Ako je po Fejsu glavni kandidati za predsjednika su Kolinda i Mislav! Da nije bilo Fejsa, ne bi bilo ni Mislava, a ni Ruže. Sinčića pristaše napuštaju, Pernar se drži, Kolakušić profitirao ratom u ŽZ
Najveće je pozitivno iznenađenja Ruža Tomašić, a tradicionalno su najbolji Mislav Kolakušić i Kolinda Grabar Kitarović. Vrlo dobar je i Miroslav Škoro. Demontaža Živog zida najviše je ranila Sinčića kojeg je napustilo 3245 fanova i sad ih ima 90.813. Pernar je izgubio "samo" 391 prijatelja. Dok su oni ratovali ozbiljno je profitirao Mislav Kolakušić koji je u samo mjesec dana dobio novih 15.000 poklonika na Fejsu. Posljednje istraživanje STARTMETAR DEMOSKOPA "Tko je tko na društvenim mrežama" još jednom precizno detektira tko je tko u hrvatskom političkom životu.
Napisao: Sven Stažić
Foto: Borut Černelić i Pixell
Izvori: Facebook i www.socialbakers.com
Nije trebalo biti pretjerano vidovit da bi se predvidio uspjeh
Kolakušića i Tomašićke. Za Mislava je bilo poznato da je kralj Facebooka, no samo su pomniji analitičari u svom radaru imali i pravašicu. Da se isplati ulagati trud, znanje i novac u Facebook postali su svjesni nakon Europarlamentarnih izbora i najokorjeliji protivnici korištenja modernih komunikacija, društvenih mreža, Instagrama, Twittera... Uglavnom, njima se nisu služili oni kojima su bili na pladnju, bolje rečeno na raspolaganju klasični mediji, poput televizija, portala, nacionalnih i lokalnih novina, revija, radio postaja... Jednako tako evidentan je i slab angažman na društvenim mrežama svih onih stranaka i političara koji plivaju u novcu. Što reći za rezultate Radimira Čačića, Ivana Vrdoljaka, Milana Bandića... Naprosto su obrnuto promocionalni njihovu ulaganju u danas posve drukčije, neposrednije, elektronske, interaktive i super brze oblike direktnih komunikacija. Baš kao što je Donald Trump na američkim predsjedničkim izborima sa savjetnikom, okorjelim desničarom i vlasnikom takvih portala Steveom Bannonom otvorio jednu sasvim novu epohu predizbornih korištenja medija, vješto koristeći sve njihove prednosti tako su i u Hrvatskoj, prije svega Mislav Kolakušić, Kolinda Grabar Kitarović, Ruža Tomašići i Ivan Pernar zajahali na jednom sasvim novom valu neposrednog kontakta s pristašama.
>KOLINDA OD ELITE JEDINA POŠTENO RADI
Na kraju krajeva što su drugo i mogli, naravno izuzevši Predsjednice, nego birati neke posve drukčije, nekonvencionalne medijske kanale. Naprosto je fascinantna medijska blokada, negativna percepcija i manipulativne medijske prezentacije koje su pratile Kolakušića, Tomašićku, Pernara, Sinčića i najveći dio latentno opasne oporbe, kojima main stream mediji nisu i teško će biti u ovakvom okruženju.
naklonjeni. Kad svemu tome pridodamo i orkestriranu anketarsku kampanju koja je imala za cilj ponajprije podržavati postojeći politički establišment i ignorirati bilo što novoga i potentnoga jasno je što se dogodilo. Riječ je o svojevrsnom političkom digital takeoveru u kojem su iznimno dobro prošli Mislav i Ruža, nametnuvši se na političkoj sceni kao posve nova snaga koja je ponajprije zahvaljujući svom odabiru komunikacijskih kanala uspjela s razmjerno malo i to vlastita novca oteti dio kolača postojećim političkim elitama. Zapravo je nevjerojatan podatak kako je jedan glas birača na zadnjim izborima Listu 15 stajao ispod jedne kune, da su ga Ružini Suverenisti plaćali tek koju lipu iznad 4 kn, da je HDZ glas platio 16, a Milan Bandić nevjerojatnih 95 kn.
>samo njih pet vlada facebookom
Priča je još dojmljivija kad znate da je Mislav Kolakušić trošio svoju ušteđevinu, a većina ostalih suparnika imala je na raspolaganju i trošila je isključivo stranački novac. Zapravo to je indirektno novac poreznih obveznika koji u godišnjem iznosu višem i od 110 milijuna kuna financiraju brojne hrvatske partije. Od etabliranih političara jedino je na društvenim mrežama iznimno aktivna Kolinda Grabar Kitarović koja se već godinu na prvom mjestu našeg Start metar demoskop istraživanja izmjenjuje. Velika aktivnost Kolakušića vezana uz zadnje izbore ovaj ga je put dodatno izdvojila, baš kao što je sukob u Živom zidu i Ivana Vilibora Sinčića na Facebooku unazadio.
Kako mjerimo i bodujemo - ISTRAŽIVANJE u kojem njih više od 2.000.000 određuje najbolje
Istraživalački projekt STARTmetar - Demoskop proveli smo na uzorku od 35 uzastopce odabranih postova ispitanika. Najviše smo bodovali kategoriju "šeranja" postova, potom komentiranja, «lajkanja» i ukupne reakcije, a najmanje smo bodova dodjeljivali za ukupan broj pratitelja. Zbrojili smo sva njihova prenošenja, "lajkanja" i komentiranja, a i ukupan broj reakcija te ih podijelili s 35. Tako smo dobili prosječne vrijednosti. Najboljeg s najviše dijeljenja, Kolakušića, nagradili smo s 40 bodova. Onaj tko je imao najviše komentara dobio je u drugoj vrijednosnoj kategoriji 35 max. bodova, prvoplasirani s najviše "lajkova" mogao je osvojiti najviše 30 poena, za ukupno reakcija najbolji Kolakušić je dobio 25 bodova, a Kolinda je za najviše «fanova» nagrađena s maksimalnih 20 bodova. Razmjerno su tako raspoređeni bodovi po svim kategorijama od prvog do 15. političara. Bodovali smo ispitanike na vrlo sličan način na koji bodove dobivaju natjecatelji u F1.