Video: 470 km autonomije poguralo je novu električnu Konu EV u prvi plan, jer to je bolje i od najboljega Tesle
Jednim punjenjem električnih baterija 500 kilometara ne može preći nijedan komercijalizirani električni auto, pa ni puno veći,a kompaktni Hyundaijev "električar" Ionic, predstavljen prošle godine. doseže upola manje... To dovoljno govori o kakvoj je "revoluciji autonomije" riječ
Napisao: Sven Stažić
Korejski automobiliski gigant je s pretposljednjim danom veljače učinio još jedan ogoroman tehnološki iskorak. Ovaj put riječ je o predstavljanju prvoga malog SUV-a koji pokreće isključivo električna energija.
Bilo je dosad već malih "električara", poput i-Mieva i VW Up!-a, Smarta, ali, kako to u Hyundaiju s ponosom kažu, nikada dosada nijedan mali crossover nije imao pogon i na struju. Superuspješnica Kona s trocilindričim benzincem sa 118 "konja" i onim jačim s obujmom 1,5 litara, koji razvija gotovo 170 KS, sada je dobila još jedan biser, onaj najsjajniji. Električni Hyundai Kona razvija fascinantne 204 KS i leti k'o tane. Deklarirana autonomija je zavidnih 470 kilometara i po tome je u samome vrhu električnih auta, bolji je i od Tesle. Kako stvari stoje, lako bi se moglo dogoditi da električna Kona pristigne i u hrvatske dućane do kraja ove godine.
Električni i30, pravim imenom Ionic, izazvao je pozornost svojom autonomijom koja je oko 250 kilometara, a najavljena autonomija električne Kone moglo bi biti i jedan od njenih najvećih mamaca. Takvim podacima ne raspolažu ni puno razvijkaniji električni modeli, a prošlogodišnji hit Nissan Leaf kaska sa Konom i više od 180 km. Stvarni podatak kolika će Konina autonomoije biti valja ipak pričekati, jer i Leafa su najavljivali s autonomijom 450 km, a u tvorničkoj mu deklaraciji sada piše od 260 do 280 km. Magična je granica dosega u "električara" 400 km, a ako to Kona dohvati i u zbilji bit će pravi hit. Dosegnuti "u šusu" Split od Zagreba jedan je od uvjeta koje bi volio imati na pameti svaki namjernik, potencijalni kupac električnog auta. U ponudi će se naći dvije verzije: slabija s elektromotorom sa 135 KS i baterijom snažnom 39,2 kWh i jača verzija s elektromotorom s 204 KS i baterijom čija je snaga 64 kWh. Slabija verzija trebala bi imati i manji domet, no i 300 km je zavidna brojka. Kona s dvostruko jačom baterijom (Ioniq - 28 kWh, Kona Electric - 64 kWh) ima šanse prevaliti u cugu 400 kilometara. Na brzome punjaču će joj za 80 posto naupnjenosti trebati 54 minute, a performanse su odlične. Do 100 km/h stiže za 7,6 sekundi (9,3 sekunde slabijoj verziji). Maksimalna brzina u obje inačice je 167 km/h.
Bogat izbor sigurnosne opreme, a već u startu ona je na zavidnoj razini
Ionako je lijepa benzinska Kona, električna je još ljepša, preglednija, komfornija, bolja... Prva i najveća razlika ogleda su u izmijenjenoj masci automobila. Odstranjena je rešetka, a pridodana kromirana letvica koja se od značke vozila rasteže sve do rubova dnevnih LED svjetala. Djelomično kromirane su i ukrasne letve na vratima. Atomobil je dobio i atraktivne nove kotače. Kona EV proizvodit će se spočetka u sedam različitih boja. Kao u Minija i nekih drugih auta koji naginju sportskom izgledu, u pravilu će krov biti obojen drugom bojom.
Mnoštvo je tu tehnologije za veću sigurnost i udobnost. Automobil je opremljen sustavima za upozoravanje pred naletom na prepreku, za prepoznavanje pješaka, za osiguranje vožnje u traci (line control), za prepoznavanje prometnih znakova. Tu je i atraktivan autdiosustav Krell s osam zvučnika i potporom za pametne telefone s operacijskim sustavom Android i OSX.