Prvi prizor: Mini Countryman S E s pogonom na četiri
Nakon dugogodišnjeg koketiranja s hibridima (sjećate li se ActiveHybrid marke?), BWM sada posvećuje plug-in hibridima i električnim vozilima svoju punu pažnju. No mnogo je vremena trebalo proći prije nego što je Mini dobio svoj prvi automobil s “kablom”
Oči smo uprli u novi Countryman. Zašto? Zato što platformu dijeli s 2 Series Active Tourerom koji je već neko vrijeme dostupan u plug-in hibridnoj konfiguraciji. Mini kombinira svoju pogonsku tehnologiju s novom baterijom i izgledom Countrymana kako bi stvorio jedan od najatraktivnijih plug-in hibrida trenutačno na tržištu.
Mnogo jači od standardnog Minija
Hibridni sustav sastavljen je od 1,5-litrenoga turbomotora s tri cilindra i 136 konjskih snaga te električnoga motora s 88 konjskih snaga koji pruža nužnu energiju za svakodnevno korištenje. S ukupno 224 konjske snage ovaj Countryman zaslužuje slovo S koje je korišteno pri označavanju mnogo jačega motora, u usporedbi sa standardnom inačicom Mini.
Poput BMW-a 225xe Countryman S E koristi pogon na četiri kotača dok je u hibridnoj fazi, a oslanja se na stražnji pogon kada se uključi električna faza. Uzevši u obzir umjereni SUV dizajn Countrymana jednostavno je bio grijeh ne isprobati ga na off-roadu: startanje pod elektrikom utječe na stražnje kotače tako da se počinju okretati (četvrtinu okretaja) sve dok se benzinski motor ne uključi s prednjim kotačima, za bolje trenje. Takva vožnja se doduše ne može mjeriti s mnogo jačim ili potpuno električnim pogonima.
S kapacitetom 7,5 kWh baterija je mnogo jača od one u BMW-u, uz redukciju prostora od 45 litara u prtljažniku
Koristeći 45 l prostora u prtljažniku (što ga smanjuje na 405 litara), baterija s kapacitetom 7,5 kWh nudi bolje performanse nego ona u BMW-a koja je dovoljna za doseg 40 kilometara (službena procjena je 42), u slučaju da ne jurite maksimalnom brzinom 125 km/h (pogonom električnoga motora).
Osim tišine u kabini te brzoga performansa elektronike, Countryman S E se teško ističe od ostalih. Mjerači su nažalost klasični. Osim tipe eDrive koji pomaže u promjeni vrste vožnje (Auto, Max eDrive za vožnju isključivo pod elektronikom i Save Mode, koji štedi bateriju ili počinje punjenje kada je baterija ispod 90 %), hibridni sistav i extra hibridnom regulacijom propulzije, centralno sučelje je nepromijenjeno.
Kapacitet punjenja 3,7 kW
Countryman S E se može puniti na kućnoj utičnici (do tri sata). Uz kapacitet punjenja 3,7 kW, javne punionice obnovit će bateriju automobila no ništa brže nego što to možete obaviti i kod kuće. U usporedbi s BMW-ovim 225 xe punjačem s kapacitetom 7,4 kW, to je prilično slabo.
U suštini, Countryman je odlična alternativa mnogo razvikanijim i manje jačim dizelskim varijantama, posebice zato što je tisuću eura skuplji od svoje dizelske varijante te se smješta u cijenovni rang od 34.000 eura.