Morricone je umro tijekom noći u jednoj klinici u Rimu, a njegovu smrt potvrdio je njegov odvjetnik Giorgio Assumma. U izjavi je Assumma rekao kako je skladatelj "umro u zoru 6. srpnja u Rimu, s utjehom vjere. Sačuvao je do posljednjeg trenutka punu lucidnosti i veliko dostojanstvo.
„Oprostio se od svoje voljene supruge Marije, koja ga je posvećeno pratila u svakom trenutku njegova ljudskog i profesionalnog života i bila mu bliska do posljednjeg daha te zahvalio svojoj djeci i unucima na ljubavi i brizi koju su mu pružili. Prisjetio se dirljivog sjećanja svoje publike, čija mu je simpatična podrška uvijek omogućavala da crpi snagu za svoju kreativnost. "
Filmski skladatelj Hans Zimmer bio je među onima koji su odavali počast, rekavši da je "potresen ... Ennio je ikona, a ikone jednostavno ne nestaju, ikone su zauvijek ... njegova glazba je uvijek bila izvanredna i radila s velikom emocionalnom hrabrošću i velikom intelektualnom misli"
Rođen 1928. u Rimu, studirao je klasičnu glazbu i nakon diplome počeo pisati partiture za kazalište i radio. U Italiji je radio kao aranžer, a radip je i na pisanju za pop izvođače; njegove su pjesme postale hitovi za Paul Anka, Françoise Hardy i Demisa Roussosa, a kasnije je surađivao s Pet Shop Boysima. Također je napravio avangardni rad na granici s Gruppo di Improvvisazione di Nuova Consonanza, kolektivom eksperimentalnih, improvizacijskih skladatelja.
No najviše slave su mu donijeli njegovi filmski rezultati. Počeo je sredinom 1950 i suradnjom s Lucianom Salceom, počevši od Il Federale (Fašist), utvrdivši vrijednost svog imena.
Morricone je nastavio raditi u gotovo svim filmskim žanrovima, a neke su njegove melodije možda poznatije od filmova za koje ih je napisao.
Njegove partiture za Sergija Leonea iz 1960-ih, podupirući raspoloženog Clinta Eastwooda u trilogiji Dollars, postigle su ogroman uspjeh: svojim "nemirnim" melodijama i spajanjem simfonijskih elemenata s puškama i gitarama evocirao je cijeli žanr vesterna. "Glazba je neophodna, jer moji filmovi mogu praktično biti nijemi filmovi. Dijalog se računa relativno malo, pa glazba podvlači akcije i osjećaje više od dijaloga", rekao je veliki Leone. Morricone je rekao da je njegovo najbolje djelo bilo za Leoneov film 1984. "Jednom davno u Americi".
Ti su filmovi i Morriconeovi rezultati bili jasan utjecaj na Quentina Tarantina koji ga je angažirao za svoj western film "Mrska osmorka" (The Hateful Eight) koji je Morriconeu priskrbio njegov prvi Oscar. Tarantino je svoju glazbu koristio i u Kill Billu, Inglourious Bastards i Django Unchained,
Ostali filmovi za koje je radio muziku uključuju The Thing (redatelj John Carpenter), Cinema Paradiso (Giuseppe Tornatore), Bitka za Alžir (Gillo Pontecorvo), Nebeski dani (Terrence Malick), Nedodirljivi (Brian de Palma)...
Prodao je više od 70 milijuna albuma, a kao i dvije nagrade Akademije, osvojio je četiri nagrade Grammy i šest Baftasa.
Britanski filmski redatelj Edgar Wright odao je počast i na Twitteru. "Gdje uopće započeti s ikoničnim skladateljem Ennioom Morriconeom? Mogao bi prosječni film učiniti nužnim, dobar film umjetnošću i sjajan film legendom. Nije me cijelog života napustio kao stereo. Kakvu samo ostavštinu je ostavio iza sebe. POČIVAO U MIRU."