Favoriti redom doživjeli težak fijasko! Belgijanac DE MEVIUS u Prodriveu iznenađujući pobjednik 1. etape nakon prevaljenih 414 km

"Anonimci" izdominirali u prvoj etapi koja je do Al Henakiyaha donijela pravi pomor favorita! Šebalj je krenuo kao posljednji i još uvijek se "hrva" s Nissanom!

Oni koji su stvarno bili izgubljeni bili su Sébastien Loeb i Nasser Al Attiyah, koji su završili 13. odnosno 15.

Carlos Sainz u Audiju jedini je od njih koji nije iznevjerio i koji je završio na 2. mjestu. Još se i možda može izdvojiti tu i njegov kolega Mattias Ekstrom (7.)

Sva ostala mjesta u prvoj desetorki zauzimaju vozači i Litve, Poljske i manje znani piloti iz Francuske i Španjolske.

203 LOEB Sébastien (fra), LURQUIN Fabian (bel), Bahrain Raid Xtreme, Prodrive Hunter, FIA Ultimate, action during the Stage 1 of the Dakar 2024 on January 6, 2024 between Al-Ula and Al Henakiyah, Saudi Arabia - Photo Antonin Vincent / DPPI A. Vincent / DPPI / A.S.O.
6. 1. 2024

Prva etapa koja je stigla do Al Henakiyaha donijela je pravi pomor favorita! Iznenađujuću pobjedu odnio je Guillaume de Mevius u Prodriveu!

Nakon čudnog Prologa u kojem je Audi izdominirao s Mattiasom Ekstromom, ali u kojem je Carlos Sainz imao problema s navigacijom, njemački su se automobili s četiri ringa vratili u okršaj u prvoj etapi Dakar relija 2024., od 414 mjerenih kilometara s ciljem kod bivka Al Henakiyah.

Dan je počeo kao što je završio prethodni, s tako čudnim stvarima. Početak etape je kasnio jer je Lionel Baud imao "incident" s jednim od gledatelja koji su bili 200 metara od startne točke. To je značilo da su, primjerice, kamioni iz sigurnosnih razloga bili prisiljeni stati na 281. kilometru, najvjerojatnije kako ih ne bi uhvatio mrak, ali i da je protagonistima u Ultimate kategoriji trebalo više vremena da dođu do kampa.

No, nakon prisilnog zaustavljanja, sve je krenulo iznova. Šveđanin koji je pobijedio u prologu nastavio je i u prvoj etapi punom parom. Na prvoj od kontrolnih točaka imao je prednost od gotovo minute ispred Carlosa Sainza, španjolskog momčadskog kolege u Audiju.

Kako je specijalna etapa prolazila, njemački su automobili preuzeli vodstvo, s Mattiasom Ekstromom koji je i dalje vodio ispred Carlosa Sainza, ali iznenađenja vrlo komplicirane etape koja je napravila kaos kod motocikala. Guillaume de Mevius zauzeo je privremeno postolje, dok su Stéphane Peterhansel i Nasser Al Attiyah, Katarac iz Prodrivea imali i nekoliko minita zaostatka pred vodećim..

Nakon prvog sata utrke, Nasser Al Attiyah je nastavio strmoglavi pad i pao je ubrzo ispod 20. mjesta. Nešto slično onome što se dogodilo Guerlainu Chicheritu, koji je od najbržeg dospio u nezavidnu poziciju.. Na referentnoj točki od 170 km već se počeo uočavati niz razlika, bilo zato što su neke bile rezervirane za konačni napad, ili zato što je ruta do Al Henakiyaha bila komplicirana, kao što se dogodilo sa španjolskim vozačem Audija, koji se spustio kao peti do manje od tri minute iza svog momčadskog kolege, koji je u tom trenutku vodio u plasmanu.

No, sve je bilo prolazno, jer se na sljedećem kronometru koji je osigurala organizacija WRC sve vratilo na staro, sve dok nije zaostao manje od minute za Šveđaninom iz istog tima. Iako su stvarno u problemima bili oni iz Prodrivea, s aktualnim pobjednikom relija Nasser Al Attyjahom gotovo dvadeset minuta od vodećeg i iza Sébastiena Loeba, koji je zatvorio top 25.

Po kompliciranom i kamenitom terenu nakon više od tri sata ponovno je iznenadio Belgijac iz Overdrivea nadmašivši referentnog Carlosa Sainza koji je pao na drugo mjesto, dok su mnogi od onih koji su u početku bili favoriti ostali puno dalje, ali ne samo Guillaume de Mevius, ali i Guy David Botterill Pozornost je bila usmjerena na Španjolca koji je naizgled imao problema i izgubio nekoliko minuta, ali se u prvom specijalu uspio vratiti na pravi kolosijek.

U Overdriveu su slavili pobjedu belgijskog vozača, koji se zaustavio nakon četiri i pol sata specijala, čime je Audiju koji je prvotno postavio referencu, Mattiasu Ekstromu, uspio dobrano pobjeći na cilju, za punih 14 minuta.
Oni koji su stvarno bili izgubljeni bili su Sébastien Loeb i Nasser Al Attiyah, 13. odnosno 15., s mnogo vozila koja još nisu stigla do km 414 gdje je bila ciljna linija. A upravo je Carlos Sainz bio taj koji ih je nadmašio da bi prvi dan pravog natjecanja završio na drugom mjestu ispred Vaidotasa Zalasa, Romaina Dumasa i Lucasa Moraesa koji su zatvorili prvih pet mjesta.

1 G. DE MEVIUS(BEL) / X. PANSERI(FRA) #221 - OVERDRIVE RACING 4:35:59 (1e)
2. C. SAINZ(ESP)/ L. CRUZ(ESP) 204 - TEAM AUDI SPORT.                        +1:44 (2e)
3. V. ZALA(LTU) / P. FIUZA(PRT).  #214 - X-RAID ARIJUS TEAM.               +10:42 (3e)
4. R. DUMAS(FRA) / M. DELFINO(FRA)  #231 - REBELLION RACING       +12:18 (4e)
5. L.MORAES(BRA)/A. MONLEON(ESP) #206 - TOYOTA GAZOO RAC. +13:25 (5e)
6. M. SERRADORI(FRA)/L. MINAUDIER(FRA) #212 - CENTURY               +14:12 (6e)
7. M. EKSTRÖM(SWE)/ E. BERGKVIST(SWE) #207 - TEAM AUDI             +14:20 (7e)
8. S. VARIAWA(ZAF)/F. CAZALET(FRA) #226 - TOYOTA GAZOO              +14:34 (8e)
9. B. VANAGAS(LTU)/ K. SIKK(EST) #223 - TOYOTA GAZOO                   +15:56 (9e)
10. K. HOLOWCZYC(POL)/L. KURZEJA(POL) #217 - X-RAID                     +19:38 (10e)

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.