Umjesto jeftinih vinjeta imat ćemo još skuplje cestarine, slobodne prolaze i radnike na burzi! Uskoro više neće biti naplatnih kućica, a nove će nas cestarine udariti po džepu

Sramotno uvođenje naplate cestarine po prijeđenom kilometru! Prvi u EU uvodimo automatiziran način naplate, a o jeftinim vinjetama kakve imaju Slovenci, Mađari, Slovaci, Švicarci..., možemo samo sanjati.

Mi ćemo i dalje papreno plaćati. Od Osijeka do Ploča i nazad plaćamo istu cijenu kao što Slovenci plaćaju za cijelu godinu, a Švicarci za dvije!!!

Unatoč činjenici da su sredstva za novi sustav osigurana iz Europske unije, neki se pitaju zašto Hrvatska inzistira na naplati cestarine prema prijeđenim kilometrima, a ne i na prelasku na vinjete.
 

Umjesto jeftinih vinjeta imat ćemo još skuplje cestarine, slobodne prolaze i radnike na burzi! Uskoro više neće biti naplatnih kućica, a nove će nas cestarine udariti po džepu Luka Stanzl/PIXSELL
31. 7. 2023

Foto: Luka Stanzl/Pixell

Nedavno je Društvo za upravljanje Hrvatskim autocestama (HAC) raspisalo javnu nabavu za dobavljača elektroničke naplate koja će zamijeniti gotovinsko plaćanje. Prijavilo se deset izvođača iz različitih zemalja, uključujući tvrtke iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, brojnih zemalja Europske unije i Turske, kao i hrvatske tvrtke u suradnji sa stranim tvrtkama.

Korisnici će imati dvije mogućnosti

Prvotno se vrijednost posla procjenjivala na 100 milijuna eura, no prema pisanju hrvatskih medija ponude su se kretale od 80 milijuna eura do 244 milijuna eura bez PDV-a. Uvođenje novog sustava naplate financirat će se iz Europskog fonda za oporavak i otpornost, a novi bi sustav trebao biti uveden do kraja 2024. godine.

"Više neće biti naplatnih postaja i gužvi ispred njih", rekao je prije nekoliko mjeseci hrvatski ministar za N1 Zagreb za promet Oleg Butković.

Cestarina će se i dalje naplaćivati ​​prema prijeđenim kilometrima, a korisnici će moći birati između dvije mogućnosti: ENC uređajem (elektronsko plaćanje cestarine) ili očitavanjem registarskih pločica. Hrvati već poznaju prvi sustav, koji je inače sličan ABC sustavu, koji smo godinama imali i u Sloveniji. Turisti će imati sličan postupak plaćanja cestarine, pri čemu će moći koristiti ENC uređaj ili se odlučiti za korištenje usluga drugih tvrtki koje imaju ugovor s HAC-om.

Zašto bježimo od najjeftinijih vinjeta za domaće stanovništvo?

Unatoč činjenici da su sredstva za novi sustav osigurana iz Europske unije, neki se pitaju zašto Hrvatska inzistira na naplati cestarine prema prijeđenim kilometrima, a ne na prelasku na vinjete koje bi građanima mogle biti jeftinije. Vinjete rade na principu fiksne naknade za određeno vrijeme, što omogućuje neograničenu vožnju u tom razdoblju, detalji oko registracije i plaćanja cestarine nisu posve jasni, no od HAC-a se očekuje sustav jednostavan za korištenje. uz pomoć web stranica ili aplikacija za pametne telefone. Prijava će biti moguća i na POS terminalima na benzinskim postajama. Tamo će se moći kupiti i ENC uređaj. Oni koji već imaju ENC uređaj moći će ga koristiti ubuduće, ali će morati biti vezan samo za jednu registarsku pločicu (sada ENC uređaj može koristiti za više automobila).

Novi sustav naplate trebao bi operaterima omogućiti korištenje više različitih tarifnih modela naplate. Kako navode i strani mediji, cijene bi trebale ovisiti i o tome u kojem dijelu dana ćete se voziti autocestom. Cijene će se također razlikovati za vožnju vikendom i tijekom turističke sezone. Unatoč raznim mogućnostima koje novi sustav donosi, neki su i dalje kritični prema odluci o naplati cestarine po kilometru jer smatraju da bi vinjeta mogla biti isplativija, a istovremeno omogućiti jeftiniju vožnju.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.