Ručni sat koji je obi- lježio generacije i sat koji ove godine slavi okruglu, pedesetu godišnjicu TAG Heuer Carrera, ili nekad samo Heuer Carrera, dobila je ime po legendarnoj utrci Carrera Panamericana koja je održavana tijekom pedesetih godina u Meksiku. Na tržištu se pojavila 1963. godine i izazvala pravu pomutnju. Bio je to prvi sportski kronograf dizajniran specijalno za ljubitelje automobila i profesionalne trkaće. Taj je sat svoju ciljanu publiku odmah našao te ju zadržao idućih pedeset godina kao omiljeni automobilski ručni sat.
Jack Heuer, čovjek zaslužan za brojne inovacije u sportskom mjerenju vremena, prije pola stoljeća je svu pažnju usmjerio na specifične potrebe profesionalnih vozača utrka. Kao dugogodišnji obožavatelj i povremeni sudionik utrka Heuer je znao kakav sat se ovdje traži. Sat je trebao imati veliki, lako čitljiv brojčanik te kućište koje je vodootporno i otporno na udarce. Inspiracija mu je također bila Carrera Panamericana, najopasnija i najteža cestovna utrka na svijetu. Iako je nikada nije gledao uživo, Heuer je o utrci čuo od drugih trkača. Znao je da su je svi vozači obožavali, da ju je 1953. osvojio Fangio i da je 1955. ukinuta zbog prevelikog broja ljudskih žrtava. Ipak, sve to mu nije bilo toliko bitno kao samo ime, Carrera Panamericana.
Elegantno i dinamično ime puno emocija koje se lako izgovara na svim jezicima. Odmah je odlučio. Tako će se zvati njegov idući kronograf. Heuer je znao i kako sat treba izgledati. Inspiracija je bio modernizam ranih 60-ih godina, geometrijska čistoća arhitekture Oscara Niemeyera i estetika Pop Arta. Sve to odlučio je kombinirati s elementima koje je posudio iz automobilskog sporta, brojčanicima trkaćih automobila i perforiranim kožnim rukavicama kakve su nosili trkači. Prvi Carrera kronograf je bio crno-bijeli model Panda s ugrađenim tahometrom. Odmah je postao sat kojeg je svaki vozač utrka u Europi i Americi morao imati.
Godine 1969. predstavljen je Carrera Chronomatic Calibre 11, prvi automatski kronograf na svijetu. Sedamdesete godine su donijele takozvanu kvarcnu krizu, jednostavniji, jeftiniji i precizniji kvarcni satovi opasno su zaprijetili automatskim, no Carrera se s time savršeno nosila. Heuer je na vrijeme prepoznao trendove i predstavljena je čitava serija kvarcnih satova koji su dokazali da se marka bez problema nosi s izazovima novih vremena te prati nove trendove i tehnologije nadolazećeg digitalnog doba.
Bio je to omiljen sat vrhunskih vozača, i jasno je da su među njima bili i planetarno poznate zvijezde Formule 1. Obožavali su ga Jackie Ickx, Clay Regazzoni, Mario Andretti, Carlos Reutemann, Jody Scheckter i mnogi drugi. Svaki vozač koji je u sedamdesetima bio član Ferrarijevog tima F1, dobio bi Carreru s kućištem od čistog zlata i ugraviranim imenom te krvnom grupom.
No i kasnije TAG Heuer je ostao duboko uključen u Formulu 1, tako da su se Carrere našle na rukama F1 velikana novog doba: Davida Coultharda, Kimija Räikkönena, Fernanda Alon- sa, Lewisa Hamiltona, Jensona Bu ona, ali i legendarnih vozača osamdesetih Alaina Prosta i Ayrtona Senne. Carrera je danas jedan od najprodavanijih satova u povijesti TAG Heuera i jedan od najuspješnijih luksuznih satova na svijetu. A kako bi se pedeseta obljetnica proslavila u stilu stigla je kolekcija Carrera Calibre 1887.
Josip Cerovac