije Golfove (GTI i R) na raspolaganju će biti dvolittreni agregat s tri različite snage. Ni u turbodizelašima neće biti velikih promjena. I dalje će stolovati 1,6 i 2,0, s najboljim normama EU6.
Trostupanjska elektrifikacija
Golfu je pripala uloga elektrifikacije koncernovih brendova i modela. Osnova je lagan hibridni dodatak, kod kojega će vezu s malim startnim generatorom i motorom jamčiti pogon i uz pomoć malene baterije s kapacitetom 0,4 kilovatsata. Skrbit će za dotok energije u elektromotor čija je snaga 15 kilovata. To će dostajati za početna ubrzanja, a i za samostalna uparkiravanja. Drugi stupanj bit će plug-in hibridna tehnika, koju sada znamo iz Golfa GTE, a već od samoga početka prodaje 8. Golfa na raspolaganju će biti i električni e-Golf s učinkovitom baterijom koja će omogućavati autonomiju najmanje 400 kilometara.
Upravljanje govorom
Info-zabavni sustav u fokusu je svih proizvođača. Nije to niimalo čudno jer nove generacije više zanima zabava koju nudi auto nego njegove performanse. U Volkswagenu upravo razvijaju sustav koji će infotainmetnom upravljati uz pomoć govornih poruka. Zaboravite gumbe i prekidače, zaboravite i toutch screen..., stiže era upravljanja glasom. Dakako, kraj svih poznatih ciljeva najvažniji je onaj koji donosi internet. Kako se odlično umrežiti, kako pametne telefone adaptirati u vožnji, kako ih učinti što korisnijim ne samo u domu, već i u vozilu... to su pitanja na koja se u VW-u upravo traže odgovori. Ne zaboravimo ovdje ni rješenja koja slijede, a u vezi su s autonomnom vožnjom. Golf je za sve to odabrao radare. S nestrepljenjem se očekuje što to donosi kompakt koji je oduvijek bio predvodnik modernih tehnologija i vrhunskih noviteta.
napisao: Tomaž Porekar
1974-1983 VW Golf Mk1 Set The Gold Standard For Compact Hatchbacks
1983-1991 VW Golf Mk2 Became The Evolution Of An Icon
1983-1991 VW Golf Mk2 Became The Evolution Of An Icon
1991-1996 VW Golf Mk3 Was Full Of Safety First But Not The Most Memorable Drive
1997-2003 VW Golf Mk4 Gave Us A Higher Quality Interior, ESC And DSG
2003-2008 VW Golf Mk5 Climbed Up The Premium Ladder
2008-2012 VW Golf Mk6 Made Safety And Comfort Breakthroughs
VW Golf Mk7 Timeline
2012 Delivery of the first Golf Mk7 in November
2013 Debut of the 4MOTION versions
2013 Debut of the Golf GTI, GTD and Golf Variant
2013 Debut of the Golf R
2014 Debut of the e-Golf, GTE, R Variant, GTI Clubsport and GTD Variant
2014 Debut of the Golf R Touch and Connect Golf concepts at CES
2016 VW celebrates “40 years of Golf GTI” with GTI Clubsport S model
2017 Product line update
2017 Update to the Golf Sportsvan
2018 World premiere of the GTI TCR Concept
2019 Debut of the Golf GTI TCR