Autonomija od 484 km električne Kone, poticaji od 70.000 kn te hiper brzo punjenje baterije od 64 kWh mamac su za sve lovce na državne subvencije
Električni Hyundai Kona razvija fascinantne 204 KS i leti k'o tane. Deklarirana autonomija je zavidnih 484 kilometara i po tome je u samome vrhu električnih auta, u rangu je i puno skuplje Tesle. Punih 70.000 kuna daje država svima onima koji se odluče voziti u u novom automobilu na struju, a Hyundai Kona zasigurno je jedan od zanimljivijih izbora.
Napisao: Borut Černelić
Bilo je dosad već malih "električara", poput i-Mieva i VW Up!-a, Smarta, ali, kako to u Hyundaiju s ponosom kažu, nikada dosada nijedan mali crossover nije imao pogon i na struju. Superuspješnica Kona s trocilindričim benzincem sa 118 "konja" i onim jačim s obujmom 1,5 litara, koji razvija gotovo 170 KS, ima i pravi električni biser. Navedenu autonomiju Kona Electric postiže s baterijom od 64 kWh dosega 484 km. Kona EV LIVE s iznimno snažnom baterijom stoji od 306.990 kn! Ako odbijete 70.000 kuna poticaja stajat će vas 236.990 kn. Kona EV DRIVE s baterijom kapaciteta 39.2 kWh i autonomijom od gotovo 300 km uz poticaje stoji 200.990 kuna, bez njih 270.990 kn. Osim Kona na dispoziciji i to odmah je i limuzina Ioniq EV Premium koji je uz sve državne pogodnosti još i na akciji (s 30.000 kn uštede), baterija kapaciteta 38,3 kWh I dosega 258 km, akcijska cijena 277.190 kn (s uključenom registracijom, policama obveznog i kasko osiguranja za prvu godinu). Cijena s poticajima 207.990 kn.
Električni i30, pravim imenom Ionic, izazvao je pozornost autonomijom koja je oko 250 kilometara, a autonomija električne Kone je najveći mamac. Takvim podacima ne raspolažu ni puno razvijkaniji električni modeli, a prošlogodišnji hit Nissan Leaf kaska za Konom i to više od 180 km. Stvarni podatak kolika će Konina autonomija biti valja ipak pričekati, jer i Leafa su najavljivali s autonomijom 450 km, a u tvorničkoj mu deklaraciji sada piše od 260 do 280 km. Magična je granica dosega u "električara" 400 km, a ako to Kona dohvati i u zbilji bit će pravi hit. Dosegnuti "u šusu" Split od Zagreba jedan je od uvjeta koje bi volio imati na pameti svaki namjernik, potencijalni kupac električnog automobila.
U ponudi će se naći dvije verzije: slabija s elektromotorom sa 135 KS i baterijom snažnom 39,2 kWh i jača verzija s elektromotorom s 204 KS i baterijom čija je snaga 64 kWh. Slabija verzija trebala bi imati i manji domet, no i 300 km je zavidna brojka. Kona s dvostruko jačom baterijom (Ioniq - 28 kWh, Kona Electric - 64 kWh) ima šanse prevaliti u cugu 400 kilometara. Na brzome punjaču će joj za 80 posto naupnjenosti trebati 54 minute, a performanse su odlične. Do 100 km/h stiže za 7,6 sekundi (9,3 sekunde slabijoj verziji). Maksimalna brzina u obje inačice je 167 km/h.
Iako je i benzinska Kona lijepa, električna je još ljepša, preglednija, komfornija, bolja... Prva i najveća razlika ogleda su u izmijenjenoj masci automobila. Odstranjena je rešetka, a pridodana kromirana letvica koja se od značke vozila rasteže sve do rubova dnevnih LED svjetala. Djelomično kromirane su i ukrasne letve na vratima. Automobil je dobio i atraktivne nove kotače, a Kona EV proizvodi se u sedam različitih boja.
Mnoštvo je tu tehnologije za veću sigurnost i udobnost. Automobil je opremljen sustavima za upozoravanje pred naletom na prepreku, za prepoznavanje pješaka, za osiguranje vožnje u traci (line control), za prepoznavanje prometnih znakova. Tu je i atraktivan audio sustav Krell s osam zvučnika i potporom za pametne telefone s operacijskim sustavom Android i OSX.
Hyundai je nedavno predstavio navedeni model s električnim pogonom – prvi u potpunosti električni SUV. Nova KONA Electric stilski se ističe među električnim vozilima u klasi, što ju u kombinaciji s nultom razinom emisije čini vozilom bez kompromisa.
KONA Electric omogućuje kupcima da kombiniraju dva najbrže rastuća trenda u automobilskoj industriji - električni i SUV stil te odražava individualni stil života suvremenih kupaca koji uživaju u zabavnoj vožnj i niskom utjecaju na okoliš. Njen mišićavi skulpturalni oblik, elegantna LED svijetla i jedinstveni detalji stvoreni su da privlače poglede.
Uz standardnu opremu dolazi 312 km dosega, dok više razine opreme donose 484 km dosega uz samo jedno punjenje. Nova KONA Electric dolazi sa dvije razine snage elektromotora – osnovnom sa 135 KS te snažnijom s 204 KS, odnosno s baterijom od 39 kWh i 64 kWh. Snažnija verzija od 204 KS ubrzava od 0-100 km/h za samo 7,6 sekundi.
Korejci ne zanemaruju trenutačne trendove u autoindustriji, u kojoj su u ovome trenutku dvije stvari koje ljudi jednostavno vole: električni automobili i SUV crossoveri. Njihov odgovor na to je Hyundai Kona EV, prvi potpuno električni automobil proizašao iz njihova okrilja.
Kao potvrda povjerenja i sigurnosti, tu je jamstvo na bateriju od 8 godina ili 200.000 km.