Jedan od najvećih svjetskih proizvođača guši se u pritužbama kupaca. U tjedan dana dobili su čak devet puta više nego u cijelom mjesecu prije

Rat cijenama očito će prije ili kasnije negdje uzeti danak.

Jedan od najvećih svjetskih proizvođača guši se u pritužbama kupaca. U tjedan dana dobili su čak devet puta više nego u cijelom mjesecu prije BYD
19. 2. 2025

Napisao: Gregor Žvab

Kineski automobilski div BYD našao se u središtu bure među kupcima nakon što je najavio da će ponuditi besplatne značajke pametne vožnje na većini svojih modela. Kao rezultat toga, popularna platforma za pritužbe potrošača u Kini 12365auto.com zabilježila je više od 4700 pritužbi na BYD vozila u tjednu od 11. do 17. veljače - u odnosu na oko 150 tjedan prije ili cijeli siječanj, kada ih je zabilježeno oko 500, izvijestio je Reuters.

Među najkritiziranijim modelima našli su se automobili iz serija Ocean i Dynasty, koji su zauzeli svih deset mjesta na ljestvici automobila s najviše pritužbi.

 
Uzbuđenje među kupcima zbog brzih ažuriranja

Jedan od kupaca modela Seal 06, plug-in hibridne limuzine, na platformi je izrazio nezadovoljstvo jer ga prodavač prilikom kupnje nije obavijestio o nadolazećem faceliftu. "Pitao sam nekoliko puta hoće li uskoro biti puštena nova verzija. Ali samo pola mjeseca nakon preuzimanja automobila, BYD je predstavio unaprijeđeni model sa značajno poboljšanom opremom - i to po istoj cijeni", napisao je nezadovoljni kupac tražeći besplatne nadogradnje ili neki drugi oblik kompenzacije.

Iz BYD-a su službeno odgovorili na pritužbe da su proslijeđene nadležnim odjelima unutar tvrtke, ali nisu dali konkretna obećanja niti mjere za rješavanje situacije.

Rezultat agresivnog rata cijena u Kini

Pritužbe kupaca BYD modela dio su šireg fenomena u kineskoj automobilskoj industriji, gdje proizvođači sve agresivnije snižavaju cijene, nudeći besplatne nadogradnje ili uvodeći nove modele vrtoglavom brzinom u borbi za tržišni udio.

Slična se situacija već dogodila 2022. godine kada je američki proizvođač Tesla započeo cjenovni rat naglim snižavanjem cijena vozila na kineskom tržištu. Taj je potez izazvao masovne prosvjede vlasnika koji su se okupili ispred Teslinih salona i distribucijskih centara tražeći povrat razlike u cijeni ili dodatne pogodnosti.

Kako će BYD riješiti situaciju?

BYD još nije dao službeni odgovor kako će se nositi s tisućama pritužbi, no tvrtka će morati pronaći način da umiri nezadovoljne kupce. Nagle promjene konfiguracija modela bez prethodne obavijesti kupcima mogu biti dvosjekli mač – s jedne strane privlače nove kupce boljim karakteristikama, a s druge strane razočaravaju postojeće korisnike koji su za gotovo istu cijenu dobili manje naprednu verziju.

Ostaje otvoreno pitanje hoće li BYD slijediti Teslino vodstvo i ponuditi određenu kompenzaciju ili će ostati pri trenutnoj politici i riskirati pad povjerenja potrošača.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.