Sve manje mladih vozi aute i motore! Milenijalci voze 8 % manje od Generacije X i 9 % manje od Baby Boomersa
U samo 3 godine Europljani kupili 30 % manje auta! Pred autoindustrijom je sumorna budućnost, je li vrijeme za uzbunu?
Manji broj registriranih automobila pokazuje da mladi nisu zainteresirani za vlasništvo i radije traže druge oblike kretanja.
Napisao: Matjaž Gregorić
Čini se da vlasništvo automobila pada u nemilost. Registracije osobnih automobila u Europi pale su za 10,4 posto na 12,8 milijuna u 2022. godini, a u usporedbi s 2019. pad je bio još izraženiji, pri čemu je ukupna količina pala za 29 posto uz 4,5 milijuna novih registracija manje.
Inflacija, rat u Ukrajini i energetska kriza nedvojbeno su pridonijeli kašnjenju isporuka novih automobila zbog nedostatka poluvodiča, no istina je i da je ljubav prema automobilima presušila i oni više nisu statusni simbol. Predviđanja o kraju posjedovanja automobila potaknuta su dolaskom milenijalaca ili onih rođenih između 1981. i 1996., generacije čiji se ulazak na tržište rada poklopio s recesijom 2007.-2009. Čak je i ova generacija radije dijelila automobile nego ih posjedovala.
Troškovi povezani s posjedovanjem i održavanjem automobila, u kombinaciji sa željom za tehnologijom i uslugama na zahtjev, čine nove mogućnosti usluga prijevoza i dijeljenja vožnje privlačnijim milenijalcima od posjedovanja automobila. Milenijalci voze 8 posto manje od Generacije X i 9 posto manje od Baby Boomersa, prema časopisu Transportation Research.
Generacija Z, rođena nakon 1996., prva je generacija koja je odrastala uz internet i pametne telefone, te se smatra najkritičnijom skupinom potrošača, čije je kupovne preferencije mnogo teže predvidjeti digitalnim trgovcima. Danas su ti digitalno pametni mladi oni koji brinu proizvođače automobila. Čini se da ova generacija izbjegava vožnju i umjesto toga bira održivije alternative kao što su biciklizam i javni prijevoz.