Što kažete na novi Volkswagen? Novi VW Tiguan je tu: hoće li nadmašiti svog prethodnika?

Na proljeće 2024. na ceste kreće 3. generacija VW kompaktnog SUV-a. U Wolfsburgu kažu da je njegov izgled najkarizmatičniji dosad. Ali sama karizma i izgled nisu dovoljni, naravno...

Što kažete na novi Volkswagen? Novi VW Tiguan je tu: hoće li nadmašiti svog prethodnika? Volkswagen
20. 9. 2023

Početkom milenija Volkswagenov pristup tada još prilično svježoj ideji kompaktnih SUV-ova ili sportskih SUV-ova bio je prilično suzdržan. Segment je rastao, ali u Volkswagenu su u pravilu uzeli svoje - u smislu njihovog pravila da nikad nisi prvi, nego želiš odmah biti na vrhu. Tiguan je u tome uspio. Prva generacija već je bila uspješna 2007. godine, a do danas su uspjeli uvjeriti čak 7,5 milijuna kupaca. Zato sveda s nestrpljenjem čeka početak druge godine - uostalom, na tržištu će imati dva povijesna 'bestsellera' - Tiguan i upravo predstavljeni Passat.
 

Po dimenzijama još je uvijek u klasi kompakata

Iako je pridošlica dimenzionalno ostao gotovo isti kao i prethodnik (samo je narastao u duljinu za tri centimetra na 4,539 mm), inženjeri su promijenili praktički sve elemente i komponente. od dizajna vanjštine, preko šasije, intenzivne hibridizacije pogona, do osvjetljenja i udobnosti interijera. Da je Tiguan nešto drugačiji, govore i karakteristike pridošlice, jer pokazuje nešto svoje, svjež pristup, posebice samouvjereno visokim bokovima, izrazitom i visokom maskom s velikim bočnim otvorima za usmjeravanje strujanja zraka. prednja svjetla uvučena u bokove dakako mogu biti LED tipa, ali i matrix (IQ.LIGHT, prvi na ovoj platformi) te dinamičnije dizajniran stražnji dio s ravnijim, gotovo kupeovski petorim vratima. Naravno, puno toga je uglavnom usmjerio idealni koeficijent otpora zraka, koji sada iznosi za ovakvu karoseriju povoljnih 0,28 (prije 0,33).

I treća generacija na istoj, provjerenoj platformi

Naravno, novi se Tigan temelji i na redizajniranoj platformi MQB evo za model s poprečno postavljenim motorom sprijeda, pa je ponuda modernih sustava i pogonskih sklopova duža nego ikad prije. Nudi osam pogonskih sklopova, od kojih su svi obnovljeni ili gotovo novi. S naglaskom na elektrifikaciju, naravno – zato su posebno ponosni na novi plug-in hibridni sustav u dvije izvedbe (150 i 200 kW).

Evolucija platforme MQB: prvi z novo platformo je seveda Passat

 

Sastoji se od obnovljenog 1,5-litrenog četverocilindričnog motora i šesterostupanjskog DSG mjenjača, u koji je ugrađen e-motor snage 85 kW (115 KS), a energiju za rad daje baterija kapaciteta 19,7 kWh ( prethodno 10.6). Točnih mjerenja još nema, no inženjeri su jedini koji se slažu da će to biti oko 100 km bez misije (prije između 50 i 80). Osim punjenja izmjeničnom strujom (čak i do 11 umjesto 3,6) kW, nudit će i mogućnost izravnog punjenja (do 50 kW).

Što se cijene tiče, nešto će 'prijateljskije' biti dvije verzije blagog hibridnog pogona (96 i 110 kW/130 i 150 kM), gdje istom 1,5 litrenom TSI motoru pomaže remenski starter alternator snage do 15 kW. (i 25 Nm) snage. Djeluje kao svojevrsni 'e-booster', litij-ionska baterija se puni tijekom regeneracije, te pomaže u performansama i, naravno, smanjenju potrošnje.

Još uvijek su u ponudi dva TDI dizelaša

Klasične ICE motore predstavljaju dva benzinska dvolitrena TSI stroja sa 150 i 195 kW (204 i 265 kM), oba standardno povezana sa stalnim pogonom na sva četiri kotača 4motion (spojka ispred stražnjeg diferencijala), ali nemali broj kupaca i dalje će se uglavnom čekati na dvije dizel opcije. Dvolitreni TDI bit će dostupan sa 110 i 142 kW (150 i 193 KS), pri čemu će prvi imati pogon na prednju osovinu, a snažniji 4Motion pogon. I naravno, ne smijemo zaboraviti činjenicu da će svi modeli biti dostupni samo sa sedam-stupanjskim DSG mjenjačem!

Bolje leži i oš je puno agilniji

S novom ili obnovljenom platformom MQB evo inženjeri su dobili i više mogućnosti pri obnovi šasije. Dizajn je ostao - individualni ovjes sprijeda i višežilni straga, no inženjeri su ugradili nove stabilizatore, amortizere, postavke kotača, ... uz to sada je ugrađeno računalo koje brine samo o dinamici vožnje (VDC). A tako upravlja i obnovljenim sustavom XDS (simulacija blokade diferencijala), koji radi brže i preciznije. Kruna svega je, naravno, novi DCC Pro računalno kontrolirani sustav amortizera, koji sada koristi dva ventila, po jedan za kompresiju i povrat, i može se kontrolirati neovisno. Time je prozor postavki naravno veći, a takav sustav omogućuje i veći utjecaj na dinamiku vožnje.
 

Interijer treće generacije je, naravno, potpuno redizajniran i velikim dijelom digitaliziran. ručica mjenjača (kao u Passatu) smještena je iza upravljača, a riješili su se i dosadnih senzorskih prekidača. Središnji instrument ispred vozača dijagonalno je 260 mm i čak je veći od prethodnika, nudi četiri pogleda, a naravno središnji ekran s desne strane je osjetljiv na dodir, dizajniran potpuno novo, s novom logikom upravljanja i s promjera do 332 mm (15 inča), infotainment, naravno, koristi logiku četvrte generacije sustava (MIB4). Valja spomenuti i nova sjedala (mogućnost masažne izvedbe), kao i prostranost stražnje klupe, gdje je sačuvan uzdužni pomak cijele stražnje klupe. A onda u prtljažniku može biti i do ozbiljnih 652 litre prostora (37 litara više nego kod prethodnika).Kao što smo spomenuli - pridošlica će se kod nas vjerojatno naći početkom proljeća, cijene još nisu poznate, više o tome kako Tiguan nastupa na cesti tada, kada možemo napraviti prvih nekoliko kilometara.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.