Napisao: Gregor Žvab
Europska automobilska industrija suočava se s teškim gospodarskim uvjetima i padom potražnje, zbog čega su mnoge tvrtke prisiljene zamrznuti zapošljavanje ili čak otpustiti radnike. U prvim mjesecima 2025. neki od najvećih proizvođača automobila i autodijelova već su najavili opsežne mjere rezanja troškova koje će utjecati na tisuće radnih mjesta.
Continental: rezovi u istraživanju i razvoju
Njemački proizvođač guma i automobilskih komponenti Continental najavio je 18. veljače da će otpustiti 3000 radnika u svom segmentu istraživanja i razvoja do kraja 2026. godine. Tvrtka se suočava s poteškoćama u automobilskoj industriji, gdje pad narudžbi i visoki troškovi vrše pritisak na profitabilnost.
Porsche: Najavljeno 2000 dodatnih otkaza i nova smanjenja
Porsche, jedan od najuspješnijih njemačkih automobilskih brendova, objavio je 12. ožujka da će otpustiti 2000 zaposlenika, uz prethodno najavljenih 1900. Uprava tvrtke također je najavila razgovore sa sindikatima u drugoj polovici 2025. kako bi razgovarali o mogućim daljnjim otpuštanjima.
Renault: manja potražnja prijeti ugrozi 300 radnih mjesta
Francuski proizvođač automobila Renault objavio je 11. ožujka da će otpustiti 300 zaposlenika u svojoj tvornici kombija u Sandouvilleu, u sjevernoj Francuskoj, zbog usporavanja potražnje za gospodarskim vozilima u Europi. Tvrtka je odluku donijela u svjetlu nesigurnih gospodarskih uvjeta i konkurencije iz Azije.
Volkswagen: problemi u softverskoj jedinici Cariad i u Audiju
Najveći europski proizvođač automobila Volkswagen također se bori sa smanjenjem broja zaposlenih. Prema njemačkom Handelsblattu, tvrtka će otpustiti 1600 zaposlenika do kraja 2025. godine, što predstavlja gotovo 30% svih poslova u njihovoj softverskoj podružnici Cariad.
Osim toga, Audi, dio Volkswagen grupe, najavio je 18. ožujka da će otpustiti do 7500 radnika u Njemačkoj do 2029. godine, pri čemu će najviše biti pogođeni odjeli administracije i razvoja.
Automobilska industrija suočava se s velikim izazovima
Europska automobilska industrija suočava se s poteškoćama zbog sve veće konkurencije kineskih proizvođača, prelaska na električnu mobilnost i sve većih troškova proizvodnje. Sve to tjera tvrtke na restrukturiranje i optimizaciju troškova, pri čemu su otpuštanja često neizbježna mjera.