U kontekstu nove pandemije koronavirusa, stanovnici Sjedinjenih Država potrošili su rekordnih 9 milijardi dolara na kupovinu u internetskim trgovinama na "Crni petak" - dan velike prodaje, koji slijedi nakon Dana zahvalnosti koji se slavi četvrtog u studenom. Associated Press, pozivajući se na podatke tvrtke Adobe Analytics, koja analizira podatke 80 od 100 najvećih američkih trgovačkih lanaca, izvijestio je o tome u subotu.
Prošle je godine ta brojka iznosila 7,4 milijarde dolara; u 2018. godini - 6,2 milijarde dolara. Prema istraživačima, sve je veći interes za internetsku kupnju zato što u mnogim državama postoje ograničenja u radu redovnih maloprodajnih mjesta zbog pandemije.
Na Crni petak su se najviše tražili mobilni uređaji i razni kućanski uređaji. U usporedbi s prethodnim godinama, interes kupaca za nakitom i obućom značajno se smanjio.
Prema procjenama Adobe Analyticsa, Amerikanci će u predstojećem 30. studenom, "Cyber ponedjeljkom", na kupnje u internetskim trgovinama potrošiti između 10,8 i 12,7 milijardi USD. Ako je prognoza točna, to će ujedno biti i novi rekord. Na Cyber ponedjeljak u Sjedinjenim Državama internetske trgovine često nude popuste.
U Sjedinjenim Državama dogovaranje prodaje u petak nakon blagdana Dana zahvalnosti datira u 19. stoljeće.