Svaki automobil ima svoju priču, ali ovaj je uistinu ekstreman. Za neke Ferrari Dino uopće nije pravi Ferrari, jer nikada nije nosio poznati simbol pastuha ili natpis s imenom marke, a ime mu je dao besmrtni Enzo Ferrari po svom sinu Dinu koji je izgubio život u borbi s mišićnom distrofijom. Između 1966. i 1974. godine proizvedeno je 4033 primjerka.
View this post on Instagram
Posebnu priču ima model jedne od najrjeđih verzija sa 145 kW, inače posljednje i najsnažnije serije između 1972. i 1974. Auto u tamnozelenoj boji, s dodatnim Daytona sjedalima i Campagnolo felgama stigao je u vlasništvo vlasnika Rosenda Cruza.
Cruz nije bio neki ultrabogataš, već majstor vodoinstalater koji se odlučio počastiti posebnim Ferrarijem.
Svojeg je osmislio u salonu Hollywood Sports Cars u Los Angelesu, dobro, zapravo uopće nije bio njegov, ali Dina je darovao supruzi za rođendan. Ali sreća nije dugo trajala.
Dana 7. prosinca 1974. par je parkirao Ferrari na Wilshire Boulevardu, no nakon večere za godišnjicu braka u obližnjem restoranu, automobila više nije bilo na parkiralištu. Cruzova supruga uspjela je s Dinom odvoziti samo 800 km. Slučaj su prijavili policiji, a Cruz je od osiguravajuće kuće "Farmers Insurance Group" dobio 22.500 dolara odštete (vrijednost cjelokupne kupoprodajne cijene). A onda se auto "zario" u zemlju.
Doslovce. Godine 1978. grupa djece u predgrađu Los Angelesa igrala se u vrtu jedne kuće i dok su kopali po zemlji naišli na nešto tvrdo.
Otkrili su zeleni krov Ferrarija, a ubrzo je, uz pomoć lokalnih vlasti, automobil ekshumiran iz 'groba'. Razumljivo, nesvakidašnji slučaj nije promaknuo medijskoj pažnji. Policija se isprva bojala da će u automobilu pronaći mrtvo tijelo, ali to se nije dogodilo. Automobil je imao auspuhe začepljene ručnicima i zaštićene folijom. Lopovi su ga očito zakopali, pazeći da mu boravak pod zemljom ne naškodi previše.
I doista, Dino je nakon tri godine pod zemljom bio u prilično dobroj formi. Zbog medijske pompe, osiguravajuća kuća odlučila je izvući maksimum na aukciji, pa je automobil bio izložen u Pasadeni, no u međuvremenu je iz Dina dosta toga nestalo. Od bedževa do šipki za mjerenje ulja.
Auto je nakon toga izgledao puno gore nego kad su ga iskopali.
Ipak, uvjerio je mehaničara Fernanda Valleya koji je za njega izdvojio između 5000 i 9000 dolara. Nakon što je promijenio alternator, Dina je doista vratio u život i registrirao pod oznakom "ISKOPANO", no to je bilo sve što su novinari uspjeli doznati. Sve do 2012. godine, kada se javio njen novi vlasnik - Brad Howard, pa je priča završila sretnim krajem. Osim što policija nikada nije uspjela otkriti lopove koji su svoj ulov sakrili 'duboko' pod zemlju