Nasilna e-mobilnost ne može uspjeti! Budućnost nije samo u struji, već i u drugim obnovljivim izvorima energije, pa i u energiji iz fosilnih goriva
NAPOKON NETKO PAMETAN! Toyotin šef Akio Toyoda je uvjeren da će o električnoj tehnologiji na kraju odlučiti kupci, a ne politika i propisi. Političare život dematira iz dana u dan.
Dok automobilska industrija prolazi kroz intenzivnu elektrifikaciju, Toyota je skeptična... znatno je manja prodaja električnih vozila od očekivanog, unatoč brojnim subvencijama u brojnim državama.
Ideja da će električni automobili u budućnosti potpuno zamijeniti automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem je iluzija, smatra Akio Toyoda. Predsjednik Toyotinog nadzornog odbora, inače veliki zaljubljenik u automobilizam, povremeni trkač i testni vozač, uvjeren je da treba gledati šire. Kao dokaz navodi i znatno manji porast električnih vozila od očekivanog, unatoč brojnim subvencijama u raznim zemljama.
Zemlje Europske unije već su uložile milijarde u elektrifikaciju prometa, uključujući i subvencije za kupnju električnih automobila. Unatoč tome, električna vozila već sada predstavljaju 14,6 posto udjela novih vozila u europskom prometu. Mnoge su zemlje također bile prisiljene drastično ograničiti subvencije, što je rezultiralo osjetnim padom interesa za električna vozila, mnoge su marke već spustile cijene, najavile dodatne pogodnosti, a mnoge su smanjile i proizvodnju.
Toyoda (i Toyota) zagovaraju širi pristup
Zbog toga se, unatoč sve većoj ponudi električnih vozila, u 2024. godini očekuje stagnacija u prodaji električnih vozila. Također vrijedi napomenuti da je globalna prodaja električnih automobila još niža, a jedan od skeptika je i Akio Toyoda, koji godinama brani teoriju da nam je potrebno nekoliko različitih tehnologija za postizanje nulte emisije. U Toyoti nastoje razviti različite pogonske sklopove s različitim izvorima energije. Toyoda, inače bivši trkač i predsjednik uprave, uvjeren je da će električna vozila predstavljati najviše 30 posto tržišta. Preostali dio otići će na hibride, sintetička goriva, vodik, gorive ćelije,...
"Zato u Toyoti, koja je prisutna u cijelom svijetu, razvijamo širok raspon različitih tehnologija", rekao je Toyoda za web stranicu Toyota Times, a šef Toyote je dodao da je "tehnologija pogonskih sklopova nešto što će u konačnici biti odlučuju kupci, a ne samo propisi ili politička moć." Prema Toyodi, električni automobili ne mogu pružiti mobilnost svima samo zato što milijarda ljudi na planetu nema pristup električnoj energiji. "Toyotina je misija smanjiti emisije CO2, a ne nužno prijeći na električna vozila", nastavio je i dodao: "Nitko, a posebno mediji, ne daje nam objašnjenje zašto bi električni automobili trebali biti rješenje koje se promovira kao jedini najbolji put za budućnost." dvije serije modela – Toyota bZ4X i Lexus RZ 450e Toyota će ubrzati ulaganja u razvoj električnih vozila i do kraja 2026. želi prodati 1,5 milijuna električnih vozila (2022. samo 25.000).