Do 2030. godine na EU cestama preko 30 milijuna električnih vozila

Transportni sektor odgovoran je za četvrtinu ukupnih emisija stakleničkih plinova u Europi. Kako bi ispunila svoj cilj i postala klimatski neutralna do 2050., Europska unija planira povećati broj vozila s nultim emisijama stakleničkih plinova na 30 milijuna do 2030. godine.

Do 2030. godine na EU cestama preko 30 milijuna električnih vozila Unsplash
9. 12. 2020

Europska unija želi do 2030. na cestama imati najmanje 30 milijuna vozila s nultim emisijama stakleničkih plinova, stoji u nacrtu dokumenta koji je Reuters dobio na uvid.

U strategiji, koja bi trebala biti objavljena ovaj tjedan, Europska komisija iznijet će mjere kojima želi smanjiti emisije stakleničkih plinova koje uzrokuje transportni sektor, a koje čine četvrtinu ukupnih europskih emisija.

Cilj da Europa do 2050. bude klimatski neutralna ne može se ostvariti, a da se ne uvedu jako ambiciozne mjere za smanjenje ovisnosti transporta o fosilnim gorivima”, navodi se u dokumentu. Za to će biti potrebno najmanje 30 milijuna vozila s nultim emisijama do 2030., smatraju autori tog dokumenta.

To je golemo povećanje u odnosu na 1,8 milijuna električnih i plug-in hibridnih vozila, koliko ih je bilo registrirano u Europi potkraj prošle godine prema podacima Međunarodnog vijeća za čisti prijevoz. Hibridna vozila nisu vozila s nultim emisijama.

No industrija upozorava na manjak infrastrukture za čiste automobile.

Dokument EU-a procjenjuje da će Europi trebati tri milijuna javnih lokacija za napajanje vozila i 1000 postaja za napajanje vodikom do 2030.

Europa sada ima oko 200.000 lokacija za napajanje električnih vozila.

EU najavljuje da će iduće godine iznijeti plan za rješavanje tog problema.

Komisija nije željela komentirati nacrt dokumenta dok ga službeno ne usvoji i objavi.

EU će iduće godine predložiti strože standarde za emisije CO2 za automobile i kombije od 2025., a u nacrtu dokumenta navodi se da bi pravila mogla obuhvatiti i autobuse.

U dokumentu se navodi također da bi se promet željeznicama visokih brzina u Europi do 2030. mogao udvostručiti, a do 2050. i utrostručiti, dok zrakoplovi i brodovi s nultim emisijama moraju biti spremni za tržište do 2035.