Prodali im mačka u vreći! Ako je NUTELLA ista i u EU i na Balkanu, red je i da KIA bude jednaka i u Njemačkoj, baš kao i u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, BiH...

VIDEO: - KIA u Hrvatskoj dovodi kupce u zabludu, tvrdi to Državni inspektorat! Prevarili su kupce i prodali im nešto što ne postoji. Kao da su im prodali auto bez kotača!

Kazna za takvo iskrivljeno ponašanje iznosi i do 20.000 eura za pravnu osobu.

KMAG, zastupnik KIA za Hrvatsku, Sloveniju, Srbiju, BiH..., ne nudi KIA Connect, a ni KIA Charge, upitni su im i servisni intervali od 15.000 km, a posvuda u EU su 30.000 km! Europska komisija ne dozvoljava proizvode prvog reda za velike, a drugog reda za nerazvijene države.

Nažalost, pred kamere nije želio stati Hrvoje Jovanović iz KMAG-a. Poslao nam je priopćenje koje i objavljujemo.

Prodali im mačka u vreći! Ako je NUTELLA ista i u EU i na Balkanu, red je i da KIA bude jednaka i u Njemačkoj, baš kao i u Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, BiH... Igor Stažić
19. 2. 2024

Napisao i snimio: Igor Stažić

KIA vozila koja dolaze u Hrvatsku nisu ista kao i vozila za ostatak EU. Nudili su lažno aplikaciju Kia Connect istražili su u Državnom inspektoratu i napisali kako je KMAG, ovlašteni zastupnik za Hrvatsku, Sloveniju, BiH, Srbiju... teško povrijedio pravila poštene tržišne utakmice te je doveo u zabludu brojne kupce koji su naivno povjerovali da kupuju isti onaj proizvod koji je trgovac reklamirao.

Državni inspektorat time ja dao za pravo Josipi Borić - Novosel koja je iznervirana neprofesionalnim ponašanjem ovlaštenog zastupnika zakucala i na vrata onih koji po službenoj dužnosti presuđuju u ovakvim nesporazumima. Vlasnica super moderne KIA EV 6 pokušala je mirnim putem sve riješiti sa ovlaštenim osobama KMAG-a, no "muk birokracije" bio je dominantan s njihove strane. Rijetko bi se i udostojali javiti, a kad bi to i učinili, bilo je to ispod svakog nivoa.

- Ne bih kupila ovaj auto da sam znala da neću moći koristit KIA Connect, KIA Charge, a i neke druge Europljanima dostupne usluge, kazala nam je vidno zadovoljna odlukom Državnog inspektorata Josipa Borić - Novosel.

Ona je jedna od posve drukčijih staromodnih kupaca automobila koji su prioritet davali snazi motora, performansama, izgledu. Josipa voli gadgete, modernu tehnologiju, infotaniment, aplikacije... i sve one finese koje su danas toliko popularne među novom generacijom kupaca.

Car of The Year 2022. a nema funkciju koju je imao ZOE još 2017.

Nije da su joj prodali auto auto bez kotača, ali za njeno poimanje e-mobilnosti to je naprosto nešto bez čega takav automobil nije potpun. Ljuta je na sve to, jer osjeća se i kao građanin drugog reda. Pita se pa kako je moguće da taj isti auto funkcionira u potpunosti u svim državama Europske unije, no ne i u Sloveniji, Hrvatskoj i Bugarskoj. Namagarčena je tvrdi, jer u propagandnim materijalima, brošurama, na web stranicama KMAG-a pisalo je u hvalospjevima o svim tehnološkim mogućnostima ovog automobila koji je s puno razloga 2022. proglašen i "Car of The Year". K tome posljednjih se godina vodila i burna rasprava u Eurospkom parlamentu koji je naprosto naredio svim proizvođačima jednaku kvalitetu proizvoda na svim tržištima država Europske unije. Upravo na Nuteli naša je eurozastupnica Biljana Borzan stekla veliki autoritet i polpularnost. Upravo na ovom slatkišu Europska unije primijenila je strogoću na sve one koji su prvorazrednu robu lifrali na razvijena tržišta država EU, te na bofl koji je nerijetko završavao i u Hrvatskoj. Znajući za ovu regulativu Josipa Borić - Novosel tim je motiviranija da pravdu istjera na sunce.

- Skenirala sam i sačuvala sve screen shotove njihova lažna reklamiranja i to sam kao dokazni materijal priložila Državnom inspektoratu. Ne čudi me njihova odluka, jer ovo je toliko evidentno dovođenje u zabludu da jednostavno tu ne bi trebalo biti spora. Sad skidaju s intereneta svoje sporne objave i misle da će tako ispraviti sve tragove koji govore kako su nam nudili jedno, a prodali nešto posve drugo  rekla nam je Josipa Borić - Novosel.

Što odluka Državnog inspektorata znači za kupce KIA

Rješenje Državnog inspektorata širom otvara vrata svima onima koji se osjećaju prevarenima da zaštitu potraže i na mjesno nadležnim sudovima. Ako ne pronađu zajednički jezik s KMAG-om, ako uskoro ne osposobe KIA Connect, KIA Charge i sve ono za što smatraju da nemaju, a obećano im je i to imaju svi drugi vlasnici KIA u EU posegnut će i za sudskim tužbama. Razočarani kupci KIA vozila koji razmjenjuju svoja iskustva na društvenim mrežama ujedinjuju se i žele samo da ih se tretira u EU kao ravnopravne kupce. Osim pritiska koje pruža rješenje Državnog inspektorata i kazni za opetovano lažno reklamiranje koje može iznositi za pravnu osobu i 20.000 eura potrošačima stoji na raspolaganju i tužba u kojoj mogu tražiti čak i povrat novca za robu koja im je krivo deklarirana.

Iz nekog razloga ne može se u "Adria državama" koristiti ni Kia Charge, a KMAG, ovlašteni zastupnik, je sve to oglašavao na svojim stranicama da je dostupno i to su kupci platili. Nadalje, servisni interval za KIA EV 6 pa i onih dizelskih, benzinski, hibridnih C'eed-ova u EU je 30.000 km ili 24 mjeseca, u Adriatic regiji je 15.000 ili 12 mjeseci. Tko zna koliko je tako KIA vozila u jamstvenom roku pogođeno je ovakvom diskriminacijom. Ako ne odrade redovne servise vlasnici gube jamstvo. No neki su tome doskočili. Nemali broj vlasnika KIA vozila servisira u Austriji, Slovačkoj, Njemačkoj svakih 30.000 km i gle začudo, KMAG im tad mora priznati jamstvo!

Uz sve to, dobar broj inih koji su sami uvezli auto uz EU, nerijetko imaju problema. KMAG im ne želi priznati euro jamstvo, a problemi se javljaju i kad takva vozila hrvatski vlasnici KIA vozila dovedu u radionice ovlaštenih KIA servisa

Kako tvrdi Josipa Borić Novosel, osobno je bila na sastanku u KMAG-u. Kazali su joj tamo da su "zeznuli jer nisu maknuli iz kataloga" , dostupnost usluge i da se ispričavaju. Na moje pitanje kako možemo riješiti ovu situaciju u kojoj ja tražim ono što sam platila dobivam odgovor "nismo o tome razmišljali."

KIA je sjajan auto, ali postprodaja im je katastrofa

Državni inspektorat ih je ukorio za nepoštenu poslovnu praksu, za dovođenje u zabludu kupaca da im je dostupno nešto što nije, a to su platili. No to očito nije kraj pobune KIA kupaca. Najavili su prvo podizanje i brojnih drugih žalbi, prvo Državnom inspektoratu, pa onda i dalje. Svoje razočaranje KIA postprodajom ne krije ni Zlatko Koračević koji upozorava kako "presuđeni" Connect je samo kap u moru promašaja koji provodi KMAG.

- Vjerujte, da je samo o Connectu riječ bilo bi još i dobro, no tu je toliko nepravilnosti da čovjek mora nešto poduzeti. Sa svojom sjajnom KIA EV 6 prevalio sam 30.000 kilometara i kako nemam KIA Charge karticu, koja dolazi sa svim vozilima u EU, tako sam do sada prevarten za 1500 eura, tvrdi Koračević.

Za njega je upravo Charge kartica bila jedan od tigera koji su ga dodatno uvjerili u Kijinu brigu za kupce. Naime, Koreanci su kako bi privukli kupce kopirali Teslin mobel. I dok su Amerikanci jamčili kupcima Tesli besplatnu energiju za super brzim chargrima u KIA su osmisli 30 posto popusta za sve one koji imaju karticu i aplikaciju KIA charge. Razgovarajući sa Zlatkom Koračevićem nismo se tu zaustavili, jer otvorio je pandorinu kutiju iz koje su počeli izlaziti i brojni drugi problemi. Upitali smo Koračevića bi li kupio ponovo KIA-u?

- KIA je fenomenalan auto, ali ovi iz KMAG-a im kvare posao. Dokle god će oni podržavati KIA-u u Hrvatskoj neću razmišljati o kupovini novog koreanca, ili bar dok ne počnu raditi onako kako to rade KIA zastupnici diljem zapadne Europe.

Kako nema Connect, a ima ga Hyundai, imao ga je ZOE još 2017.

Ništa drugačije nije ni u Sloveniji, gdje iste brige muče i tamošnje kupce ponajprije EV 6, ali kako pokazuje istraga i dosta velik broj kupaca drugih modela, pa i "fosilaša" ponajprije C'eed-a! Jože Rebaršek pune dvije godine pokušava natjerati KMAG-ovce da naprave samo ono što su reklamirali, samo ono što funkcionira već godinama i u bratskom im Hyundaiju. Obje marke koriste zapravo isti sustav. KIA ga zove "KIA Connect", a Hyundai "Bluelink". I za Rebaršeka je nepojmljivo i naprosto nevjerojatno da tako jednostavne stvari u KMAG-u ne mogu posložiti već godinama koliko ih i on sam upozorava. Pri tome naglašava, baš kao i Josipa iz Zaprešića krajnju bezprizornost odnosa KMAG-ovih stručnjaka koji rijetko odgovaraju, a kad to i učine onda je to na nezavidnoj razini.

- Sretan sam vlasnik KIA EV6 od prosinca 2022. Ali ovaj auto ima jedan
veliki nedostatak, kojeg nije imao ni Renault ZOE 2017. godište. Kad se auto puni, moram pješačiti do mjesta za punjenje kako bih unio stanje
punjenje baterije! Ovo nisam morao raditi sa ZOE-om koji je dvostruko jeftiniji, i nije premium klasa i nije bio Europski auto godine. Ne razumijem kako se to ne može popraviti; u eri digitalizacije i informatike. To bi trebalo biti pitanje dana, a ne godina. Kad sam pitao za stanicu za punjenje i želio aplikaciju na svom telefonu, dobio sam odgovor da nemaju aplikaciju, jer je ima svaki auto, vidno razočaran kazao nam je Jože Rebaršek

Brišu dokaza lažnog reklamiranje misleć' da će pobjeć' od odgovornost

I Jože, baš kao i Josipa i Zlatko kupili su KIA EV6 vozilo, električno. Kiju su odabrali zbog tehničkih performansi i izgleda. Imala je apsolutno sve što su tražili od vozila, to je bilo navedeno u službenom katalogu na službenim stranicama KMAG-a. U trenu kad su sjeli u vozilo i počeli istraživati mogućnosti, shvatili su da vozilo nema KIA connect mobilnu aplikaciju te da se ne mogu spojiti s vozilom.

KIA Connect - je usluga (softverska) koja vozilo putem interneta spaja s mobitelom: kada je vozilo na punjaču imate evidenciju napunjenosti baterije, možete upaliti grijanje ili klimu preko mobitela, provjeriti dijagnostiku itd. Električna vozila bez mobilne aplikacije ne iskorištavaju svoj puni potencijal. Kontaktirajući KMAG, dobivali su informacie kako mobilna aplikacija nije dostupna za naše tržište. Nevjerojatno, i to bez obzira što je oglašeno na službenim stranicama KIA Hrvatske. Nakon svakog kontakta KMAG-a, gdje su sve objavili dostupnost usluge (službena web stranica Kia Hrvatska), u roku od par sati je nestajalo.
Također, u Priručniku za vozače koji je dostupan u samom vozilu, piše kako instalirati i koristiti aplikaciju, no sama ikona na infotainment u vozilu je skrivena.

Kontaktirajući ovlašteni servis u Njemačkoj s upitom može li se aplikacija naknadno dodati, dobivali su odgovor kako je "regional - locked" te da je nemoguće za Adria regiju dodati uslugu koja je prodana i plaćena. "Regional-locked" su samo i isključivo vozila namijenjena za hrvatsko, slovensko tržište.
Sva ostala EU tržišta imaju dostupu aplikaciju koja je besplatna. Također, samim time što je vozilo "regional-locked" i nema aplikaciju, vrijednost na tržištu mu je znatno niža od cijene vozila u Njemačkoj, u slučaju prodaje vozila.

Servisni interval - za Adria regiju je stavljen na 15. 000 km ili 12 mjeseci...

...kako bi se zadržalo jamstvo. Dok isto vozilo, iste šasije da bi se zadržalo jamstvo u ostatku EU, treba raditi servis na 30 000 km ili 24 mjeseca. Ni u ovom slučaju ne vrijede ista pravila za Hrvatsku kao za ostatak EU. Osim servisnih intervala, za koje KMAG mora dati jasnu informaciju da su na 30.000 km i da vrijedi jamstvo, kao i u drugim zemljama EU. Tako u katalogu za Kia EV6 godina 2022. (naslov Ostanite povezani . Inspirirajte se.) stoji da je Connect dostupan. Eto, kako piše još jedan nasamareni kupac KIA vozila Hrvoje Krbavac taj trenutak traje već tri godine. Ukazao je i na problem servisa.

- Servisni interval, doista sami uvoznik može određivati - međutim kako smo mi ušli u EU tu se komplicira situacija, jer imamo pravo na jednaki tretman kao kupci iz EU. Također se komplicira zbog toga jer ukoliko ja s 15.000km ne odem na 1. redovni servis u HR, gubim jamstvo...ali isto to vozilo odnesem na jamstvo u Italiju ili Austriju s recimo 25.000 km.. imam pravo na jamstvo..
Te ako ga s 30.000 km servisiram 1. redovni u Italiji.. imam pravo na jamstvo u HR...  malo komična situacija.

- S električnim vozilima je također problem što po tvorničkim specifikacijama to vozilo smije servisirati (dirati) samo ovlašteni električar koji ima određene certifikate, školovanje itd... e sada tu dolazimo do jedne zanimljive informacije,
MNOGI servisi nemaju takvu osobu te ja s prijavom na 1. redovni servis sam i naišao na takve probleme, neki servisi ignoriraju prijavu,a neki mi otvoreno kažu  "tehničar nam je dostupan samo 1 tjedno za takva vozila"... dakle vjerovatno vanjski suradnik.

- Na servisnom intervalu za moje vozilo Niro, radi se izmjena filtera klime... servis obračunava 1 radni sat, ja Vam mogu demonstrirati izmjenu filtera klime... proces od cca 2-3 minute,ali može i ovako video:

- Također bih napomenuo da ne informiraju stranku da je to potrošni materijal te da nije obvezna izmjena za jamstvo i da nije obvezna izmjena s original dijelom, već samo dijelom koji odgovara specifikacijama (svi proizvođači više manje odgovaraju specifikacijama). - Traljavost ovlaštenih servisa je suluda, recimo moj Sportage 2018. god sam nedavno odnio na provjeru ovjesa... gdje mi je rečeno "ma sve je u redu" da bih nakon toga išao na centriranje trapa i čovjek mi pokaže raspadnute jabučice.. na oko se vidi, i zbog toga sam išao
u servis jer je lupkalo na okretanje volana itd... vozilo sam pustio cijeli dan u servisu i očito ga nitko nije niti pogledao... nažalost nemam dokaze za to jer mi nije bilo na kraj pameti da će se tako nešto dogoditi.

- U 2022. sam imao Xceed 2022 model, te mu je nakon 12 mjeseci i 3 dana otišao akumulator (mrtav) te sam telefonski dobio odbijenicu uz napomenu "jamstvo na akumulator je 12 mjeseci" te sam uz borbu i natezanje uspio dotičnima dokazati da nije 12 mjeseci nego 24,
i to samo tako da sam preko tvornice forsirao svoja prava...  to su sada ispravili, međutim nitko od kupaca nije informiran te svim kupcima prije 2023. su ostavili u knjižici vozila 12 mjeseci jamstvo, a jako često kada dođete na servis (ja sam bio u puno servisa u HR I SLO).

KMAG tvrdi da postoje mnogi koji manipuliraju i s kilometrima i s...

Odgovore smo pokušali pronaći i na drugoj strani. Upitili smo im molbu da nam pojasne iz prve ruke kako oni vide sve to, kako će se na njih reflektirati odluka Državnog inspektorata, ali i najave njihovih kupaca da neće tu stati. Željeli smo obaviti i TV intervju i u razgovoru tête-à-tête koji možda i najbolje može dočarati situaciju, no uspjeli smo samo polovično. Nisu iz KMAG-a željeli stati pred kamere i poručili su nam da nisu u mogućnosti raditi TV interview. Pri tome su nas zamolili da koristimo isključivo njihovo priopćenje koje su nam, nota bene, poslali s kašnjenja i tek na naš dodatni zahtjev.

Javio nam se pismom Hrvoje Jovanović, customer Experience Coordinator
Adria Region, zahvalio što nismo objavili priču bez njihove verzije i to bez obzira što im je istekao rok. Upravo zbog toga napisao je:


- Hvala Vam na kontaktiranju prije pisanja članka, iznimno cijenimo činjenicu da ste u duhu profesionalnog novinarstva dozvolili da se čuje i druga strana priče.

S obzirom da postupak pred Državnim inspektoratom nije okončan, niti je rješenje pravomoćno nismo slobodni komentirati sadržaj istoga. Nadamo se da će te razumjeti naš stav po tom pitanju. KIA Connect aplikacija nije dostupna na tržištu Adria Regije i kao takva nikada nije niti bila u ponudi opreme, cjeniku vozila ili predračunima koji su se izdavali kupcima. Važno je istaknuti da niti jednom kupcu KIA vozila nismo prekršili nikakve ugovorne obveze niti smo isporučili proizvod bez funkcionalnosti koje su bile ponuđene i plaćene. Čim se riješe kompleksna pitanja oko postavljanja aplikacije KIA Connect odmah ćemo obavijestiti sve zainteresirane putem naših Internet stranica i ostalih kanala komuniciranja.

Proizvođač nas obavezuje na poštivanje garancijskih uvjeta

KIA kroz gamu svojih modela ima različite servisne intervale. Tako neka vozila imaju propisani servisni interval na 30.000km/24mj, a neka na 15.000km/12mj. Naravno to je sve  ovisno o modelu i godištu vozila. Kod obrade garancijskih zahtjeva proizvođač nas obavezuje na poštivanje garancijskih uvjeta,  provjeru tipa i uzroka kvara, jer nije svaki kvar takav da se može tretirat kao garancijski kvar. Nije točna informacija da je društvo KMAG d.o.o. nekome odbilo garancijski popravak ako je vozilo ispunjavalo uvjete za ostvarivanje garancijskog popravka. Dozvolite da u kratkim crtama izložimo bitne činjenice. Budući da nemamo uvid u povijest održavanja i popravaka vozila u drugim zemljama dužni smo raditi ozbiljne provjere dokumentacije ali i samog vozila. Nažalost na vozilima dolazi do raznih manipulacij, pa upravo s ciljem zaštite kupaca i otklanjanja eventualnih manipulacija vršimo detaljnu kontrolu kompletne servisne dokumentacije i fizičku kontrolu vozila. Nakon obavljene kontrole a u slučajevima kada vozilo ima odgovarajuću i potpunu dokumentaciju i koje je upareno s odgovarajućim fizičkim stanjem vozila, vozilo ide dalje u proces popravka garancijskog kvara u sklopu garancijskih uvjeta.

Oprezni smo, jer kupci manipuliraju, pa i kilometrima

Prečesto smo svjedoci situacija da vozila nemaju odgovarajuće redovno održavanje niti kompletne servisne dokumentacije, odnosno da ne postoji kompletna pa čak u nekim slučajevima i nikakva servisna Povijest. Stranke su prečesto budu iznenađene činjenicom da su od prodavatelja/preprodavatelja kupili vozilo koje nema potpunu servisnu povijest, manipulirane kilometre pa i razne druge skrivene probleme.  Često se stranke zalete kupiti vozilo po nevjerojatno niskoj cijeni i u tom trenutku ne razmišljaju o pitanju zašto je cijena uvelike niža od istih takvih vozila na tržištu.


Nadam se da sam ovim kratkim osvrtom pomogao u pisanju Vašeg članka.

S poštovanjem,

Hrvoje Jovanović

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.