Napisao: Matjaž Korošak
Carlos Tavares, šef Stellantis grupe, tvrd je i realan čovjek, ali i nemilosrdan pregovarač koji se ne boji pokazati zube kada je potrebno ostvariti svoje pravo. Kada je odlučio da će novi model Milano proizvoditi tvornica u Poljskoj (Tychy), stare zamjerke između vlade i Stellantisa potpuno su se rasplamsale.
Tavares izaziva Talijansku vladu
Carlos Tavares, čelni čovjek Stellantis grupe, tvrd je i realan čovjek, ali i nemilosrdan pregovarač, kojem je Tavares, koji vrlo dobro zna što je potrebno da brend postane profitabilan, prije nekog vremena zaprijetio da će početi zatvarati Fiatove tvornice u Italiji zbog preslabe eksploatacije. I time je izvršio određeni pritisak na Vladu da donese plan dobrovoljnih odlazaka i umirovljenja (za oko 3700 radnika). Sada su Talijani odlučili izdašno stimulirati gradnju tvornice baterija Tesli ili kineskom Cheryju kako bi povećali brojčanost autoindustrije. Ne boji se pokazati zube kada je u pitanju traženje prava. Kada je odlučio da će novi model Milano proizvoditi tvornica u Poljskoj (Tychy), stare zamjerke između vlade i Stellantisa potpuno su se rasplamsale.
Neka odluči Vlada- Chery ili Stellantis
Ako Tavaresa Teslu nije ni briga (pogotovo sad kad su odustali od jeftinog električnog modela ispod 25.000 eura koji bi mogao konkurirati modelima Citroena, Peugeota, Opela i Co.), s Kinezima je drugačije. "Ako dođu Kinezi, naravno da smo spremni boriti se s konkurencijom, ali gdje je rat, ima i žrtava", rekao je za Automotive News Europe, spominjući moguće zatvaranje tvornica. "Ako bude veća konkurencija i budemo manje prodavali, možda nam takvi kapaciteti neće trebati, čak ni zatvaranje nije isključeno", rekao je Portugalac, koji također vrši pritisak na vladu u Italiji da konačno donese odluku o obećanom samo bi se prebacilo uvođenje subvencija za električna vozila u prodaju.
Urso: Milano samo u Italiji
Resnici na ljubo je večina proizvodnje še vedno v Italiji, Stelltanis tudi še vedno vlaga v Italijo (Pando bodo izdelovali vsaj do 2030, nova tovarna eDCT menjalnikov, ...). Toda kako zelo hitro se lahko to spremeni, je prav model Milano. Katerega izdelavo so premaknili na Poljsko, saj bi sicer veljal model (po besedah Stellantisovega šefa) kar 10.000 evrov več zaradi stroškov.
To je čak toliko razljutilo ministra industrije Adolfa Ursu da je rekao kako je nemoguće da se Milano proizvodi bilo gdje drugdje osim u Italiji. Prema talijanskom zakonu, obmanjivanje je kupaca ako naziv stranog modela ili proizvoda zvuči talijanski, a nije. Talijanska vlada i Stellantis očito su na suprotnim stranama i bit će zanimljivo vidjeti kako će se rat nastaviti...