Je li Volkswagen još uvijek narodni auto? Sve se više mora raditi da bi se kupio i najjeftiniji model iz Wolfsburga
Godine 1974. prosječni njemački radnik morao je izdvojiti četiri plaće za novi Golf, a nakon 50 godina za sadašnji je potrebno 13 mjeseci rada.
Cijene automobila daleko su nadmašile plaće.
Napisao: Matjaž Gregorič
Volkswagenovi automobili su stoga postali prilično skupi: prvi Golf, koji je nedavno proslavio 50. rođendan, stajao je 1974. godine samo 8795 njemačkih maraka. Nije to bio mali iznos sedamdesetih godina prošlog stoljeća, jer je prosječni godišnji prihod iznosio skromnih 23.381 marku. To znači da je prosječni radnik morao raditi četiri i pol mjeseca za svoj Golf.
Uspoređujući naizgled neusporedivo
Danas je potpuno drugačije: Golf najnovije generacije u Njemačkoj 28.332 eura. Prosječna primanja trenutno iznose 26.271 eura godišnje. Prosječan kupac trenutno za Golfa mora raditi više od godinu dana (13 mjeseci), što je tri puta više od generacije njegovih roditelja. A VW ID 3, Golfov električni pandan, stoji 33.300 eura, odnosno 15 mjesečnih plaća.
Dakle, proizvodi li Volkswagen još uvijek automobile za ljude? Pogledajmo neke usporedbe: 1974. Golf je imao 50 konjskih snaga, rasplinjač i nije imao katalizator, a emisije su mu bile odgovarajuće niske. Prozori na vratima nisu se otvarali električno, već polugom. A klima, koja je danas standard, nije bila ni za dodatni novac.
Još neizvjesniji za vlasnike Golfa prve generacije bio je treći tehnički pregled, odnosno nakon šest godina, kada su se znojili od straha i pitali hoće li automobil proći pregled, jer u relativno kratkom vremenu tadašnji Golfovi počeli su se kvariti. hrđati. Volkswagen navodno kupuje jeftini istočnonjemački lim.
Cijene automobila daleko su nadmašile plaće
Danas Golf star šest godina još uvijek može biti kao nov. Volkswagenovi automobili u prosjeku su stariji od deset godina. U 1970-ima to je bilo nezamislivo. Ipak, cijene automobila nadmašile su rast prihoda - osobito u posljednjih 20 godina: prosječna cijena novog automobila udvostručila se, dok su plaće porasle za nešto više od 50 posto. Privatni kupci reagiraju smanjivanjem i kupnjom manjih i jeftinijih automobila.
No čak i tako, tvornički troškovi u Njemačkoj jednostavno su previsoki da bi se tamo proizvodili automobili od 20.000 eura, bez obzira na vrstu pogona, bio on električni, hibridni ili s motorom s unutarnjim izgaranjem. Tome priječe visoki porezi, plaće i troškovi energije, pa automobil ispod 20.000 eura ne bi pomogao tvornicama u Njemačkoj da osiguraju radna mjesta. Volkswagenov novi početni električni automobil ID 2 proizvodit će se u Španjolskoj. Inače ne bismo održali ciljanu cijenu od 25.000 eura.