Saga oko Eura 7 se nastavlja i, čini se, neće uskoro završiti

Sedam europskih zemalja, uključujući Francusku i Italiju, ponovno je izrazilo snažno protivljenje nadolazećim strogim standardima emisija.

Saga oko Eura 7 se nastavlja i, čini se, neće uskoro završiti ADAC
21. 9. 2023

“Zloglasni” Euro 7 trebao bi stupiti na snagu 2025. godine, no ne očekuje se da će dobiti veliku podršku unutar Europske unije. Sedam država članica izrazilo je protivljenje predloženom standardu jer ne bi imao smisla. To bi jednostavno bilo preskupo za proizvođače, a njegov utjecaj na okoliš bio bi zanemariv.Predstavnici države navode da se proizvođači već sada suočavaju s poteškoćama u postizanju zadanih ciljeva i troškovima koji iz toga proizlaze, a pritom ulažu velika sredstva za prelazak na motore bez emisije štetnih plinova koji će biti obvezni do 2035. godine. Glavni problem pri tome javlja se kod manjih automobila koji polako nestaju s tržišta upravo zbog svega toga. Predsjednik uprave Stellantisa Carlos Tavares rekao je da će zbog toga najviše biti pogođeni manje imućni koji si ne mogu priuštiti veće i skuplje automobile.

Francuzi su posve protiv nove norme

 
Španjolsko predsjedništvo Europske unije predložilo je da se predloženi Euro 7 odgodi za kasniji datum, do tada će propisi o emisijama ostati nepromijenjeni, kako za benzinske tako i za dizelske motore.Francuski ministar financija Bruno Le otišao je još dalje.Maire, koji je predložio da EU treba u potpunosti odustati od ideje Eura 7. Kako prenosi Automotive News Europe, briselski transportni i ekološki lobi skočio je u zrak rekavši da su zemlje popustile pred prijetnjama proizvođača automobila te da sada moraju pripremiti novi sporazum o ekološkom standardu, koji će zatim razmotriti Europski parlament. To će biti temelj za daljnje pregovore o sudbini Eura 7. Predloženi ekološki standard još uvijek (i vjerojatno će još dugo) uzburkavati duhove.

Kaj sploh je Euro 7?

Euro je standard koji regulira ograničenja emisija za osobna i kombinirana vozila. Verzija 7 zamijenit će Euro 6 standard koji je na snazi ​​od 2014. Bitna promjena je prilagodba najveće dopuštene vrijednosti emisije. To će sada biti isto što i najniža razina prema trenutnom standardu. Osim toga, vozila će morati biti usklađena s uredbom dulje vrijeme, trenutno to vrijedi za pet godina ili 100.000 kilometara, a prema normi Euro 7 to će biti deset godina ili 200.000 kilometara. Sukladnost automobila s uredbom trebala bi se pratiti digitalno, na daljinu, uz suglasnost vlasnika.Tako vlasnici više ne bi morali obavljati redovite tehničke preglede, ali bi se opet malo otvorila vrata manipulaciji proizvođačkim mjerama , ali to bi trebalo biti još teže prema standardu Euro 7. Po prvi put će se regulirati i emisije krutih čestica i mikroplastike koje nastaju trošenjem guma i kočnica (tu su najglasniji vozači koji će odgovarati za proizvod koji nije njihov). Nova uredba također utječe na električne automobile, jer bi njihove baterije trebale imati dulji životni vijek. Nakon pet godina ili 100.000 kilometara 80 posto kapaciteta, a nakon osam godina ili 160.000 kilometara još 70 posto. EU predviđa da bi do 2035. krute čestice nastale trošenjem guma i kočnica trebale biti smanjene za 27%, a emisije dušikovih oksida kombiniranih i osobnih vozila do 35%.

BONUS VIDEO: Renault, ki piše zgodovino: Napočil je konec bencinu in legendarni oznaki …

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.