Nakon "Milke" Amerikanci i "Toblerone" sele u Slovačku, a zbog toga prisiljeni su mijenjati i izgled čokolade, jer Švicarci ne daju koristiti Matterhorn samo tako

Svijetom omiljena Toblerone čokolada više neće biti ista na kakvu smo navikli: saznali smo kakve je promjene čekaju.

Na policama dućana mnogi rado posežu za tradicionalnom švicarskom čokoladom koja uz sliku planine visoke više od četiri tisuće metara i medvjeda koji se u njoj skriva obećava okus badema i meda. No, "novi" amarički vlasnik najavljuje da će čokolada doživjeti velike promjene.


 

Nakon "Milke" Amerikanci i "Toblerone" sele u Slovačku, a zbog toga prisiljeni su mijenjati i izgled čokolade, jer Švicarci ne daju koristiti Matterhorn samo tako evekal / pixabay
6. 3. 2023

Proizvođač svjetski poznate čokoladice Toblerone objavio je da se pakiranje popularne čokolade pod istim imenom zauvijek mijenja. Slika vrha Matterhorna bit će uklonjena s pakiranja, jer će se proizvodnja preseliti izvan Švicarske, što znači da više ne mogu koristiti švicarsku ikonografiju. Toblerone se od 1908. godine proizvodi u švicarskom glavnom gradu Bernu, čija se heraldička životinja - medvjed - krije u liku Matterhorna na pakiranju. Naziv čokolade kombinacija je prezimena izumitelja pločice Theodora Toblera i torronea, nugata od prženih badema koji je tipičan za božićnu tradiciju u jugozapadnoj Europi. Planinu visoku 4478 metara zamijenit će više generički alpski vrh, objavio je američki vlasnik konditorskog brenda Mondelēz., prenosi The Guardian.

"Redizajn pakiranja uvodi ažurirani i pojednostavljeni logotip planine koji odgovara geometrijskoj i trokutastoj estetici", rekao je glasnogovornik Mondelēza za novine Aargauer Zeitung. Na pakiranju Tobleronea sada će pisati "osnovano u Švicarskoj", a ne "Švicarac".

Zbogom Švicarska

„Švicarski" zakon, uveden 2017., ograničava upotrebu bijelog križa nacionalne zastave na crvenoj pozadini i drugih pokazatelja švicarskog podrijetla u hrani, proizvodnoj robi i uslugama. Za hranu koja se prodaje kao „proizvedeno u Švicarskoj", 80 posto sirovine moraju dolaziti iz ove zemlje, a većina prerade mora se tamo odvijati. Za mlijeko i proizvode na bazi mlijeka potrebna je kvota 100 posto, s iznimkom za sastojke koji se ne mogu nabaviti u Švicarskoj, poput kakaa, objašnjavaju i sažimaju objašnjenje proizvođača.

Istraživanja su pokazala da se neki proizvodi s oznakom "made in Switzerland" prodaju po 20 posto višoj cijeni od usporedive robe drugog podrijetla, a za luksuzne proizvode prodajna cijena raste i do 50 posto.

Pred koju godinu preplavili su naslovnice 

Godine 2016. Toblerone je dospio na naslovnice kada je povećao razmak između trokutastih komadića čokolade na pločicama koje se prodaju u Ujedinjenom Kraljevstvu, navodno kako bi se grickalica prodavala po istoj cijeni, ali s manjom težinom sa 170 g na 150 g. Godinu dana kasnije, Mondelēz je također smanjio težinu Toblerone pokovanja koje se prodaju u Njemačkoj, smanjivši broj trokutastih vrhova sa 15 na 11.

Takve "kontroverze" omogućile su Tobleroneu besplatan marketing budući da se prodaja navodno povećala unatoč navodnom bijesu kupaca. 2018. godine čokolada se vratila u svoj izvorni oblik.

Mondelēz, koji je od 2012. vlasnik Tobleronea, prošle je godine najavio da će od kraja 2023. dio proizvodnje prebaciti u svoju tvornicu u Slovačkoj, gdje proizvodi i brend čokolade Milka, koji se izvorno proizvodio u Švicarskoj .

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.