Ne možete vi dignuti tako visoko carine, koliko mi možemo proizvoditi jeftino automobile, hladno poručuju Kinezi nakon što im je Zapad nametnuo drakonske takse!
Na putu iz Kine u Europu poskupljuje čak 61 posto. Jesu li kineski automobili stvarno tako jeftini? BYD Sealion 07 se u Kini prodaje po početnoj cijeni od 25.000 eura, dok u Norveškoj stoji od 40.200 eura.
Pritom se postavlja pitanje jesu li Kinezi uopće ganuti novim carinama, jer se čini da su im marže goleme pri izlasku na europsko tržište te bi lako mogli "prebaciti" i dodatne "postotke".
Napisao: Gregor Žvab
Kineski proizvođač BYD službeno je potvrdio da je njihov novi električni SUV srednje veličine Sealion 07 sada dostupan i na norveškom tržištu. Prve isporuke planirane su za iduću godinu, a europsku premijeru model je imao na pariškom sajmu automobila.
BYD Sealion 07 se u Kini prodaje po početnoj cijeni od 25.000 eura, dok u Norveškoj košta od 40.200 eura. To znači 61 posto višu cijenu u odnosu na kinesko tržište, no automobil unatoč tome ostaje dovoljno cjenovno konkurentan u Europi. To omogućuje BYD-u visoke marže i značajnu zaradu na ovom modelu.
Tehničke sposobnosti
Lansiran u Kini u travnju ove godine, Sealion 07 je prvi automobil koji se temelji na novoj električnoj platformi 3.0 Evo, značajnoj nadogradnji u odnosu na prethodnu generaciju platforme 3.0.
Sealion 07 dostupan je s nekoliko pogonskih sklopova. Inačicu s pogonom na dva kotača pokreće elektromotor snage 230 kW odnosno 170 kW, dok Sealion 07 s pogonom na četiri kotača može podnijeti 160 kW odnosno 230 kW.
Izvedbe s jednim motorom nude domet od 550 km ili 610 km, ovisno o izboru konfiguracije. Dimenzije vozila su 4.830 mm duljine, 1.925 mm širine i 1.620 mm visine, s međuosovinskim razmakom od 2.930 mm.
Norveška je odskočna daska
BYD Sealion 07 već je sedmi model ove kineske marke koji je dostupan u Norveškoj. Norveška, kao jedno od vodećih europskih tržišta za električna vozila, strateški je važna za prodor BYD-a u Europu.