VIDEO: Urnebesni filmovi o Citroënu se nastavljaju! Nekad je to bio Louis de Funès u "Le gendarme de Saint-Tropez", a danas "The French Dispatch" Wesa Andersona
Citroën je ponovo u glavnoj filmskoj ulozi! "THE FRENCH DISPATCH" na tragu je "Opatica iz Saint-Tropeza" i čuvenog žandara Louis de Funèsa. Novi film Wesa Andersona, ekranizira zbirku priča iz posljednjeg broja jednog američkog časopisa koji izlazi u izmišljenom francuskom gradu u 20. stoljeću.
Priča sadrži konotacije koje podsjećaju na francuske policijske drame iz 1930-ih, 1940-ih i 1950-ih. U ključnom trenutku stvarne slike zamjenjuju animacije koje podsjećaju na francuski strip, a kao mjesto snimanja odabran je baš grad Angoulême, poznat kao prijestolnica stripa. Potjera se odvija za upravljačem kultnog vozila iz tog razdoblja, a to je Traction!
· Umjetnička suradnja s markom CITROËN ostvarena je kroz vozila Traction i Type H u glavnim ulogama tijekom cijelog filma.
· Na ulicama ovog tipično francuskog grada pojavljuju se i drugi modeli CITROËN.
Wes Anderson: „Vizualni elementi u filmu, kostimi, scenografija – sve je temeljeno na istraživanjima i dokumentaciji. Iako su svi dijelovi izmišljeni, iako je sve zamišljeno s puno mašte, sve se ipak temelji na stvarnim referencama.”
Umjetnička suradnja s markom CITROËN prisutna je kroz cijeli film. Posjet Konzervatoriju CITROËN prije snimanja pomogao je u odluci o tome koji će modeli odgovarati radnji, a glavni među odabranima bili su Traction i Type H. Na ulicama ovog tipično francuskog grada pojavljuju se i ostali modeli CITROËN: 2 CV, Ami 6, DS i GS.
POTJERA U VOZILU TRACTION U FORMATU STRIPA
Budući da je glavni urednik The French Dispatcha, američkog časopisa vrlo velike naklade sa sjedištem u francuskom gradu Ennui-sur-Blasé, upravo umro, cijeli tim novinara sastaje se da napiše njegovu osmrtnicu. Sjećanja na omiljenog šefa spojit će se u četiri priče koje zajedno čine film, a jedna od njih zove se „Privatna blagovaonica načelnika policije”. Ta priča sadrži konotacije koje podsjećaju na francuske policijske drame iz 1930-ih, 1940-ih i 1950-ih. U ključnom trenutku stvarne slike zamjenjuju animacije koje podsjećaju na francuski strip, a kao mjesto snimanja odabran je baš grad Angoulême, poznat kao prijestolnica stripa. Potjera se odvija za upravljačem kultnog vozila iz tog razdoblja, a to je Traction!
CITROËN I KINEMATOGRAFIJA
Kao popularna marka koja je na tržištu prisutna već više od sto godina, CITROËN je oduvijek bio zastupljen i u kinematografiji, pa su tako nastale neke antologijske scene u kojima se pojavljuju sva njihova vozila kroz povijest. Ovo su samo neki od brojnih poznatih filmova u kojima se pojavljuju: automobil 2 CV 007 (Samo za tvoje oči, 1981.) koji slavi svoj 40. rođendan i koji je izašao u posebnoj seriji, vozilo DS u filmu „Povratak u budućnost II” (1989.), a tu je i animirani film „Auti 2” (2011.) u kojem su se DS i 2 CV ponovno pronašli i poljubili iznad rijeke Seine! U filmu „Panika pod morem” (2004.) Wes Anderson odaje počast marki CITROËN u dva navrata: kada posada profesora Zissoua ide osloboditi taoce u hotelu Citroën i kad se voze po otoku u žutom Méhariju.
THE FRENCH DISPATCH, novi film Wesa Andersona, vizionarskog redatelja nominiranog za Oscara, sadrži zbirku priča iz posljednjeg broja istoimenog američkog časopisa koji se objavljuje u izmišljenom francuskom gradu u 20. stoljeću. Radnja se odvija u izmišljenom gradu zvanom Ennui-sur-Blasé, koji predstavlja Francusku kroz vrijeme.
Muzej Louis de Funès - carstvo automobilističkih modela i ludorija
Muzej Louis de Funès, nalazise u Varu (83). Posjetiteljima nudi "akcijske scene" za privremenu izložbu pod nazivom " 2CV exp (l) se usuđuje u Saint-Raphaël ". Do 31. svibnja 2022. pozvani ste pogledati iza kulisa ovaj popularni film redatelja Gérarda Ouryja u pozadini priče o prijateljstvu između dva spomenika francuske kinematografije: de Funèsa i Bourvila. Tamo biste otkrili, na primjer, da je Deuche koji je razvio Pierre Durin, jedan od najvećih stručnjaka za specijalne efekte, držao cijeli sa 250 eksplozivnih vijaka. Oni su ti koji su omogućili da se auto raspadne za četiri sekunde. Upitan je i Rémy Julienne, poznati koordinator vratolomija francuske kinematografije. On je izračunao ispravnu brzinu nesreće kako se Bourvil ne bi ozlijedio. Jeste li znali? Ova složena scena iz filma, koju je vidjelo gotovo 12 milijuna gledatelja filma, posljednja je snimljena 7. prosinca 1964. godine.