Matthias Müller iz VW oštro raspalio po Tesli i Elonu Musku koji troši državni novac i otpušta radnike
Jedva prodaju 80.000 auta godišnje, otpuštaju radnike i čine nered na tržištu, prozivaju i VW, kompaniju koja je ove godine prodala 11 milijuna auta, koja zna što radi, čija je dobit 14 milijardi eura
Matthias Müller, izvršni direktor njemačkoga proizvođača automobila Volkswagena, pred koji je dan poslao jaku poruku proizvođaču američkih električnih automobila Tesli i njegovu vlasniku Elonu Musku.
Mülleru najviše smetaju "velike najave" koje Tesla čini sa svime što napravi. Prema njegovu mišljenju Tesla se pokušava uspoređivati s velikim proizvođačima automobila, a zapravo je samo običan mali pijun.
- Postoje tvrtke koje jedva prodaju 80.000 automobila godišnje. A postoje tvrtke, poput Volkswagena, koji je ove godine prodao već 11 milijuna automobila i ostvario dobit između 13 i 14 milijardi eura. S druge strane, Tesla navodno troši milijune dolara svaki mjesec, no nije navedeno kako i gdje se stvaraju gubici, kazao je čelnik Volkswagena u Passau, a prigodno upriličenoj press konferenciji.
Müller nije sam kad je u pitanju kritiziranje Tesle
Müller je također optužio Muska da nije društveno odgovoran. Ova se optužba odnosi na to što je Tesla, navodno, otpustio između 400 i 700 radnika svih profila - tvorničkih radnika, menadžera i inženjera, ali to prema Tesli nije znak problema u tvrtki - dometnuto je ironično u Passau.
Vrlo je interesantno ako ne i hrabro od Volkswagena što optužuje Teslu da nije društveno odgovoran, a upravo je tvrtka iz Wolfsburga bila prvo optužuna a zatim i osuđena zbog varanja s deklariranim vrijednostima štetnih plinova, posebice s dušičnim oksidima. I nije samo Matthias Müller, izvršni direktor Volkswagena jedini koji je ustao progovoriti o rukopisu Elona Muska. Prije manje od dva tjedna Scott Miller, generalni direktor GM-a izjavio je kako je Tesla daleko od mogućnosti da proizvede pouzdane autonomne automobile.
Prerano je reći što je od ovoga svega istina, a što laž. Činjenica je da su sve uključene tvrtke također među glavnim sudionicima brzoga rasta tržišta električnih automobila, pa takvi postupci nisu neočekivani. Očigledno kako je iznimno agresivna, ali i futuristički orijentirana Tesla, izazvala pravi dar mar na tržišto. Činjenica je i kako se konvencionalni proizvođači sve više boje Muskove agresivnosti, ali još više potpore američke administracije i zaluđenosti fanova novih tehnologija koji su na neviđeno Musku povjerili ne samo ogromno povjerenje, već i pozamašan novac koji se mjeri u milijardama. Njih više od 300.000 zakaparilo je novi Model 3, narodski električni automobil koji stoji 35.000 dolara i čija autonomija prelazi i 400 kilometara. To što u Tesli nisu ostvarili obećanja i što isporuke prvih primjeraka ne ide kako su planirali još uvijek nikoga ne zabrinjava. Osim burze koja je reagirala spuštajući vrijednosti ove kompanije.