Nakon "Milke" Amerikanci i "Toblerone" sele u Slovačku, a zbog toga prisiljeni su mijenjati i izgled čokolade, jer Švicarci ne daju koristiti Matterhorn samo tako
Svijetom omiljena Toblerone čokolada više neće biti ista na kakvu smo navikli: saznali smo kakve je promjene čekaju.
Na policama dućana mnogi rado posežu za tradicionalnom švicarskom čokoladom koja uz sliku planine visoke više od četiri tisuće metara i medvjeda koji se u njoj skriva obećava okus badema i meda. No, "novi" amarički vlasnik najavljuje da će čokolada doživjeti velike promjene.
Proizvođač svjetski poznate čokoladice Toblerone objavio je da se pakiranje popularne čokolade pod istim imenom zauvijek mijenja. Slika vrha Matterhorna bit će uklonjena s pakiranja, jer će se proizvodnja preseliti izvan Švicarske, što znači da više ne mogu koristiti švicarsku ikonografiju. Toblerone se od 1908. godine proizvodi u švicarskom glavnom gradu Bernu, čija se heraldička životinja - medvjed - krije u liku Matterhorna na pakiranju. Naziv čokolade kombinacija je prezimena izumitelja pločice Theodora Toblera i torronea, nugata od prženih badema koji je tipičan za božićnu tradiciju u jugozapadnoj Europi. Planinu visoku 4478 metara zamijenit će više generički alpski vrh, objavio je američki vlasnik konditorskog brenda Mondelēz., prenosi The Guardian.
"Redizajn pakiranja uvodi ažurirani i pojednostavljeni logotip planine koji odgovara geometrijskoj i trokutastoj estetici", rekao je glasnogovornik Mondelēza za novine Aargauer Zeitung. Na pakiranju Tobleronea sada će pisati "osnovano u Švicarskoj", a ne "Švicarac".
Zbogom Švicarska
„Švicarski" zakon, uveden 2017., ograničava upotrebu bijelog križa nacionalne zastave na crvenoj pozadini i drugih pokazatelja švicarskog podrijetla u hrani, proizvodnoj robi i uslugama. Za hranu koja se prodaje kao „proizvedeno u Švicarskoj", 80 posto sirovine moraju dolaziti iz ove zemlje, a većina prerade mora se tamo odvijati. Za mlijeko i proizvode na bazi mlijeka potrebna je kvota 100 posto, s iznimkom za sastojke koji se ne mogu nabaviti u Švicarskoj, poput kakaa, objašnjavaju i sažimaju objašnjenje proizvođača.
Istraživanja su pokazala da se neki proizvodi s oznakom "made in Switzerland" prodaju po 20 posto višoj cijeni od usporedive robe drugog podrijetla, a za luksuzne proizvode prodajna cijena raste i do 50 posto.
Pred koju godinu preplavili su naslovnice
Godine 2016. Toblerone je dospio na naslovnice kada je povećao razmak između trokutastih komadića čokolade na pločicama koje se prodaju u Ujedinjenom Kraljevstvu, navodno kako bi se grickalica prodavala po istoj cijeni, ali s manjom težinom sa 170 g na 150 g. Godinu dana kasnije, Mondelēz je također smanjio težinu Toblerone pokovanja koje se prodaju u Njemačkoj, smanjivši broj trokutastih vrhova sa 15 na 11.
Takve "kontroverze" omogućile su Tobleroneu besplatan marketing budući da se prodaja navodno povećala unatoč navodnom bijesu kupaca. 2018. godine čokolada se vratila u svoj izvorni oblik.
Mondelēz, koji je od 2012. vlasnik Tobleronea, prošle je godine najavio da će od kraja 2023. dio proizvodnje prebaciti u svoju tvornicu u Slovačkoj, gdje proizvodi i brend čokolade Milka, koji se izvorno proizvodio u Švicarskoj .