Auto koji želi i sam Jay Leno, ali ga vlasnik odbija prodati ni pod kojim uvjetima i cijeni

Upoznajte Duesenberg Model A, najvrednijeg oldtimera na svijetu koji stoji i više od 13 milijuna dolara!
 

Auto koji želi i sam Jay Leno, ali ga vlasnik odbija prodati ni pod kojim uvjetima i cijeni Vin Wiki
25. 8. 2024

Napisao: Miha Rušnik

Duesenberg je ime koje odjekuje među automobilskim entuzijastima i kolekcionarima diljem svijeta. Marka je to koja je svojom ekskluzivnošću i iznimno visokim cijenama ostavila neizbrisiv trag u povijesti automobilizma. U početku je tvrtka proizvodila avionske i brodske motore te trkaće automobile, a 1919. godine proizveli su i prvi Duesenberg cestovni automobil - Model A. Riječ je o automobilu o kojem sanjaju najsofisticiraniji kolekcionari, a jedan od njih je i slavni Jay Leno, ali što ako snovi mogu biti nedostižni i onima s najdebljim novčanicima Duesenberg Model A i danas je ikona prestiža. U svoje vrijeme bio je iznimno popularan među filmskim zvijezdama i najbogatijim ljudima tog vremena, a cijenom je bio dvostruko skuplji od Cadillaca ili Packarda.

Model A, koji je nedostižan i dalje za najvećeg kolekcionara Jay Lenoa

Priča o modelu A počinje sa Samuelom Castleom, koji je bio vrlo važan političar u svoje vrijeme, a naručio je od Duesenberga izradu automobila koji će odgovarati njegovim potrebama. Tako je rođen prvi Model A s rednim osmocilindričnim motorom – prvi masovno proizveden motor te vrste. S 88 konjskih snaga bio je to najsnažniji motor ugrađen u cestovno vozilo tog vremena, dok su se drugi automobili mogli pohvaliti s oko 40 do 50 konjskih snaga. Osim izvanrednog motora, automobil je bio opremljen trkaćom tehnologijom - hidrauličkim kočnicama na sva četiri kotača.

Automobil je bio pomalo neobičnog oblika - bio je crn, uglat i opremljen mehanizmom za ispuštanje ispušnih plinova kroz haubu, što je omogućavala ručka u kabini. Za njega je trebalo platiti 6500 dolara, što po današnjoj inflaciji iznosi oko 116 tisuća dolara ili 105.000 eura. Kada je Duesenberg predstavio model J, Castle je poslao svoj automobil natrag u tvornicu kako bi ga opremili dijelovima modela J. Inženjeri su zamijenili blatobrane i upravljač i poslali auto natrag na Havaje. Nakon Castleove smrti 1959., vozilo je prešlo u ruke Castleova nećaka Jamesa, koji se preselio u San Francisco 1960-ih. Auto je tako postao njegov svakodnevni vozač, jer nitko nije ni sanjao koliku vrijednost to vozilo ima.
 

Automobil je u slabom stanju

Samuelov sin Jimmy Junior je htio obnoviti auto, pa ga je odnio stručnjaku za restauraciju. Ovaj automobil je u potpunosti rastavljen i utvrđeno je da je u lošem stanju zbog godina provedenih u vlažnom i slanom okruženju. Uz mnogo truda uspjeli su zadržati što više originalnih dijelova, no restauracija je trajala godinama i dovršena je tek 2013. godine.

Automobil je te godine trebao biti predstavljen na prestižnom Concours d'Elegance u Pebble Beachu, no malo prije događaja otkriveno je da motor ne radi ispravno. Otkrili su problem s motorom, ali nije bilo dovoljno vremena da ga odvezu u radionicu, pa je auto ipak popravljen na licu mjesta u klasi Duesenberg. Vlasnik nije bio razočaran rezultatom, a automobil je zapeo za oko Jayu Lenu, koji je bio uvjeren da zaslužuje više. Kad ga je prvi put vidio, bio je siguran da ga može imati. Prišao je Jimmyju Castleu i pružio mu prazan ček s natpisom: "Zapiši bilo koji broj." Ali što kad je dobio košaricu.  Jimmy je odlučio da Duesenberg ostane u obitelji, iako bi za njega vjerojatno izvukao više od 13 milijuna.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.