Dacia! Tko su fanovi "rumunjskog" brenda i tko je kupio 8 milijuna njihovih automobila?
Otkrivamo tko ih najviše voli! 19 godina nakon širenja s domaćeg rumunjskog tržišta na cijeli svijet, Dacia je postala iznimno važan igrač u automobilskoj industriji.
55 posto kupaca mlađe je od 54 godine, a 47 posto ima barem jedno dijete. Gdje žive Dacijini kupci? Prema njihovim podacima, 60 posto njih živi u urbanim sredinama, dok ostali žive u ruralnim sredinama.
Dacia je osnovana 1966., a prvi automobil s njihovim imenom na karoseriji bio je Dacia 1100. Između 1968. i 1972. proizvedeno je približno 37.500, uključujući i neke s oznakom S - ova ograničena serija s dvostrukim prednjim svjetlima i snažnijim motorom bila je vozili su policajci, a neki su bili i trkaćim automobilima.
2004
Ove godine Dacia je napravila važan korak. Uz Renaultovu pomoć se proširio, prvo na istočnoeuropska tržišta, a potom počeo osvajati cijelu Europu. Danas se Dacie prodaju u 44 zemlje, a marka je najprodavanija na Starom kontinentu. U 19 godina uspjeli su prodati 8 milijuna automobila, a ovom prilikom poigrali su se statističkim podacima o svojim kupcima.
Daciji uspijeva to, o čemu sanjajo druge automobilske znamke!
Što su dijagnosticirali
50 posto svih njihovih kupaca je u dobi od 50 do 74 godine, a više od 50 posto su oni čija djeca više ne žive kod kuće. Svoj su Jogger uzeli pod mikroskop - 55 posto njegovih kupaca mlađe je od 54 godine, a 47 posto ima barem jedno dijete. Gdje žive Dacijini kupci? Prema njihovim podacima, 60 posto njih živi u urbanim sredinama, dok ostali žive u ruralnim sredinama.
Sandero najuspješniji i to
Najviše je prodano Sandera - 2,78 milijuna. Slijedi Duster, kojih je iz tvornice izašlo 2,26 milijuna. Logan je na trećem mjestu s nešto manje od dva milijuna.
Model | Broj prodanih auta |
Sandero | 2.780.000 |
Duster | 2.260.000 |
Logan | 1.970.000 |
Dokker | 630.000 |
Lodgy | 346.000 |
Spring | 93.000 |
Jogger | 80.000 |
ostali modeli | 107.000 |
Pokretačka sila automobilske industrije... Dacia je marka kao nijedna druga. Godine 2004. predstavila je novu potrošačku viziju: promicanjem pragmatičnog pogleda na vozila i neprestanim skretanjem pozornosti na ono što je doista bitno, Dacia je ponudila najbolji omjer cijene i kvalitete. Taktika je upalila! Prodaja otad nezaustavljivo raste, a broj zadovoljnih kupaca premašio je osam milijuna! No, što je to što Daciju čini posebnom? Saznajte u nastavku.
Dva života, pet logotipa
Dacia nije oduvijek nastupala pod tim imenom.
Rumunjska marka automobila koja je s vremenom postala poznata pod imenom Dacia osnovana je 1968. pod imenom UAP („Uzina de Autoturisme Pitesti”) koje označava tvornicu automobila u Pitestiju, gradu na rijeci Argeş u središnjoj Rumunjskoj, gdje se nekoć nalazila tvornica i gdje se danas nalazi glavno sjedište marke.
Prvi Dacijin logotip vrvio je lokalnim i nacionalnim obilježjima. Planine u pozadini odavale su počast Rumunjskoj, a posebno Karpatima. U središtu se isticao orao iz grba okruga Arges u regiji Muntenija, gdje je bilo sjedište marke UAP.
Ime Dacia, nadahnuto rimskim nazivom Rumunjske „Dacii”, prvi se put pojavljuje 1980. na crno-bijelom logotipu.
Renault Grupa pripojila je rumunjskog proizvođača automobila 1999. Godine 2003., logotip u obliku štita poprimio je plavu boju i zaživio na Loganu (prvi put predstavljenom 2004.). Bio je to prvi logotip marke koji je nadišao granice Rumunjske i postao prepoznatljiv diljem Europe!
Nekoliko godina kasnije, povodom predstavljanjem Sandera 2008., marka je predstavila novi logotip. Plavu pozadinu zamijenila je svijetlosiva, a središnji dio štita bio je izrezan.
Godine 2021. predstavljen je novi amblem „Dacia Link”, osmišljen da simbolizira povjerenje između Dacije i njezinih kupaca. Sastojao se od međusobno povezanih slova D i C te pet slova Dacijina imena, ispisanih minimalističnim fontom kako bi se istaknula robusna i elementarna priroda marke.
Vozila marke Dacia prodaju se u 44 zemlje
Prva generacija modela Logan, predstavljena 2004., isprva je bila rezervirana za rumunjsko tržište, da bi se naknadno proširila i na istočnoeuropsko. S obzirom na dobre prodajne rezultate, prodaja je proširena na brojne druge europske zemlje.
Bio je to prvi korak marke ka uspjehu.
Dacijini se modeli od tada prodaju u 44 zemlje na području Sredozemlja.
Iako je Dacijina domovina, Rumunjska, jedna od pet zemalja koje bilježe najveću prodaju, francusko je tržište vodeće u tom pogledu, a slijedi ga talijansko. Marka ne prestaje jačati! Već je drugu godinu zaredom najprodavanija marka na tržištu privatnih kupaca u Europi. U Portugalu i Belgiji tako drži vodeću poziciju, dok u Francuskoj zauzima treće mjesto.
Takav uspjeh daje važnost pozicioniranju Dacije i potvrđuje kvalitetu njezinih vozila.
Dacia je do 2012. imala samo jednu tvornicu, i to u Rumunjskoj, dok ih danas ima čak tri.
Prva tvornica marke nalazila se u Mioveniju u Rumunjskoj, a otvorena je 1968. U njoj se nalazila linija za proizvodnju karoserija i podvozja, linija za mehaničke komponente, ljevaonica i logistička platforma. Brojni su modeli proizvedeni u toj tvornici, uključujući Logan, Sandero, Sandero Stepway i Duster.
Od ožujka 2019., tvornica u Casablanci u Maroku u cijelosti se pripaja Renault Grupi. S radom je započela 1959., ima liniju za proizvodnju karoserija, a u njoj se proizvode modeli Logan, Sandero i Sandero Stepway.
Dacijina tvornica u marokanskom Tangeru otvorena je 2012. U njoj se nalazi linija za proizvodnju karoserija, logistička platforma te linija za proizvodnju podvozja i podsklopova. Ta je napredna tvornica ugljično neutralna te ne ispušta industrijske otpadne vode. U njoj se proizvode Logan, Sandero, Sandero Stepway i Lodgy.
Marka s brojnim nagradama
Iako je Daciju u Europi proslavio model Logan, njezin najprodavaniji model ipak je SUV Duster. Duster je dostupan po cijeni gradskog automobila, a njegova inačica s pogonom na sve kotače odlikuje se vodećim terenskim sposobnostima na tržištu – stoga ne čudi da je upravo on glavno uporište Dacijine ponude! Taj legendarni model osvojio je više od 40 nagrada među kojima su nagrade za „Rumunjski automobil godine”, „Najbolji SUV” u Ujedinjenoj Kraljevini, „Najbolji obiteljski automobil” u Njemačkoj i Belgiji te brojna druga priznanja.
Jogger, obiteljski automobil sa sedam sjedala, ne može se usporediti ni s čim na tržištu! To potvrđuje i 13 nagrada koje je dosad osvojio, uključujući nagradu za „Francuski automobil godine” koju dodjeljuje Argus.
Preberite