Toyote rasturaju, Dacije i Fordovi odustaju! Prvi tjedan prožet iznenađenjima, nesrećama, kontroverzama i sjajnim pustinjskim akcijama - DANAS DAN ODMORA
20 x FOTO + VIDEO Nakon prvih 7 dana i 5 odvoženih etapa Toyota dominira, senzacionalna odustajanja favorita Sainza i Loeba, dominacija Australca Sandersa na motoru. Šebalj 5. u Classicu!
Henk Lategan (Toyota) vodi u generalnom poretku. Slijedi ga Saudijac Yazeed al-Rajhi (Overdrive Toyota), na samo 10 minuta i 17 sekundi zaostatka, zatim slijedi Šveđanin Mattias Ekström (Ford) kasni 20'54'', a peterostruki pobjednik Dakara, Katarac Nasser al-Attiyah (Dacia) nalazi se na 4. mjestu.
Danas je dan odmora, a već sutra se kreće u nove izazove
Reli Dakar 2025. završio je svoj prvi tjedan s mnogo iznenađenja, nesreća, kontroverzi i akcije u pustinji Saudijske Arabije. Vozači su zaključili peti specijal tijekom dana u četvrtak, 9. siječnja, dionicom od 428 kilometara u kojoj su stigli u kamp Ha'il, gdje se odmaraju dan bez natjecanja.
Nakon prvog tjedna utrka, u kojem su Sébastien Loeb u Daciji i Carlos Sainz u Fordu bili diskvalificirani, piloti koriste ovaj petak 10. siječnja za odmor. Prilika za procjenu usred utrke za ovo izdanje koje gura i strojeve i karoserije do krajnjih granica.
Odustajanje Loeba i Sainza, dominacija Sandersa na motoru
Poznati rally krenuo je 3. siječnja iz Bishe (jugozapad Saudijske Arabije), a završit će 17. siječnja u pustinji Empty Quarter, na granici s Ujedinjenim Arapskim Emiratima, nakon 8000 km, uključujući 5000 specijalki (dionica na vrijeme).
Uoči starta, direktor utrke David Castera obećao je "jaki" Dakar s rutom koja će 440 bolida u utrci izbaciti "izvan (njihovih) granica, izvan (njihove) zone udobnosti".
Obećanje je održano
Od 2. etape , natjecatelji su se suočili sa strašnim "48 sati", formatom koji tjera vozače da spavaju pod šatorima u pustinji bez pomoći. Inauguriran prošle godine i zatim postavljen na kraj utrke, ovaj fizički test vozače je odmah bacio u teške uvjete. Nakon manje izazovne 3. etape , nastavili su s "maratonskom", četvrtom etapom koja je stavila njihova tijela i mehaniku na test.
“Prvi tjedan bio je najteži u mojoj karijeri na Dakaru. Sve su etape bile duge, teške i posvuda teške ,” rekao je Saudijac Yazeed al-Rajhi, drugi u privremenom generalnom plasmanu automobila, u četvrtak.
Čak i prije 4. etape , Dakar 2025 je izgubio dva svoja favorita među automobilistima. Na kraju 2. etape , četverostruki pobjednik natjecanja i branitelj naslova, Španjolac Carlos Sainz, morao je odustati od utrke nakon nesreće sa svojim Ford Raptorom. U prevrtanju mu se deformirala sigurnosna letva upravljača. Pravila FIA-e zabranjuju mu nastavak utrke, "El Matador" se morao povući.
Sve što se dogodilo Sainzu, snašlo je samo dan kasnije i Loeba
To se ponovilo sljedeći dan kada su redari diskvalificirali Francuza Sébastiena Loeba nakon oštećenja njegove Dacije tijekom nesreće na početku 3. etape. “Teško je bilo progutati” sudačku odluku deveterostrukom svjetskom prvaku u reliju, koji nakon devet sudjelovanja još uvijek juri za prvim Dakar naslovom.
U kategoriji automobila, Južnoafrikanac Henk Lategan (Toyota) pobijedio je samo na prologu, ali i dalje drži vodstvo u generalnom poretku.Slijedi ga Saudijac Yazeed al-Rajhi (Overdrive), na samo 10 minuta i 17 sekundi, zatim Šveđanin Mattias Ekström (Ford) na 20'54''.
Peterostruki pobjednik Dakara, Katarac Nasser al-Attiyah (Dacia) nalazi se na 4. mjestu, nakon što je tijekom 4. etape izgubio dragocjenih pola sata zbog mehaničkih problema.
Prevelika uloga sudaca
Igra kazni i bonusa koje su retrospektivno dodijelili suci utrke dovela je do nekoliko promjena pobjednika etape od početka relija, ponekad mnogo sati nakon dolaska vođe utrke.
Od prve etape, u automobilu, Francuz Guerlain Chicherit je mislio da je pobijedio na specijalu, no Amerikanac Seth Quintero je na kraju proglašen pobjednikom.
Isto tako bilo je sljedeći dan. Yazeed al-Rajhi proglašen je pobjednikom u automobilima sve dok, gotovo devet sati kasnije, organizatori nisu dodijelili 12 minuta bonusa Litvancu Rokasu Baciuski, gurnuvši ga u vodstvo. Isti scenarij, opet, u 5. etapi. 10-minutna naknadna kazna dosuđena Nasseru al-Attiyahu, dovela je Setha Quintera u vodstvo za samo jednu sekundu.
Kod motociklista Australac Sanders dominira
Kod motocikala Australac Daniel Sanders na KTM-u dominira generalkom, s četiri etapne pobjede od prologa Dakara 3. siječnja u Bishi.
Za vrijeme odmora Australac je bio četvrt sata ispred svog najbližeg progonitelja, Španjolca Tosha Shareina (Honda). Francuz Adrien Van Beveren (Honda) zauzima posljednju stepenicu privremenog postolja, sa zaostatkom od 24 minute i 31 sekundu.
U kategoriji motocikala, pobjeda, prvotno najavljena za Adriena Van Beverena, dodijeljena je u četvrtak Argentincu Lucianu Benavidesu nakon dvominutne kazne dosuđene Francuzu zbog prebrze vožnje.
UKUPNI POREDAK AUTI NAKON 5. ETAPE
2. Y. AL RAJHI. 201 - OVERDRIVE TOYOTA +10:17
3. M. EKSTRÖM 226 - FORD M-SPORT +20:54
4. N. AL-ATTIYAH 200 - DACIA SANDRIDERI +35:00
5. LUCAS MORAES 203 TOYOTA GAZOO RACING +41:55
6. MITCHELL GUTHRIE 228 FORD M-SPORT +42':44
7. MATHIEU SERRADORI 209. CENTURY RACING +63:20'
8. JUAN YACOPINI 216 OVERDRIVE TOYOTA +64:47
9. SETH QUINTERO 204 TOYOTA GAZOO RACING +90:10
10. GUERLAIN CHICHERIT 202 X-RAID MINI JCW TEAM +98:45