Ako vam je vozačka dozvola oduzeta u jednoj zemlji, neće vrijediti u drugim. Kada možemo očekivati promjene?
Kompjutorski sustavi 27 država EU se umrežavaju, a stradati će i svi oni vozači koji su do sada vrdali i bez obzira što su u jednoj državi ostali bez dozvole, vozili bi u drugoj - s istom ili međunarodnom dozvolom.
Ministri i državni tajnici članica Europske unije nadležni za područje prometa usvojili su na današnjem sastanku polazišta za pregovore s Europskim parlamentom o zakonodavnom paketu za jačanje prava putnika u uniji i o direktivi, prema što se oduzimanje vozačke dozvole u jednoj od država članica zbog težeg prometnog prekršaja odnosilo i drugdje u EU. Komisija je prijedlog direktive predstavila u ožujku prošle godine, au veljači ove godine Europski parlament već je usvojio svoje stajalište za pregovore.
Između ostalog, direktiva bi trebala pridonijeti smanjenju broja prometnih nesreća i povećanju svijesti građana o odgovornijoj vožnji. Trenutačno vozači čija je vozačka dozvola oduzeta u jednoj od država članica zbog ozbiljnog prekršaja mogu nastaviti voziti u drugim državama članicama.
U Vijeću EU su izjavili da predlažu alternativu idejama Europske komisije. Prema njima, država koja je izdala vozačku dozvolu trebala bi, u slučaju težeg prekršaja u nekoj od drugih članica EU koji zahtijeva oduzimanje dozvole, provesti tu zabranu pod određenim uvjetima i u skladu s nacionalnim zakonodavstvom.
S obzirom na izazove u provedbi inače izvorno nacionalne nadležnosti, Vijeće predlaže da se ciljevi postignu nadogradnjom nadograđenog mehanizma za prekograničnu razmjenu informacija o prometnim prekršajima u EU dogovorenog ove godine, koji bi trebao omogućiti učinkovitije kažnjavanje prekršitelja i isti tretman vozača u cijeloj Uniji.
Ujedno, članovi predlažu i jasnije definiranje težih prekršaja te prilagodbu pravila za one slučajeve kada je prekršaj u jednoj zemlji označen teškim, au drugoj ne. Ujedno, Vijeće EU-a predlaže i da se nova pravila ne bi odnosila na prekršaje za koje je predviđeno oduzimanje dozvole na rok do tri mjeseca, au slučajevima kada je do kraja ostalo manje od mjesec dana ovog razdoblja.
Vijeće EU-a također predlaže neke izmjene u pogledu opsega i načina razmjene informacija između nacionalnih tijela, ali bi također jasno navelo da države članice i dalje imaju ovlasti postavljati dodatne uvjete kada vozač prekršitelj može ponovno legalno voziti na njihovom teritoriju , čak i kad mu je domovina država vratila vozačku dozvolu.