Englezi nazvali Matu Rimca hrvatskim Teslom i objavili kako Volkswagen "prepušta Bugatti" kompaniji iz Svete Nedelje
VW grupa na pragu je "ustupanja" Bugattija, ni manje ni više nego Mati Rimcu. Stoji to u današnjoj objavi engleskog Car Magazina, jednog od najuglednijih stručnih medijskih platformi, ali jednako tako i svjetski poznata agencija Reuters koja je prenijela ekskluzivnu priču koju je pak jutros objavio Manager Magazin. Englezi su napisali: - "Bugatti - luksuzna marka, najpoznatija po hiper automobilima sa 16 cilindara i svojim automobilskim remek-djelima prije Drugog svjetskog rata, vjerojatno će biti "prebačeni" Rimcu i to via Porsche.
Volkswagen koji je većinski vlasnik i kompanije iz Stuttgarta traži odgovor na sveprisutnu Teslu i muku muči ne samo s Bugattijem, već kako stvari stoje, ne znaju ni što bi danas s Lamborghinijem, a ni s Ital Designom, Bentleyem, Ducatijem, pa čak i sa Seatom.
O svemu navedenom Mate Rimac ne govori ništa. Možemo se podsjetiti jedino njegove nedavne izjave na konferenciji "Poduzetnički mindset", kojom je prigodom kazao: - " Da vrlo skoro priprema jedno ogromno iznenađenje. Kazao je samo da i zbog toga planira uposliti novih 400 djelatnika, s čime bi pod njegovom kapom u Svetoj Nedelji radilo sveukupno 1300 uposlenika. Izvori britanskog Cara kažu da su rukovoditelji VW-a odobrili posao još prošlog tjedna, ali Nadzorni odbor još uvijek nije potpisao ugovor. Dodali su u Car-u: - Tako što se nikada ne bi dogodilo pod pokojnim Ferdinandom Piechom, bivšim šefom VW-ovog Upravnog odbora, a potom i njegovim nadzornim predsjednikom. Bugatti je bila omiljena igračka njegovog gospodara u kolekciji u kojoj je austrijski patrijarh tijekom svoje vladavine dodao tako prestižne marke kao što su Bentley i Lamborghini. No Piech je s Volkswagenom pao 2015. godine, a preminuo je četiri godine kasnije.
Zašto Bugatti mijenja vlasnika?
Volkswagen Group više ne želi trošiti novac i radnu snagu na takozvanim hobi markama koje je stekao bivši izvršni direktor. Umjesto toga, svi resursi moraju se posvetiti financiranju masovnog programa ulaganja u budućnost automobilizma - elektrifikacija, digitalizacija i autonomna vožnja. To su jedini i pravi razlozi zašto VW želi skinuti teret odgovornosti s projekata koji mu u ovom trenutku nisu u fokusu. Štoviše, takvi brendovi samo opterećuju društvo iz Wolfsburga koje trenutno ima pametnijih i prioritetnijih stvari na pameti. Ipak, engleski se novinar upitao: - Ali kako VW može prekinuti veze s Bugattijem, a da ne izgubi potporu preživjelih članova obitelji Piech, koja posjeduje 50 posto udjela u VW Grupi? Odgovor je jednostavan: stavljanjem svog voljenog Porschea u središte svake nagodbe i djelovanjem na obostranu korist svih strana.
Stoga nije nimalo čudno da su s Bugattijem odlučili pokucati na adresu mladog i poduzetnog hrvatskog inovatora kod kojeg već u "Rimac Automobilima" imaju 15,5 posto udjela, a odnedavno su prisutni i u kompaniji Porsche Digital Croatia gdje su u Tomislava Cara, još jednog mladog hrvatskog poduzetničkog lava odlučili uložiti novih 10 milijuna eura. Očito, Porsche i Volkswagen vole Hrvatsku i iznimno cijene mlade i sposobne inovatore.
Nimalo čudno zapravo, jer budućnost nisu hiper auti s pogonom na benzinske motore od 1500 konjskih snaga, već oni koje će pogoniti baterije! Rimac automobili svjetski su prepoznati i imaju već "reputaciju zvjezdane EV tehnologije". Za VW ne samo da je to bijeg od neželjenog posla, već možda i mudra odluka koja može rezultirati opstankom i razvojem Bugattija.
Osim Porschea u Rimac automobilima udjele imaju i Hyundai, Jaguar, Koenigsegg i Magna. Nije loše za tvrtku koja je započela život 2009. godine, tvrdi Car.