Još ljetos smo izvještavali o tome, da na internetskoj platformi za posredovanje smještaja za odmor Booking.com postoje prijevare u vidu lažnih objava smještaja, putem kojih prevaranti žele doći do podataka o kreditnoj kartici, kao i one naprednije, u kojima internetski prevaranti zlorabe čak i korisničke račune legitimnih pružatelja usluga na Bookingu.
Centar za kibernetičku sigurnost SI-CERT tada je upozoren da je za prijevaru bitno brzo preusmjeravanje komunikacije na kanale izvan portala. "Nakon rezervacije, prevaranti nas kontaktiraju putem WhatsAppa ili neke druge platforme za instant poruke. Obavještavaju nas da je rezervacija otkazana zbog problema s verifikacijom kreditne kartice na Bookingu", navode.
Društvene mreže u inozemstvu ovih dana javljaju o prijevarama u sklopu Booking portala. Dobili su poruku da svoju rezervaciju trebaju ponovno potvrditi sa službene - barem je tako izgledalo - e-mail adrese Bookinga, a klik na link preusmjerio ih je na stranicu Bookinga koja je izgledala kao prava, a ne neka "sumnjiv". " web mjesto ili platforma za razmjenu trenutnih poruka. Međutim, čim su unijeli podatke svoje kreditne kartice kako bi potvrdili rezervaciju, ostali su bez sredstava.
@nandinigotbored @Booking.com please advise! #bookingcom #hotelscam #financialscam #scam #phishing #holidayscam #hotel ♬ original sound - nandini
TikTok korisnica @nandinigotbored objavila je video o prijevari u kojem je otkrila da je primila poruku na platformi Booking u kojoj stoji da bi njezina rezervacija mogla biti otkazana ako ne unese podatke o kartici jer se platforma želi zaštititi od prijevare (ironija). Rekla je da je imala 12 sati da unese podatke svoje kartice i potvrdi rezervaciju.
"Nisam mislila da je to neobično jer ako rezervirate smještaj i ne platite odmah, Booking vas obično traži podatke vaše kreditne kartice", rekla je. . "Također, sve se događalo u službenoj aplikaciji Booking.com, tako da stvarno nisam imala razloga misliti da je to čudno."
Kada je unijela podatke o kreditnoj kartici, dobila je uputu da ih potvrdi u mobilnoj aplikaciji za potvrdu kupnje, no to bi bila samo potvrda, sredstva se ne bi skinula s računa, što je uobičajena praksa na Bookingu. No kada joj je s računa skinuto oko 200 eura, prvo je pomislila da nešto nije u redu.
“Nazvala sam hotel, rekla da su mi skinuli sredstva s računa, iako su oni rekli da neće, a rekli su mi da sam bio žrtva prevaranata. Zamrznula sam svoju kreditnu karticu i mogu se samo nadati da ću nekako uspjeti vratiti sredstva", rekla je korisnica. Ispod objave dogodilo se korisnicima Bookinga kojima se to isto dogodilo. "Kad mi se to dogodilo, pisao sam Bookingu i rekli su mi da su prevaranti očito samo hakirali moj hotelski račun. Vidim da to nije istina. Sigurnost na platformi nije kao što je nekad bila", napisao je jedan od njih .
Prevara na jako visokoj razini
Portal Bleeping Computers objavio je članak u rujnu u kojem navodi da prevaranti koji hakiraju na račune Bookinga hotela i službenog smještaja preusmjeravaju korisnike na lažnu web stranicu Booking.com koja izgleda kao prava stvar kako bi dobili podatke o njihovoj kreditnoj kartici i pristupili njihovim sredstvima. S obzirom da lažni Booking web stranica izgleda točno kao prava, kao i jezik u lažnim porukama je isti kao i obično koriste svojstva, oni su to nazvali "prevarom na višoj razini". Sve pokazuje da se to dogodilo i korisnicima društvenih mreža, koji su nedavno ostali bez novca zbog lažne poruke na Bookingu.Iako je riječ o doista sofisticiranoj prijevari na koju lako možete nasjesti, autorica članka upozorava da svaki kada platforma od nas traži podatke o kreditnoj kartici, provjerite web poveznicu na koju ćemo unijeti podatke. Ovo je najlakši način za otkrivanje prevaranata jer oni ne mogu lažirati URL stvarne web stranice. Također je mudro kontaktirati smještaj izravno i pitati jesu li vam stvarno poslali poruku.